Home » Camera secreta » Corbul. Un poet, un detectiv și frumoasa răpită

Nu vă duceți la Corbul ca să prindeți din zbor informații pentru un examen la engleză. Luați cu voi însă o porție mare de floricele și pregătiți-vă de sânge, țipete și suspans.

Regizat de James McTeigue, Corbul prezintă ultimele zile din viața lui Edgar Allan Poe, care a murit in 1849 la vârsta de 40 de ani, în circumstanțe până azi neclare. Cei doi scenariști,  Ben Livingston și Hannah Shakespeare profită de acest mister și inventează o poveste în care Poe - prin ceea ce scrie - devine inspirația și apoi victima unui criminal în serie pasionat de literatură.

Poetul îndrăgostit

Poe e interpretat de John Cusack care își începe rolul gălăgios, pe post de scriitor ratat fără un ban în buzunar, cu mintea deseori tulbure, care sare la bătaie în baruri, declamă, înfierează și folosește cuvinte pretențioase. Mai precis, prototipul poetului blestemat. Omul nu e cu totul pierdut, însă, căci iubește. Tânăra Emily Hamilton (Alice Eve) este ținută din scurt de tatăl ei (Brendan Gleeson), dar e și ea îndrăgostită de poet și e hotărâtă să-i țină piept puternicului ei tată pentru a obține permisiunea de a se căsători cu bărbatul iubit.  Tatăl e amenințator, fata plină de speranțe, poetul aproape îngenuncheat, dar încă rezistent în fața sorții potrivnice. Dacă adaugi la asta actori bine distribuiți și imagini de basm, atmosfera e deja creată.

Dar situația evident e mai complicată decât atât, pentru ca mai avem și un șir de crime bizare, investigate de detectivul Emmet Fields (Luke Evans), crime care seamănă izbitor cu ficțiunea scrisă de Poe. Pregatiți-vă de scene violente, pentru ca pe lângă țipete de groaza și ceață sinistră vedem și oameni spintecați, sânge, cadavre apărând de unde nu te aștepți, mai mult sânge, polițiști îngrijorați și John Cusack din ce în ce mai terifiat. Odata pentru că fantasmele din mintea lui au dat naștere unui monstru. Dar dincolo de scrupulele scriitoricesti, Poe e într-adevăr într-o situație critică din momentul în care criminalul îi răpește iubita, pe care încearcă apoi tot filmul să o regăsească, preferabil în viață.

Filmări în Europa centrală

Filmul Corbul amestecă ficțiunea cu amănunte biografice și scene din literatură. Nu am exagerat, nu te poți baza pe el să te ajute pentru un examen, dar pentru cineva care deja cunoaște subiectul e amuzant de găsit similaritățile cu istoria. Un alt amănunt care m-a distrat este că deși  acțiunea filmului se petrece în Baltimore în secolul XIX, filmările au avut loc în Ungaria și Serbia. De urmărit potențialul dramatic al cețurilor și peisajelor din Europa centrală.

Acțiunea filmului este foarte dinamică, peste așteptări, alternând cavalcade cu surprize din ce in ce mai neplăcute și o nervozitate crescândă. Nu e de dorit să mergi la film cu idei preconcepute, așteptându-te la morbiditate, chei de lectură, nici măcar la investigații nesfârșite cu detectivi tipicari. Dar dacă mergi doar din curiozitatea de a urmări o poveste năvalnică frumos ilustrată, te vei simți excelent. În plus, Cusack în rolul poetului cu siguranță îi va convinge pe unii adolescenți amatori de filme de groază să caute la bibliotecă și o carte de Poe. Ceea ce, recunoașteți, e de neprețuit.