Home » Camera secreta » 10 lucruri pe care trebuie să le ştiţi despre „Cod roşu la Casa Albă”

Din 5 aprilie, actorul Gerard Butler poate fi văzut în cinematografele din România în thrillerul de acţiune „Cod Roşu la Casa Albă” (titlu original Olympus Has Fallen), ce poartă semnătura regizorului Antoine Fuqua – cunoscut publicului pentru „Zi de instrucţie” (Training Day), „Regele Arthur” (KingArthur) şi „Lacrimi din soare” (Tears of the Sun).

Tema filmului „Cod Roşu la Casa Albă” îl are în centru pe Mike Banning, un agent secret căzut îndizgraţie după ce, cu un an şi jumătate în urmă, îl salvase pe Preşedintele Asher (Aaron Eckhart) dintr-un accident de circulaţie, cu preţul vieţii Primei Doamne. Pe când îşi vedea de treburi într-unul din birourile serviciilor de securitate ale Casei Albe, un grup de terorişti nord-coreeni se infiltrează în clădire şi îl iau ostatic pe Preşedintele Statelor Unite ale Americii. Beneficiind de ajutorul şefei sale (Angela Bassett) şi al lui Alan Trumbull (Morgan Freeman) –Purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Mike Banning este singura persoană care poate coborî în buncărul clădirii pentru a-l elibera pe Preşedinte din mâinile atacatorilor şi de a distruge gruparea teroristă condusă de Kang (Rick Yune).

Având la bază un scenariu scris de debutanţii Creighton Rothenberger şi Katrin Benedikt, filmul pare extrem de dur, tocmai pentru că este ancorat în realitate. Dacă nu v-am stârnit interesul până acum, vă mai oferim 10 lucruri inedite despre producţia „Cod Roşu la Casa Albă”:

1. Casa Albă este făcută ferfeliţă. Coincidenţă sau nu, în urmă cu câteva săptămâni, Coreea de Nord a difuzat un clip ameninţător la adresa Statelor Unite. Printre aceste imagini cu soldaţi în plină ofensivă, lansări de rachete şi explozii, aparcu efecte speciale Casa Albă şi clădirea Congresului. Pe fondul acestor tensiuni, filmul „Cod Roşu la Casa Albă” a fost lansat în cinematografele din România la sfârşitul săptămânii trecute şi, trebuie sărecunoaştem, că nu ne-a fost uşor să vedem Casa Albă transformată într-un adevărat câmp de bătălie.

2. Filmul este extrem de violent. Casa Albă este cucerită de gruparea nord-coreeană şi, după nesfârşite multe focuri de armă şi bombe, însuşi preşedintele SUA este luat ostatic, iar pierderile umane sunt incredibil de mari.

3. Gerard Butler este salvatorul Americii „Domnul 300”, aşa cum este supranumit de către Angela Bassett, face ceea ce ştie cel mai bine! Când eforturile depuse de serviciile de securitate eşuează, salvarea va veni din partea fostului membru al gărzii prezidenţiale, Mike Bannings, blocat în clădire fără ca teoriştii să ştie de prezenţa acestuia. Vom avea astfel ocazia să-l vedem pe Butler în nişte scene spectaculoase de luptă corp la corp, etalându-şi calitaţile sale de luptător.

4. Povestea devine la un moment dat penibilă. Cu toate că scenariul este foarte bine închegat, există câteva situaţii de-a dreptul incredibile, de tipul: nici o parolă de la Casa Albă nu a fost schimbată de 18 luni, fix de când Banning a fost destituit din staff-ul de pază al Preşedintelui. De asemenea, gestul lui Asher de a furniza teroriştilor codurile de acces în schimbul salvării membrilor echipei sale de la tortură este de-a dreptul înspăimântător şi lipsit de profesionalism, chiar dacă poate părea eroic în primă fază!

5. Distribuţia filmului este excepţională. Filmul are o distribuţie plină de nume mari! Eckhart este simpatic şi carismatic, în timp ce stilul rafinat şinatural al lui Freeman te face să te întrebi de ce nu poate juca rolul Preşedintelui în fiecare film. Angela Bassett este deşteaptă şi autoritară în rolul de Şef al Serviciilor Secrete, în timp ce Melissa Leo intră spectaculos în pielea Secretarului Apărării.

6. Personajul negativ este foarte verosimil. Performanţele actoriceşti ale lui Yune sunt remarcabile. Acesta interpretează rolul lui Kang, un tip nebun,dar foarte inteligent, ale cărui motivaţii sunt extrem de clare, chiar dacă sunt greşite. În plus, stilul rece,meticulos şi fără scrupule al lui Kang conferă şi mai mult dramatism situaţiei.

7. Pregătiţi-vă pentru clisee marca Hollywood. Producţia „Cod Roşu la Casa Albă” nu excelează la capitolul originalitate sau inovaţie (probabil nici nu doreşte) şi am detectat câteva clişee cinematografice, de tipul: protagonistul îl salvează pe băiatul Preşedintelui; băiatul bun se dovedeşte a fi personajul negativ; cel mai nesuferit coleg este, de fapt, un personaj pozitiv, iar soţia neliniştită abia aşteaptă cu înfrigurare să primească veşti.

8. Comparaţii & competiţii. Comparaţia dintre John McClane (eroul din “Die hard”) şi Mike Banning este inevitabilă şi chiar dacă Banning nu este la fel de iscusit ca primul, protagonistul nostru reuşeşte să-i ia prin surprindere peterorişti, să le dejoace planurile şi să-l salveze pe Preşedinte.

9. Prietenia adevărată este laitmotiv-ul al acestei pelicule. Este mai mult decât evident că între Banning şi Asher s-a legat o frumoasă relaţie de prietenie, fapt care explică motivul pentru care Banning şi-a încălcat îndatoririle de serviciu pentru a-l salva pe Preşedinte.

10. Secretele Casei Albe sunt făcute public. Ştiaţi că interiorul Casei Albe a fost complet restaurat în timpul administraţiei Truman sau că există pasajesecrete? Ştiaţi că există cu adevărat un sistem de ventilaţie care serveşte drept mijloc de evadare în cazulunui atac terorist?

Distribuit în România de Media ProDistribution, thrillerul „Cod Roşu la Casa Albă” vă face părtaşi la situaţii tensionate, în care forţe inamice invadează casa preşedintelui SUA, iar serviciile secrete se dau peste cap pentru a salva persoanele rămase captive înăuntru.