Home » Camera secreta » Interviu cu Vicent Kesteloot, Director Artistic "Aventurile lui Sammy 2 3D"

Ce ţi-a plăcut cel mai mult la filmul Aventurile lui Sammy 2?

Mi-a plăcut modul în care povestea lui Ben Stassen a reuşit să păstreze farmecul personajelor din primul film, Aventurile lui Sammy, dar şi să schimbe direcţia într-o clipă. În acest nou film, animalele sunt capturate pentru a fi exponate într-un acvariu imens dintr-un parc de distracţii. La fel ca şi în primul film, avem o varietate de locaţii, dar structura poveştii nu mai este cea a unei odisei. Eroii noştri nu mai trebuie să abandoneze fiecare nou personaj pe care îl întâlnesc în călătoriile lor. Acest lucru ne permite să facem personajele mai complexe şi să le urmărim evoluţia. Acest al doilea capitol va prezenta multe alte personaje interesante şi o generaţie nouă de broaşte ţestoase.

Micile broscuţe sunt singure într-un mediu foarte ostil, aşa că părinţii lor trebuie să evadeze din acvariu cât de curând posibil. Această situaţie ne-a permis să intensificăm tensiunea dramatică, dar şi să privim lumea din puncte de vedere foarte diferite şi să accelerăm ritmul acţiunii. Aceasta este şi una dintre diferenţele dintre cele două filme şi va fi surprinzător pentru spectatori. În primul film, îl vedem pe Sammy cum se maturizează, iar în cel de-al doilea, acţiunea este mult mai intensă. Este o cursă contra cronometru şi o aventură comună. Mai presus de toate, filmul este menit să distreze publicul, însă am adăugat câteva elemente care îl vor face să gândească. De exemplu, mie îmi place foarte tare dilema pe care o au peştii: să aleagă confortul unei cuşti aurite sau libertatea oceanelor sălbatice?

În film există şi câteva glumiţe sau replici cu subînţeles.

Da, dar fără a folosi vreo referinţă elitistă sau parodiantă. Asemenea tehnici pot aduce un plus de atmosferă, dar nu trebuie să încetinească sau să schimbe povestea. O parte din public va aprecia aceste referinţe, dar filmul nu a fost construit în jurul lor, iar spectatorii nu trebuie să le înteleagă ca să se bucure de poveste.

Cel de-al doilea film are şi o dimensiune ecologică.

Aşa este. Aceasta este tema centrală a primului film, care a subliniat impactul major pe care rasa umană îl are asupra mediului înconjurător, adică defrişări, poluare, creşterea alarmantă a populaţiei, etc. Mai presus de toate însă, folosim acvariul pentru a aduce laolaltă un largă varietate de comportamente diferite în relaţiile dintre oameni şi animale.

Unele animate nu suportă să fie în captivitate. Altele sunt deranjate de prezenţa constantă a oamenilor sau pur şi simplu nu vor să facă parte dintr-un show. Altele sunt încântate de tratamentul generos pe care îl primesc din partea veterinarilor de la acvariu, iar alţii, cum ar fi năstruşnicul căluţ de mare, chiar profită de pe urma acestui ecosistem artificial pentru a încerca să schimbe ierarhia dintre vietăţi.

Cât despre oameni, avem de asemenea o varietate largă de comportamente faţă de animale. La o extremă, veterinarii au grijă de animale şi îşi doresc să fie sănătoase, iar la altă extremă, braconierii dispreţuiesc legea şi capturează animalele. La sfârşitul filmului, când toate vietăţile din acvariu sunt în pericol, înţelegem că oamenii au diferite nivele de implicare şi militantism: unii nu depăşesc etapa în care văd animalele doar ca pe ceva distractiv la care să se uite şi prin urmare sunt uşor de manipulat, în timp ce veterinarii ar face orice ca să le protejeze.

Cum v-aţi descurcat cu decorurile şi culorile?

Drecţia artistică s-a bazat pe Aventurile lui Sammy, pentru a menţine un stil coerent şi ca personajele să fie recunoscute. Am profitat de această şansă pentru a îmbunătăţi efectele vizuale şi toţi artiştii care au lucrat la acest film au făcut o treabă extraordinară.

Tema centrală a poveştii o reprezintă captivitatea. Era deci esenţial să creăm o diferenţă majoră între interiorul acvariului şi lumea de afară. Pentru că nu vorbim de o închisoare obişnuită, cu celule identice, inghesuite, ci de un acvariu imens, extraordinar de variat, am schimbat convenţiile. În jurul acvariului, culorile sunt mohorâte, iar formele sunt grosolane. Acest peisaj dezolant subliniază dificultatea de a supravieţui în lumea de afară, unde totul pare o ameninţare, şi, în plus, dă impresia că oamenii au “oprit” natura, înconjurând-o.

