Home » Camera secreta » Arnold Schwarzenegger îşi ţine promisiunea!

Pelicula „Ultima redută” marchează revenirea în Cetatea Filmului a lui Arnold Schwarzenegger, unul dintre eroii noştri preferaţi ai filmelor de acţiune. Cu toate că nu este un film de referinţă, filmul ne-a înşelat aşteptările, iar replicile haioase şi scenele spectaculoase de acţiune vor face deliciul publicului.

Este adevărat că după expirarea mandatului de Guvernator al statului California, actorul de origine austriacă a mai apărut pe marele ecran în mega producţia „Eroi de sacrificiu”, în care i-a avut ca parteneri pe „greucenii” acestui gen de film: Sylvester StalloneJason StathamJet LiDolph LundgrenTerry Crews şi Randy Couture, alături de Bruce Willis, Liam Hemsworth şi legendarul Chuck Norris.

Ultima redută este un thriller antrenant care prezintă povestea şerifului Ray Owens (Arnold Schwarzenegger), un om care şi-a dedicat întreaga carieră prinderii traficanţilor de droguri. Aflat în pragul pensionării şi sătul de stresul marelui oraş, de sânge şi de moarte, Owens va renunţa la jobul pe care îl ocupa în Departamentul de Politie din Los Angeles şi se va duce să lucreze în micul oraş Sommerton Junction, situat la graniţa dintre Statele Unite şi Mexic. Din nefericire, liniştea acestei mici comunităţi va fi zdruncinată atunci când Gabriel Cortez (Eduardo Noriega), temutul şef al unui cartel de droguri reuşeşte să fugă dintr-un convoi de deţinuţi supravegheat de agentul FBI, John Bannister (Forest Whitaker) şi se îndreaptă spre Sommerton Junction, cu scopul a ajunge în Mexic. Imediat, Owens decide să preia cazul pe cont propriu, într-o ultimă încercare de a-şi răscumpăra greşelile din trecut.

Problemele vor începe cu adevărat pentru Schwarzenegger deoarece echipa sa,  din care fac parte Jaimie Alexander („Thor), Luis Guzman (care a avut nişte replici spectaculoase în „Boogie Nights”) şi Rodrigo Santoro („Abre los ajos”, „Blackthorn”), este lipsită de experienţă şi vor avea de înfruntat armata lui Cortez bine antrenată şi înarmată până-n dinţi, care între timp a luat şi un ostatic pentru a-şi asigura scăparea. Cel care îl va ajuta pe şeriful Owens în prinderea celebrului infractor este zăpăcitul de Lewis Dinkum (Johnny Knoxville), posesorul unui camion numit Henrietta şi unor arme sofisticate mortale gratulate cu nume suave feminine.

Trebuie să recunoaştem că regizorul sud-coreean Jee-woon Kim a reuşit să-l determine pe Arnie să-şi depăşească limitele şi şă dovedească tuturor că la cei 65 de ani, încă se află într-o formă fizică foarte bună.

Deşi am avut o mică strângere de inimă, auzind de reîntoarcerea lui Arnold la vechea lui pasiune şi ne-am gândit că vom vedea un actor îmbătrânit şi o încercare lamentabilă de resuscitare. Mărturisim că ne-am înşelat, pentru că Schwarzenegger face faţă cu brio şi mai ales rolul sau – dincolo de coordonatele specifice unui film de gen – este înzestrat de către scenariu, cu mult umor de situaţie si de caracter.