Home » Camera secreta » Marele Gatsby: 10 lucruri pe care trebuie să le ştii despre următorul proiect al lui Leonardo DiCaprio

Dramatism, trădare, opulenţă, foxtrot şi jazz sunt coordonatele celui mai recent proiectal lui Baz Luhrmann, cel care se află în spatele unor filme precum „Chicago” şi „Romeo + Juliet”. „Marele Gatsby” (titlu original The Great Gatsby) este o adaptare a celebrului roman omonim al scriitorului american F. Scott Fitzgerald. Filmul descrie figura romantică şi tragică a lui Jay Gatsby (Leonardo DiCaprio), din perspectiva lui Nick Carraway (Tobey Maguire), totul pe fundalul întunecat şi decadent al societăţii newyorkeze din anii ’20.

Vă prezentăm 10 lucruri interesante pe care trebuie să le ştiţi despre producţia „Marele Gatsby”:

1.Marele Gatsby” va inaugura cea de-a 66-a ediţie a „Festivalului de Film de la Cannes”, miercuri, 15 mai, în faimoasa sală „Grand Théâtre Lumière” şi va fi proiectat în afara competiţiei, în format 3D, ceea ce se întâmplă pentru a doua oară în istoria acestui festival. Un alt amănunt interesant îl constituie faptul că cea mai mare parte din romanul lui Fitzgerald a fost scrisă pe durata şederii acestuia în Franţa.

2.Marele Gatsby” a fost ecranizat până acum de câteva ori, cele mai cunoscute versiuni fiind cea a lui Jack Clayton din 1974, cu Robert Redford, Mia Farrow şi Bruce Dern, precum şi cea în regia lui Robert Markowitz din 2000, cu Mira Sorvino, Toby Stephens şi Paul Rudd.

3.Marele Gatsby” a fost editat de bine-cunoscutul Maxwell Perkins, cel care adescoperit şi editat romanul „The Sun Also Rises” al lui Ernest Hemingway.

4. Abordarea regizorală a lui Baz Luhrmann este extrem de sofisticată şi stilizată,necesitând un numar mare de scene realizate CGI, iar prelucrarea acestora în etapa depost productie a cerut ore lungi de muncă, fapt care a devansat data de lansare iniţială (25 decembrie 2012), cu aproximativ 5 luni.

5. Leonardo DiCaprio joacă rolul lui Jay Gatsby, o celebritate locală, un nabab misterios şi amfitrion al celor mai frumoase petreceri, aflat sub şarmul frumoasei Daisy Buchanan, interpretată de Carey Mulligan. Trebuie să recunoaştem că DiCaprio este într-adevăr electrizant, reuşind uneori să-i confere personajului său nuanţe lugubre, chiar înspăimântătoare.

6. Carey Mulligan o interpretează pe Daisy Buchanan, o tânără frumoasă, dar extremde superficială şi labilă, care se complace într-un mariaj formal şi nu ştie să aprecieze iubirea lui Gatsby. Carey şi-a făcut debutul pe marile ecrane la 18 ani, cu rolul lui Kitty Bennet din „Mândrie şi prejudecată”, iar în roluri de teatru, alături de Daniel Radcliffe şi Kim Cattrall în „My Boy Jack” şi în „Northanger Abbey”.

7. Actorul Tobey Maguire evoluează în rolul scriitorului aspirant Nick Carraway, care soseşte la New York în primavara anului 1922 şi se cazează în locuinţa de lângă vila luxoasă a lui Jay Gatsby. Aşa cum era de aşteptat, Nick este puternic atras de stilul de viaţă al acestuia şi devine martorul unor obsesii care vor avea un deznodământ tragic. „Marele Gatsby” este, fără doar şi poate, povestea visului american neîmplinit!

8. Legenda cinema-ului indian, Amitabh Bachchan, care îşi face debutul la Hollywoodcu cu acest film, joacă rolul lui Meyer Wolfsheim, un personaj care face trimitere directă la Arnold Rothstein, un afacerist evreu implicat în mai multe activităţi criminale, escrocherii şi jocuri de noroc, care a devenit figura emblematică a mafiei evreieşti din New York. Acesta a devenit faimos datorită corupţiei instaurate în rândul sportivilor profesionişti, reuşind să aranjeze trucarea Campionatului American de Baseball din1919.

9. Costumele sunt absolut fabuloase, Luhrmann apelând la ajutorul Miucciei Prada, cea care a realizat împreună cu Catherine Martin costumele epocii jazzului. În epoca bijuteriilor extravagante, totul strălucea, iar opulenţa este cuvântul de bază pentru lumea lui Gatsby, aşa că bijuteriile din film poartă semnătura renumitei case Tiffany &Co. Bugetul alocat acestei producţii este de peste 120 de milioane de dolari.

10. Jay-Z este cel care compune muzica pentru „Marele Gatsby”. De asemenea, regizorul Luhrmann a folosit în proiectul său muzică nouă, contemporană, precum “So Happy Toghether” (Filter), “No Church in the Wild” (Kanye West) şi BedroomHymns (Florence and the Machine).

Marele Gatsby” este distribuit în România de Media ProDistribution şi va avea premiera pe 17 mai 2013.