În contrast, viaţa din acvariu este uşoară, iar mâncarea din abundenţă, ba chiar se risipeşte. Vizual, este o opulenţă de forme şi culori, o uşoară exagerare a tuturor lucrurilor spectaculoase. Din dorinţa de a aduna laolaltă diverse stiluri arhitecturale şi peisaje exotice s-a ajuns la un ansamblu artificial si megaloman. De exemplu, coralii din acvariu sunt foarte viu coloraţi şi seamănă cu nişte bomboane delicioase. În exterior însă, arată aproape ca o pădure abandonată, care aminteşte de poluare şi de riscul la care sunt expuse speciile pe cale de dispariţie. Între aceste două lumi, există paravane care demonstrează cât de dificilă este comunicarea atât între animale şi oameni, cât şi între animalele din acvariu şi cele din afara sa.

Treptat, acvariul devine un personaj în sine.

Da. Pe parcursul poveştii, rămâne oarecum discret, însă poţi simţi influenţele sale, cu toate utilajele care încearcă să absoarbă natura. Este ca şi cum acvariul ar încerca să ţină animalele captive. Iar când broscuţele ajung în camera cu tot felul de maşinării, toate ţevile de acolo fac publicul să creadă că personajele au ajuns chiar în venele sau intestinele acvariului.

Ce crezi că aduce în plus tehnologia 3D filmului?

Dincolo de elementele care “sar în ochii” publicului, cea mai mare grijă a noastră a fost poziţionarea camerei. Am încercat să adoptăm punctul de vedere pe care l-ar avea cineva dacă ar fi martor la evenimente sau chiar ar fi unul dintre personaje. Poziţionarea camerei nu a fost făcută la întâmplare sau pe criterii estetice, pur şi simplu a fost făcută încât să redea cât mai fidel realitatea. Aşa se vor simţi spectatorii: ca şi cum ar fi acolo, în mijlocul poveştii.

Cum a decurs colaborarea cu Ben Stassen?

Vreau să subliniez că Ben nu este doar regizor, dar a fost şi în spatele proiectului. Crease deja povestea cu Domonic Paris când mi-a oferit şansa să lucrez la acest film. Mai lucrasem deja la filmul Fly Me To The Moon şi Aventurile lui Sammy, unde nu am avut însă un post important. De această dată, Ben m-a rugat să regizăm împreună acest film tocmai pentru că am lucrat atât de bine la fostele proiecte.

Ben a verificat scenariul, s-a ocupat de colaborarea cu actorii americani şi de deciziile care ţin de muzică. Eu am fost responsabil cu decorurile şi cu direcţia artistică. Am lucrat cu aproape 100 de specialişti talentaţi pentru ca imaginile să arate ca cele pe care le putem vedea acum pe marile ecrane.

Natura colectivă a acestui film se poate observa cu uşurinţă.

Categoric. În aceeaşi măsură în care Ben a avut încredere în mine, am încercat şi eu să fiu deschis faţă de diverse idei care au venit din partea echipei. Toate departamentele şi-au adus contribuţia, şi aici nu mă refer doar la sarcinile care le fuseseră date. În plus, deciziile s-au luat destul de uşor, pentru că tot filmul a fost produs aproape în întregime în acelaşi loc. Deşi scenariul a fost realizat în colaborare cu Domonic Paris, din Statele Unite ale Americii, iar vocile au fost înregistrate tot acolo, restul producţiei a fost făcut în Belgia.

Sinopsis:

Cele mai simpatice şi mai curajoase broscuţe ţestoase se întorc pe marile ecrane, oferind atât copiilor cât şi părinţilor o experienţă 3D mai fascinantă ca niciodată.

În Aventurile lui Sammy 2, cele două ţestoase, Sammy şi Ray, îi vor călăuzi pe “nou-născuţii” Ricky şi Ella în primul lor drum spre mare. Din senin însă, un braconier îi capturează şi îi trimite în Dubai, pentru a-i folosi la un spectacol acvatic pentru turişti. Acolo îl întâlnesc pe căluţul de mare Big D, care îi atrage în visul lui de evadare.

Dar Sammy şi Ray s-au aliat acum cu Jimbo, un peşte gelatinos, Annabel, o caracatiţă fermecătoare, Lulu, un homar arţăgos şi o familie întreagă de pinguini, construindu-şi cu ei propriile planuri de a scăpa de acolo. Micuţii Ricky şi Ella pornesc şi ei la drum, hotărâţi să îi salveze. În decorul fabulos al marilor oceane, o nouă serie de întâmplări pe muchie de cuţit îi aşteaptă pe aventurieri, în lupta lor pentru libertate.

În regia lui Ben Stassen, specialistul mondial în 3D, şi a lui Vincent Kesteloot, filmul "Aventurile lui Sammy 2 3D" este disponibil din 5 octombrie în cinematografe, fiind distribuit în România de MediaPro Distribution

Vezi trailer