Home » Camera secreta » Jim Carrey – Top 10 filme pe care merită să le vezi

Haterii spun despre Jim Carrey că nu-i decât o față de gumilastic, care n-are nimic interesant de comunicat în cinematografie.

Pe șest, însă, și ei așteaptă Mr. Popper’s Penguins (cea mai recentă comedie a sa, care va fi lansată și la noi pe 24 iunie) cu la fel de mult entuziasm ca și noi. De ce? Fiindcă, deși a jucat în comedii ușurele, pe care le uiți imediat după ce pășești în afara sălii de cinema, și-a dat măsura talentului în atâtea alte filme. Pentru hateri, dar și pentru fani, ne-am propus să facem un top 10 filme cu Jim Carrey care merită văzute. Snobii sunt rugați să părăsească incinta, pentru a-i face loc lui Ace Ventura!

Jim Carrey in Ace ventura

Ace Ventura  (1994) – Pe vremea aia, Jim Carrey era încă la început. Cu toate astea, replicile lui Ace sunt la fel de molipsitoare ca viralul “gen”, de astăzi. All righty, then! zicea detectivu’ lu’ pește, iar sala izbucnea în hohote de râs. Interpretând  rolul unui detectiv de animale care are sarcina să descopere cine a furat mascota echipei Miami Dolphins, Jim Carrey te face să râzi de la început până la sfârșit. Dacă nu l-ai văzut la vremea potrivită, poți să-ți cumperi acum dvd-ul, cu încredere, o să te binedispună într-o seară în care n-ai nimic mai bun de făcut.

Jim Carrey in Masca

The Mask (1994) – Și comedia în care a jucat alături de Cameron Diaz e de aceeași factură cu Ace Ventura, și marchează una dintre cele mai spectaculoase transformări ale lui Jim Carrey. Deși e o adaptare după un desen animat, filmul păstrează dinamismul ideii originale și nu cade în ridicol.

Jim Carrey in Truman Show

The Truman Show (1998) – De la capitolul comedioarelor pline de scălâmbăieli trecem la unul dintre rolurile excepționale ale acestui actor care, până aici, fusese subestimat din greu. În Truman Show, Jim Carrey face o minunăție de rol. Un film despre universul ready-made pe care ni-l livrează televiziunile, care, deși-i făcut în ’98, e la fel de actual și astăzi. Truman (True Man, omul adevărat) descoperă când împlinește 30 de ani că toată viața sa de pân-atunci a fost un show de televiziune, o gigantă construcție de plastic, supravegheată și regizată până la ultimele detalii. O satiră amară la adresa lumii artificiale în care trăim, pe care merită s-o vedeți, dacă n-ați făcut-o până acum.

Jim Carrey in Man on the moon

Man on the Moon (1999) – Trecem la filmul lui Milos Forman care, deși a stîrnit opinii contradictorii în rândul criticii, rămâne în topul fanilor lui Jim Carrey. Povestea ne prezintă viața și cariera comicului Andy Kaufman, celebru în anii ’70. Man on the Moon poate fi descris printr-o replică de-a lui Danny Devito (care-l joacă pe agentul lui Andy Kaufman): “Ești țăcănit, dar s-ar putea, la fel de bine, să fii și genial”.

Jim Carrey in Bruce Almighty

Bruce Almighty (2003) – Bruce Nolan (personajul interpretat de Jim Carrey) e un reporter care i se plânge lui Dumnezeu că nu-l bagă în seamă. Dumnezeul din film (interpretat de Morgan Freeman, alt motiv pentru care merită să vezi filmul!) –  prompt ca factura la curent – hotărăște să îi predea, temporar, ștafeta lui Nolan. Împușcă, astfel, doi iepuri dintr-o lovitură: el își ia o scurtă vacanță de la condusul lumii, iar Nolan primește o lecție dură despre cum e să conduci ceva mai complex până și decât propria imaginație. Un film cu morală (pentru copii) și mult râs (pentru adulți).

Jim Carrey in Eternal Sunshine of the spotless mind

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) – Favoritul adolescentelor și tinerelor de pretutindeni, ESSM ne provoacă să ne imaginăm cum ar fi lumea dacă am avea în viața reală, la fel ca pe tastaturi, un buton Delete, pe care să-l putem apăsa ori de câte ori nu ne convine câte ceva. Un film frumos, cu un Jim Carrey inhibat și cuminte, o Kate Winslet impulsivă și vulcanică, pe care vei vrea să-l revezi, din când în când.

Jim Carrey in Yes man

Yes Man (2008) – Pe cât de enervanți sunt yesmen-ii din viața reală, pe atât de simpatic e Carl, personajul pe care-l interpretază Jim Carrey în comedia Yes Man. Blazat și obosit, Carl e un funcționar bancar pe care îl corupe un fel de sectă ai cărei prozeliți strigă la unison: da! Pe scurt, ideea e că nu-i bine să refuzi nimic, fiindcă nu știi niciodată ce pierzi. Uneori, indiferent de cât de absurdă pare o idee, merită să îți depășești prejudecățile și să te arunci cu capul înainte.

Jim Carrey in I love you Philip Morrs

I Love you Philip Morris (2009) – Cei care se dau în vânt după povești adevărate, trebuie să știe că ăsta e un astfel de film. Bazat pe viața unui farsor gay care își găsește iubirea adevărată în pârnaie, și, când iubitul e eliberat, evadează (fără număr) pentru a fi cu el, filmul n-ar fi fost cine știe ce, dacă rolurile ar fi revenit altor actori decât lui Jim Carrey și Ewan McGregor.

Jim Carrey in Poveste de Craciun

A Christmas Carol (2009) – Un desen animat care readuce o poveste frumoasă, de văzut în perioada sărbătorilor de iarnă și nu numai. Scrooge (Jim Carrey) e-un om mărunt, rău și disprețuitor care n-are nici cea mai vagă intenție de-a deveni - vorba sms-urilor clișeistice de sărbători - nici mai bun, nici mai luminos, de Crăciun. Asta până când fantoma lui Joseph Marley, fostul său partener de afaceri, îl vizitează pentru a-i arăta că trebuie să se schimbe, dacă nu vrea să plătească prețul propriei zgârcenii.

Jim Carrey in Mr. Poppers penguins

Mr Popper’s Penguins – Se anunță a fi o comedie bună, în care Jim Carrey îi dă viață lui Tom Popper, un om de afaceri care dărâmă localuri îndrăgite de către new yorkezi pentru a așeza, în loc, zgârie nori urâți. Dependent de muncă și având o viață personală în pioneze, Popper e forțat să își transforme apartamentul de lux într-un spațiu de gheață, atunci când primește moștenire de la tatăl său... 6 pinguini!

Oksana