Home » Camera secreta » Keira Knightley vorbeşte despre „Anna Karenina”

Pălării elegante, voaluri, mătăsuri şi brocarturi alcătuiesc garderoba Keirei Knightley, care revine într-un nou rol de epocă în „Anna Karenina”, un personaj celebru întruchipat de actriţe renumite, precum Greta Garbo, Vivien Leigh, Jacqueline Bisset sau Sophie Marceau.

Vezi trailere

Pelicula „Anna Karenina” marchează a treia colaborare a tinerei actriţe cu Joe Wright, regizorul filmelor „Atonement” şi „Pride and Prejudice”. Keira interpretează rolul Annei, o femeie care îşi înşală soţul scorţos (Jude Law) cu fermecătorul ofiţer de cavalerie, Contele Vronsky  (Aaron Taylor-Johnson).

Chiar dacă bijuteriile şi costumele purtate de actriţa britanică în vârstă de 27 de ani au costat milioane de dolari, acestea nu au eclipsat talentul actoricesc al  Keirei în rolul eroinei lui Tolstoi. Legat de noua adaptare cinematografică, tânăra artistă a declarat: „Povestea Annei Karenina este una care rezonează cu noi, cei de azi, pentru că oamenii năzuiesc în continuare la ceva ce nu pot avea, înfruntând şi azi blocajele şi regulile sociale, şi au în continuare dificultăţi în a-şi exprima sentimentele unii faţă de ceilalţi”.

Împreună cu scenaristul şi dramaturgul Tom Stoppard, Wright a explorat fiecare fir narativ al poveştii: „A fost o şansă extraordinară să învăţ de la un maestru. Pentru mine, fiecare film e o ocazie de a învăţa. Tom este expert în istoria şi cultura rusă; amândoi am simţit că putem afla mai multe despre Anna, Levin şi celelalte personaje dacă explorăm mai adânc iubirea din societatea Rusiei Imperiale din anii 1870. M-am mai gândit şi la filmele lui Robert Altman, cu tehnica lui desăvârşită de a întreţese firele narative. Noi am ales două fire narative care se învârt unul în jurul celuilalt, înfăţişând un portret al comunităţii din film”.

Acest film este regizat incredibil, Joe Wright optând pentru o variantă teatrală de punere în scenă a acţiunilor. Personajele îşi trăiesc idilele, dezamăgirile, dilemele cu gesturi exacerbate, în ritm cadenţat şi de multe ori vedem o scenă de teatru, la propriu, pe care aceştia se perindă, însoţiţi în permanenţă de bucăţi muzicale impresionante, care să le exprime bucuria, furia sau tristeţea.

Coloana sonoră compusă de Dario Marianelli ni s-a părut profund impresionantă, iar scena dansului dintre Karenina şi Contele Vronsky este probabil una dintre cele mai emoţionante din îintregul film, muzica pornind de la un nivel de linişte şi urcând dramatic spre finalul dansului, care avea să le schimbe pentru totdeauna vieţile celor doi implicaţi în el.

Legat de coloana sonoră, Wright a făcut următoarele declaraţii: „În acest film, muzica a fost planificată să fie clar vizibilă, fie că era în scene de dans sau cu muzicieni sau cu cântăreţi. A fost nevoie ca muzica să fie pregătită înainte, pentru a permite actorilor să înveţe coregrafia, să mimeze instrumentele, iar pentru câtăreţi să înveţe replicile. Astfel, muzica ajută enorm actorii să intre în stare, să-şi şlefuiască interpretarea”.

În câteva cuvinte, vă putem spune că ne-a plăcut abordarea îndrăzneaţă a lui Joe Wright şi Tom Stoppard de a îmbina cinematografia cu teatrul. Alternanţa celor două planuri: într-un moment priveam o piesa de teatru din toate unghiurile (scenă, culise, spectatori, chiar si jocul actorilor parea „ca pe scena”), ca ulterior să revenim la film (peisaje, străzi, îmbulzeala dintr-o gară), ne-au generat senzaţii de „copleşire” emoţională şi vizuală.

Filmul „Anna Karenina” beneficiază de o distribuţie de excepţie: Keira Knightley (Anna Karenina), Jude Law (Karenin), Aaron Taylor-Johnson (Vronsky) şi Matthew Macfadyen (Oblonsky). De asemenea, nu trebuie să omitem mustăţile şi bărbile actorilor, extrem de impunătoare şi de efect, care dau un plus de valoare filmului.

Detalii film