De azi în cinematografe, finalul epic care va dăinui pentru totdeauna: „Saga amurg: Zori de zi – Partea a II-a”.

Cât de bine cunoaşteţi personajele acestei populare francize?

Ştiaţi că Denalis sunt unii din aliaţii loiali ai clanului Cullen?

Aveţi idee cine sunt vampirii nou-născuţi?

Pentru toate aceste întrebări v-am pregătit răspunsuri detaliate (amuzante şi incitante), care ne vor purta prin lumea magică creată de Stephenie Meyer, autoarea fenomenului „Twilight”.

T de la twistere

Producătorii au lansat o gamă variată de materiale promoţionale pentru fanii mai tineri ai seriei “Twilight” – brelocuri, brăţări, afişe, tricouri, insigne, twistere, etc. Cele din urmă sunt nişte elastice cu care fetele îşi prind părul pentru a-şi face cozi de cal.

Cȃnd avem de-a face cu adolescenţi, există și bani de buzunar, iar producătorii s-au grăbit să țină pasul cu noile trenduri din ”Twilight”. Twisterele sunt practic niște elastice cu care fetele își prind părul pentru a realiza o coadă de cal sau alte coafuri, inspirate (sau nu) de femeile vampir. Acum, tinerele le pot accesoriza cu detalii inspirate din ”Twilight”, precum agrafe-broșă și talismane cu ”Echipa Jacob” sau ”Echipa Edward”.

V de la Volturi

Un fel de polițiști vampiri! În romanele lui Stephenie Meyer, Volturi sunt un clan antic de peste trei mii de ani, care își are reședința în Toscana – o alegere cel puțin ciudată, ținând cont că vampirii nu au o relație bună cu soarele (vedeți G de la glamorous) și conform clasicei tradiții hollywoodiene, cei mai mulți erau de origine britanică. Acest grup avid de putere se conducea după regula conform căreia existența vampirilor trebuie ținută secretă față de oameni.

Ei trimit frecvent mesageri în toată lumea pentru a împiedica acțiuni ale altor vampiri ce s-ar putea doveni dăunătoare pentru specie. Liderul Volturi este Aro, care poate citi orice gând al unei persoane pe care o atinge, interpretat de remarcabilul actor Michael Sheen, un fel de variantă hipster elizabethană a lui Tim Curry în ”Rocky Horror” – lucru care nu le-a oprit pe fanele ”Twilight” să aibă fantezii cu el.

W de la Wuthering Heights (La răscruce de vânturi)

Faptul că Bella dădea citate din romanul de dragoste al lui Emily Brontë, ”La răscruce de vânturi”, a făcut ca vânzările acestei capodopere clasice a literaturii engleze să crească în toată lumea și îndeosebi în Franța. Editura Harper Collins chiar a fost tentată să scoată pe piață ”La răscruce de drumuri” cu o copertă nouă, care semăna izbitor cu decorul ”Twilight”. Paralelele dintre cele două lucrări sunt evidente – triunghiuri amoroase, locații îndepărtate, eroi deprimați – însă ne vine greu să credem că lucrările lui Meyer vor avea același impact pe termen lung ca romanul lui Brontë.

Cu toate acestea, fanii ”Twilight” continuă să poarte discuții legate de cele două cărți pe forumurile online și mulți dintre ei consideră că ”La răscruce de vânturi” este deprimant în comparație cu ”Twilight”. Alt cititor contraatacă și afirmă că ”Twilight” este o variantă diluată a romanului lui Brontë, o versiune emo a lui Heathcliff și Cathy.

X de la Xavier Samuel

Odată cu cel de-al treilea film, ”Saga amurg: Eclipsa” își face apariția frumosul actor Xavier Samuel, de parcă nu ar fi fost suficient de mulți actori arătoși în ”Twilight”. Australianul în vârstă de 29 de ani sosește în orașul Forks, în rolul lui Riley Biers, un vampir cu ochii roșii și părul blond. Riley, împreună cu partenera sa, Victoria, formează o armată de vampiri nou-născuți și însetați pentru a lupta împotriva familiei Cullen.

În timpul bătăliei, Riley este ucis de Edward Cullen. În ciuda faptului că a jucat doar într-un film din seria ”Twilight”, Samuel a avut un mare impact asupra fanilor, câștigând alături de Robert Pattinson în 2011 premiul MTV Movie Awards pentru ”cea mai bună scena de luptă”. Fanii lui Samuel îl pot urmări în filmul ”Anonymous”, regizat de Roland Emmerich.

Z de la Zafrina

O întâlnim pentru prima oară în ”Zori de zi”, atunci când Alice și Jasper o trimit în orașul Forks pentru a ajuta familia Cullen în lupta contra Volturilor. Zafrina face parte din clanul amazonian, alături de Kachiri și Senna. Acaesta este un vampir ce posedă abilitatea de a creea iluzii, care pot păcăli în totalitate vederea și auzul țintei sale.

Bella nu este afectată de aceste iluzii mentale, dar este puțin speriată de apariția înspăimântătoare a Zafrinei, care nu renunțase la sângele uman. În carte, Zafrina este descrisă ca ”o femeie înaltă, cu părul negru și îmbrăcată cu piei de animale”. Această apariție sălbatică este importantă în lumea vampirilor.

Vezi trailere