Home » Camera secreta » Larry Crowne – cum e cu a doua sansa

Mie mi-a placut Larry Crowne. Va spun asta din capul locului, fiindca peste hotare curg, deja, cronicile vitriolante, care ii taxeaza pe Tom Hanks si Nia Vardalos pentru un scenariu plin de clisee, desuet, prafuit si neverosimil.

E drept, e greu sa revii la un astfel de film cand cinematografele sunt pline de CGI-uri (imagini generate pe calculator) si 3D-uri. Si tema aleasa e una de care suntem, cu totii, satui deja: criza economica si efectele ei benefice compuse din oportunitati , revelatii si alti bazdaci. Cu toate astea, mie mi-era dor sa revad o comedie romantica in genul celor care se faceau in anii ’90, pe care le revezi, la televizor, ori de cate ori nimeresti peste ele, butonand telecomanda. Larry Crowne e exact acest gen de film.

Julia Roberts + Tom Hanks = love pe timp de criza

Tom Hanks a imbatranit, are aceiasi ochi frumosi ca-n Forrest Gump, doar ca mai mici. Julia Roberts, pe de alta parte, isi scoate parleala pentru rolul slabut din “Eat Pray Love” – film care, desi a impresionat gospodinele cu veleitati spirituale, a fost, in definitiv, un film cu o partitura destul de saracacioasa. De data asta, Julia se situeaza mai degraba in registrul “Erin Brockovich”. Arata excelent, are suficient nerv cat sa nu te plictiseasca si seamana, din ce in ce mai bine, cu Eric Roberts!

Povestea lui - Larry Crowne

Larry Crowne (Tom Hanks) starneste simpatia publicului inca de la inceput. Desi e angajatul ideal intr-un hypermarket – premiat de noua ori la rand cu titlul de “angajatul lunii” – conducerea companiei hotaraste sa il concedieze, pe motiv ca nu are studii. Umilit si confuz, dar obisnuit cu suturile (are un divort la activ, in urma caruia a pierdut, deja, toate finantele), Larry se hotaraste sa o ia da capo. In sensul asta, se inscrie la un curs de comunicare predat de Mercedes Tainot (Julia Roberts), o profesoara sictirita si blazata, dar buna atunci cand studentii ii acorda atentie (atitudine binevoitoare de care duce lipsa in toate mediile, dar mai ales acasa, unde-o asteapta un barbat pasionat mai mult de filme porno decat de ea). Mai departe nu va povestim, si asa scenariul e destul de previzibil.

Regia - Tom Hanks

Se subintelege ca, atunci cand vezi pe afis numele lui Hanks trecut la regie, n-are rost sa te astepti la vreo capodopera cinematografica. Se pare ca are mai mult succes cu serialele de razboi difuzate la tv decat cu filmele pentru marele ecran. A mai prins, insa, cateva spiluri (pe care le foloseste cinstit) care fac din “Larry Crowne” un film dragut, o comedie romantica la care puteti merge linistiti cu intreaga familie.