Home » Camera secreta » „Cronicile casterilor: a 16-a lună” versus „Saga amurg”

Pe la sfârşitul anului 2009, când Harry Potter se pregătea de absolvirea Hogwarts-lui, producătorii de la Warner Bros. Pictures au cumpărat drepturile de adaptare a romanului best-seller „Beautiful Creatures”, primul dintr-o serie de 5 cărţi scrise de Kami Garcia şi Margaret Stohl. În regia lui Richard LaGravenese, prima parte a noii francize fenomen descrie o frumoasă poveste de dragoste supranaturală dintre doi adolescenţi, Ethan (Alden Ehrenreich) şi Lena (Alice Englert).

Avându-i ca protagonişti pe mai puţin cunoscuţii actori Alden Ehrenreich şi Alice Englert, filmul îl are în prim plan pe liceanul Ethan Wate (Ehrenreich), a cărui viaţă se va schimba radical odată cu sosirea Lenei Duchannes (Englert) în acel orăşel din Carolina de Sud.

Filmul Cronicile casterilor: a 16-a lunăse adresează, aşa cum era de aşteptat, unui anumit segment de vârstă (apropiată de cea a eroilor principali), iar pelicula oferă o serie de elemente similare celor din deja cunoscuta “Saga: Amurg”. Evident că paralela este inevitabilă, deoarece primul dintre acestea apare pe o piaţă deja saturată de „Saga: Amurg”, dar care este încă avidă de povestioare fantastice cu eroi înzestraţi cu puteri supranaturale.

Însă, de această dată povestea acestei pelicule este redată din perspectiva lui Ethan Wate, un adolescent care este hăituit de un vis, ce pare extrem de real şi care îl bântuie de câteva luni. Ethan are nişte flashuri legate de o tânără care se afla pe un câmp de luptă din timpul Războiului de Recesiune din Statele Unite. Toate lucrurile vor lua o întorsătură neaşteptată atunci când la liceul Jackson, unde învaţă Ethan, îşi va face apariţia o frumoasă brunetă cu părul lung. Fără să vrea, acesta va intra într-o lume plină de magie, vrăji şi secrete periculoase, din care doar iubirea Lenei (Alice Englert) l-ar putea salva. Această tânără misterioasă provine dintr-o familie de vrăjitori (cunoscuţi în acest roman sub denumirea de Casteri), iar la a 16-a aniversare, va fi revendicată: ori va trece de partea Luminii, ori de partea Întunericului (cel mai probabil, deaorece membrii familiei ei sunt blestemaţi să treacă de partea Întunericului, fiind transformaţi ulterior în monştri).

Pe lângă impresionanta iubire dintre doi liceeni, care se încăpăţânează să demonstreze că sunt suflete pereche, filmul surprinde şi lupta fiecărui individ pentru a-şi alege propriul destin. Tocmai acest aspect l-a cucerit pe regizorul filmului, Richard LaGravenese, care declară: „Cu toate defectele şi temerile, cu toate întrebările şi slăbiciunile, noi, muritorii, avem şi puteri enorme: credinţă, dreptul de a alege, compasiune, spirit de sacrificiu, dragoste… Spunând o poveste despre fiinţe supranaturale, sper să spun şi povestea magicei noastre omenii, care face din fiinţe obişnuite creaturi superbe şi extraordinare.”

Pe lângă Alden Ehrenreich şi Alice Englert, din distribuţie mai fac parte actori celebri ca Jeremy Irons, Viola Davis, Emmy Rossum şi Emma Thompson.

Dacă Lena şi Ethan vor găsi o cale prin care aceasta sa treacă de partea Luminii şi să-şi salveze frumoasa legătură de iubire, vă lăsăm plăcerea să descoperiţi singuri.

Distribuit de MediaPro Distribution, filmul “Cronicile casterilor: a 16-a lună” va putea fi vizionat în cinematografele din ţară începând cu data de 15 februarie 2013.