Home » Camera secreta » Găsit schiță în peșteră. Plecat în vizită la tata

Senzațional! - În 2093, credințele precreștine au o revenire spectaculoasă și lovesc puternic teoria darwinismului în încercarea de a câștiga statutul de erezia secolului! Pentru că e mai seducător să ai rude uriași musculoși, albi și fără păr, decât maimuțe.

Prometheus nava

Prometheus este o navă trimisă de mult prea terestra corporație Weyland hăt departe la marginea galaxiei ca să investigheze originea omenirii. Suntem în 2093 și in ultimii câțiva ani arheologii Elizabeth Shaw (Noomi Rapace) și Charlie Holloway (Logan Marshall-Green) au descoperit o serie de pictograme antice care le dă speranțe că pe o anumită planetă vor găsi răspunsuri la întrebări ca de unde venim, cine suntem, dacă vom trăi veșnic, dacă există Dumnezeu.

Motivațiile celor care pleacă în această călătorie sunt cel puțin variate. Sponsorul expeditiei, Peter Weyland caută nemurirea. Elizabeth Shaw crede în Dumnezeu dar are o curiozitate păcătoasă. Charlie Holloway e îndrăgostit de Elizabeth pe care n-o lasă singură.  Meredith Vickers (Charlize Theron) este o corporatistă ambițioasă care nu riscă să piardă din autoritate prin absența de la o descoperire epocală, luându-și in același timp toate precauțiile ca să-și apere frumosul fund. Restul echipajului este mai ales interesat de bani.

Singurul dezinteres angelic nu aparține unui om - David (Michael Fassbender) este un android creat de Peter Weyland și în serviciul acestuia. Nu are emoții, nu are o agendă proprie, nu are nimic de pierdut sau câștigat. Aparent. Personajul lui Fassbender este însa unul din cele mai enigmatice din film și până la final stai să te intrebi ce se întâmplă în spatele zâmbetelor lui calme, posibil sarcastice și acțiunilor lui alambicate.

Prometheus ajunge la destinație si echipajul este trezit dintr-un somn de doi ani, perioada calatoriei. Planeta pare pustie, nu sunt semne de viata. Dezamagire. Echipajul pornește în explorare. Peste câteva minute, luptându-se pe viață și pe moarte cu creaturi magic-terifiante care te fac să-ți înghețe mâna pe paharul de suc, membrii echipajului încep să se împuțineze și-și pierd toată disponibillitatea pentru întrebări filosofice.

Prometheus revoltatul

Prometeu este un titan din mitologia greacă. Arhetipul rebelului și în același timp simbol al progresului și inteligentei, trăsături care la un moment dat intră în conflict, spiritul de revoltă umbrind înțelepciunea. Așadar, deși Prometeu pleacă de la nobila dorință de a aduce armonia în univers, rezultatul este tragic, Prometeu fiind pedepsit crunt.

Nava Prometeus pornește la drum în același elan mitic de a căuta cunoașterea științifică cu orice risc, cu scopul de a îmbunătăți condiția umană. Trimiterile la mit sunt numeroase. Sfârșitul tragic, sacrificiul necesar personificat de căpitanul navei Janek (Idris Elba), secretul păzit de animale magice - șerpii sunt traditional apărătorii spațiilor sacre, ai comorilor și posesorii cunoașterii (revelației). Animalele ce populează planeta capcană au încă o trăsătură mitică -  se reincarnează. În același mod în care se crede că șerpii pot renaște din ei înșiși când își leapădă pielea.

Personajele principale sunt construite conștiincios. Suedeza Noomi Rapace, protagonista din "Girl With the Dragon Tattoo" e o prezență puternică și convigătoare, care a luat inclusiv lecții pentru îmbunătățirea acentului înainte de film și a fost într-atât de afectată de rol încât după terminarea filmărilor a mărturisit că a avut o perioadă de coșmaruri. Charlize Theron se chinuie cu încălțări de 14 kg, se instalează precaut în colțurile încăperilor și se strecoară enigmatic între personaje. Janek, căpitanul navei este reincarnarea reușită a spiritului eroic din al doilea război mondial - al faimoșilor aviatori britanici - debordând de personalitate, nedisciplinați și dispuși să moară fără nicio ezitare, cu zâmbetul pe buze după o ultimă glumă.

Regizorul Ridley Scott a revenit cu acest film la genul horror science-fiction pentru care tot el a setat standardele cu Alien în 1979 și Blade Runner în 1982. Pentru Prometheus a făcut echipă cu scenariștii Jon Spaihts and Damon Lindelof și s-a reîntâlnit pentru prima data în 30 de ani cu producatorii Walter Hill și David Giler (cu care a colaborat la Alien). Rezultatul este un film spectaculos în 3D cu o lumină sumbră adăugată în postproducție și efecte supervizate de Richard Stammers. Un science fiction înspăimântător de realist, cu o imagine impecabilă care te poate face să treci cu vederea cele căteva stângacii ale scenariului.