Home » Camera secreta » "Oraşul corupt" - un film cu tentă politică, în care corupţia, crimele şi şantajul alcătuiesc un amestec perfect

Regizat de Allen Hughes, după un scenariu ce poartă semnătura lui Brian Tucker, “Oraşul corupt” aduce laolaltă pe doi dintre bărbaţii duri de la Hollywood, respectiv pe Mark Wahlberg şi Russel Crowe, acompaniaţi de superba actriţă Catherine Zeta-Jones, într-una din cele mai îndrăzneţe producţii ale anului, despre politică, corupţie şi afaceri murdare.

Scenariul filmului este ţesut cu intrigi, pericole şi jocuri de culise, iar personajele sunt “îndoilelnice”. Mark Wahlberg îl interpretează pe Billy Taggart, un poliţist experimentat, cu o carieră în ascensiune, până într-o noapte când se vede implicat într-un incident controversat. Primarul Hostetler (Russel Crowe) reuşeşte să-l scape de închisoare, însă Billy se vede nevoit să îşi caute un alt mod de a-şi câştiga existenţa, deschizându-şi astfel o agenţie de detectivi particulari, alături de amica sa, Katy Bradshaw (Alona Tal). Cu toate că cei doi muncesc din răsputeri, afacerea lor nu le merge deloc bine. Din fericire, Hostetler (Russel Crowe), care candidează împotriva democratului Jack Valliant (Barry Pepper) pentru un nou mandat la primăria Los Angeles-lui, îi va face lui Taggart o propunere de nerefuzat, oferindu-i 50.000 de dolari pentru a o supraveghea pe soţia sa (Catherine Zeta-Jones), bănuită de infidelitate.  Billy consideră că acceptând această misiune, va avea şansa de a-şi reabilita numele şi de a-şi recâştiga faima de odinioară. Taggart confirmă suspiciunile clientului său, cum că soţia sa are o aventură cu Paul Andrews (Kyle Chandler), managerul de campanie al lui Valliant. La scurt timp după ce fostul poliţist îi predă primarului informaţiile pe care le-a obţinut în timpul anchetei, amantul soţiei se stinge din viaţă în condiţii suspecte. Intuind că este ceva în neregulă, Billy va demara o anchetă pe cont propriu, care va scoate la iveală lucruri nu tocmai cinstite în care pare să fie implicat primarul oraşului. Cu acest prilej, Taggart va afla că edilul oraşului  are un parteneriat cu multimiliardarul Sam Lancaster (Griffin Dunne) şi că este direct implicat în mafia afacerilor imobiliare.

Primarul Hostetler este un personaj carismatic, viclean, foloseşte un limbaj colocvial şi este iubit de toată mass-media. După cum se poate observa, Crowe se simte foarte bine în pielea acestui personaj, iar scenele în care îşi face apariţia sunt haioase şi pline de culoare.

Nu putem trece cu vederea prezenţa lui James Ransone, care face un rol admirabil intrând în pielea fiului lui Lancaster.

Producător şi actor principal al filmului "Oraşul corupt", Wahlberg reuşeşte să facă o treabă excelentă, combinând perfect cele două activităţi. Legat de rolul său, Mark Wahlberg a mărturisit că a fost o adevărată provocare, că i-a plăcut confruntarea din interiorul personajului său, alegerile pe care acesta trebuia să le facă, chiar dacă acest lucru însemna să-şi piardă libertatea.

"Oraşul corupt" este un film cu tentă politică, în care corupţia, crimele şi şantajul alcătuiesc un amestec perfect. Dacă binele va învinge răul, vă invităm să descoperiţi singuri.

Distribuit de MediaPro Distribution, pelicula poate fi vazută în cinematografele din toată ţara, începând cu data de 8 februarie 2013.