Home » Camera secreta » "Gambit" - o comedie clasică, cu umor englezesc!

Acţiune bine dozată, umor englezesc şi doi protagonişti carismatici (Cameron Diaz şi Colin Firth), care au un singur scop: să-l convingă pe şeful său, unul din cei mai bogaţi colecţionari de artă din Anglia, Lionel Shahbandar (Alan Rickman), să achiziţioneze un tablou Monet fals,căutat de acesta de zeci de ani, din vremea când a început să colecționeze tablouri.

Gambit” este o comedie clasică cu escrocherii, ce beneficiază de o distribuţie plină de actoricelebri, de nişte scenarişti consacraţi (la fraţii Coen facem referire) şi de un regizor talentat, înpersoana lui Michael Hoffman, cunoscut publicului pentru „The last Station” şi „One fine Day”. Primele replici pe care le auzim în film sunt : „This is the story of my brave, foolish friend, Harry Deane” (n.r. „Aceasta este povestea naivului şi curajosului meu prieten, Harry Deane”) şi îi aparţin partenerului şi asociatului lui Harry (Colin Firth), maiorul Wingate (Tom Courtenay), un personaj carismatic, loial şi înţelept. Cei doi ajung în Texas, pentru a o recruta pe frumoasa PJPuznowski (Cameron Diaz), cu ajutorul căreia vor să-l escrocheze pe Lionel Shahbandar, şefului Harry, un împătimit colecţionar de artă, dar lipsit de experienţă în acest domeniu.

Ca mai toate filmele ce poartă semnătura fraţilor Coen, comedia „Gambit” are un aer special, un stil unic caracteristic şi îşi justifică eticheta prin aceea că nu râzi de glume, ci de excentricităţile personajelor. De exemplu, dintr-o reverie a lui Harry aflăm că şeful lui este nudist, ceea ce pare să fie un fel de „culmea extravaganţei” în anul 2012. Vânzătorul de la benzinărie este un tip semianalfabet şi homofob, în timp ce alţi texani sunt mari fani ai bătăilor în baruri. Stanley Tucci, actorul care a jucat în peste 50 de filme, printre care „Diavolul se îmbracă de la Prada” (The Devil Wears Prada) şi „Drumul spre pierzanie” (Road to Perdition), interpretează aici rolul lui Martin Zaidenweber, un expert în artă de origine germană, cu preferinţe sexuale ciudate,care reuşeşte pentru scurt timp să-i fure postul lui Harry. În topul listei se află Katsuhara şi colegii săi japonezi, pasionaţi de karaoke şi de un penibil extraordinar, cu care Shahbandar dorea să încheie un contract.

Aşa cum era de aşteptat, singurii care nu sunt ridiculizaţi şi care care scapă cu basma curată sunt Harry, Wingate şi călăreaţa de rodeo, PJ Puznowski. Harry e un fel de Don Quijote, un personaj care se luptă cu morile de vânt. Acesta trece printr-un necaz extraordinar, pe care îl vedem desfăşurându-se în visul lui. Şi nimic nu e mai intim decât a vedea fanteziile celuilalt. Apoi suntem martorii derulării poveştii în realitate, însă el nu mai deţine controlul şi soarta îi este potrivnică. Harry Dean e cel mai apropiat de Maior, fost militar şi specialist în falsificarea obiectelor de artă, rol interpretat de Sir Tom Courtenay. Colin Firth are numai cuvinte de laudă la adresa lui Courtenay, spunând că e unul dintre cei mai mari actori britanici. De asemenea, a precizat că „relaţia dintre Harry şi Maiorul ne sensibilizează peste măsură faţă de celelalte relaţii dintre personaje. Interpretarea lui Tom e presărată cu excentricităţi şi momente de graţie. Maiorul e blând şi încurajator, deşi îl trădează viclenia”. Frumoasa PJ este exact opusul lui Harry. Ea provine dintr-o regiune caldă şi secetoasă, iar eltrăieşte într-o zonă rece şi umedă. El e introvertit, ea e foarte exuberantă. Ea ştie cine e şi nuare nimic de demonstrat, pe când el simte nevoia să-şi demonstreze abilităţile. Ea o face din amuzament, iar el o face cu scop mercantil.

Gambit” este o comedie clasică, garnisită cu umor tipic englezesc, cu un scenariu simpatic şi o distribuţie impresionantă. Credem că v-am dat suficiente argumente pentru a vă determina să mergeţi să-l vedeţi. Noi sigur o vom face!