Home » Camera secreta » S-a furat mireasa. Momentul de triumf al feminismului moldovean

Vreau un cal! Ce, n-am eu față de cal? Așa sună versiunea moldovenească de ambiție blondă imaginată de Toni Grecu și interpretată inimos de Jojo. Și fata nu vrea doar un cal. Vrea și mașină și vacanțe și rochii și statut și le vrea A-CUM!

Nina - fostă Miss Barlad, actualmente soție de polițist - e frustrata. E tanără, e frumoasă, soțul, Cornel a adus-o în București, ea e o femeie practică, întreprinzătoare. Ce a greșit de nu-i merg lucrurile cum trebuie? Se mai uită în reviste, compară, nu iese bine. Ajunge la o concluzie logică - Cornel nu-i prea deștept. Of, câteodată o biată femeie se trezește fără niciun ajutor și trebuie pur și simplu să încerce să se descurce singură!

Jojo pune mult suflet în rol. La scurt timp după naștere țopăie-n pat, plânge, țipă, sare pe geam, face crize de nervi și cade-n gropi. Mai mult de-atât, ne ține în suspans. Lucru pe care l-am apreciat cu un mare surâs admirativ pentru că la multe mă așteptam de la o comedie românească, dar să mă țină curioasă până la final nu speram. Prejudecată, o să ziceți. Ei bine da. Și, că veni vorba, filmul ia peste picior cu relaxare multe din prejudecățile pe care le avem despre români și ce fac românii.

Avem un popor minunat

Pentru mine una a fost o ușurare că umorul nu vrea să civilizeze și nu e moralizator. E râs de dragul râsului. O comedie care nu se pretinde mai mult de-atât, făcută de oameni care nu se iau prea în serios. "Filmul este despre oamenii din jurul nostru. Avem un popor minunat şi foarte comic", a spus scenaristul Toni Grecu.

Filmul este inspirat dintr-o ştire pe care a văzut-o în urmă cu doi ani la Pro TV, mai spune Toni. "Am plecat de la o ştire de acum doi ani la Pro TV la Târgu Jiu. Era o nuntă făcută de interlopi la cort, pe domeniu public. Nuntaşii veneau cu trei elicoptere. Era atât de hazliu, atât de balcanic şi mi-a rămas în minte"

Arată-mi banii!

Nina descoperă că e nuntă-n cartier, mai precis între blocuri și pe bună dreptate nu mai are răbdare să stea în apartament singură, să treacă viața așa aproape pe lângă ea. E momentul de triumf al feminismului moldovean. Femeia nu mai are încredere în capacitatea bărbatului de a-i aduce fericirea. Dezamăgită, e nevoită să preia controlul asupra propriei vieți. Și când iese pe ușa apartamentului, Nina nici nu bănuiește câte talente zac în ea, cât de departe va merge și că miza zilei va fi mult mai mare decât ar putea visa - o valiză de bani. Pentru asta, e gata de orice. Chiar și să o răpească pe mireasă.

Din fericire, mireasa - foarte frumoasa Adina Galupa - nu e recalcitrantă, ba chiar cooperează pentru că ar face orice să scape de mire. În plus, după scurt timp ajunge într-o dispoziție așa de romantică, încât se îndrăgostește de soțul Ninei, Cornel cel încornorat (Costi Dita), un băiat cumsecade, stupefiat de ce îi poate pielea nevestei lui și speriat de șef.

Între timp, mirele e revoltat, chiar dacă puțin confuz. Socrii organizează acțiunea de recuperare a fetei. Nuntașii dansează pe ritm de manele până-ntr-al unsprezecelea ceas. Acțiunea principală e completată de o serie întreagă de detalii bine regizate și haioase. Replicile scurte și glumele punctuale îi ies bine lui Toni și sunt ca niste bonusuri la film. Niste ruși fac o petrecere în care risipesc cu inconștiență o cantitate halucinantă de cocaină. În apartamentul Ninei se instalează un ponei. O asistentă interpretată de cântăreața Corina danseaza țanțoș (da, nu greșesc, țanțoș) ca să ajungă să ajute o naștere. Un cadavru e proiectat prin cimitir. O doamnă grasă e mult prea dornică de țopăit. Un nuntaș îngrijorat verifică ora la două mâini. Terapie prin râs, cum spune actorul Răzvan Vasilescu, care se declară cucerit de această comedioară nebună în care joacă rolul socrului mic.

"S-a furat mireasa" "va face pe oricine să râdă, indiferent de vârstă", promite și regizorul Jesus Del Cerro. "Filmul îmbină toate elementele specifice comediei clasice".

Pot să confirm: a fost veselie în sală la filmul "S-a furat mireasa". Iar mie filmul mi-a refăcut poftă să văd Kusturica, așa că o să încep să răscolesc prin DVD-uri A-CUM.