Home » Camera secreta » Povestea din spatele scenariului animaţiei “Monsters University”

Este oficial! Anul şcolar la Universitatea Monştrilor debutează pe 19 iulie. Realizatorii de la Studiourile de animaţie Pixar / Disney s-au apucat deja de lucru cu mult timp înainte de începerea perioadei de înscrieri. Chiar înainte ca specialiştii în animaţie să înceapă să finalizeze blăniţa verde-albastră a lui Sulley sau să creeze costumele pline de culoare ale monştrilor din Universitate, echipa de scenarişti era deja ocupată cu crearea blue print-lui pentru film. Conform declaraţiilor lui Kelsey Mann, la această poveste s-a lucrat mai bine de 3 ani, timp în care a supervizat îndeaproape o echipă de artişti responsabilă cu vizualizarea desenelor a ceea ce urma să se întâmple în film, pe măsură ce povestea prindea contur. Ceea ce s-a obţinut în final, seamănă cu o revistă de benzi desenate care oglindeşte toate ideile regizorale ale lui Dan Scalon.

Etapa premergătoare scrierii scenariului este aceea în care echipa de scenarişti face muncă de documentare, pentru a strânge cât mai multe informaţii legate de locaţia filmului şi despre poveştile pe care le-ar putea descoperi la faţa locului. Unele producţii i-au purtat pe scriitorii de la Pixar/Disney în plimbări pe sub ape, prin ţinuturile muntoase din Scoţia şi chiar prin reţelele de canalizare ale Parisului. De această dată, Mann şi echipa sa au vizitat mai multe universitaţi şi colegii, pentru a se inspira direct de la sursă şi a reda cât mai fidel atmosfera din campusul universitar. Pe lângă informaţiile adunate de pe teren, aceştia s-au folosit inclusiv de propriile amintiri din perioada primului an de studenţie, pentru a identifica problemele cu care seconfruntă cei doi monştri, care au ajuns într-un loc nou plin (la propriu) de creaturi, una mai înfricoşătoare decât alta.

Filmul de animaţie Universitatea Monştrilor  are la bază o poveste deosebită, plasată într-o lume incredibil de adevărată, plină de umor şi nişte personaje ale căror sentimente reuşesc să transceandă ecranul. Mike Wazowski (Billy Crystal) şi James P. Sullivan (John Goodman) nu s-au aflat dintotdeauna în topul celor mai strajnici monştri din Compania Monştrilor (titlu original Monsters Inc.) şi, până să devină cei mai buni prieteni, aceştia nici nu s-au putut suporta unul pe celălalt în perioada cât au studiat la Universitatea Monştrilor. Legat de acest lucru, Mann a menţionat că „a fost nemaipomenit să revină la aceste personaje şi să se întoarcă în timp, pe vremea când Mike şi James erau foarte tineri, să le revadă rădăcinile, locurile lor natale”.

Suplimentar, pentru a contura cât mai bine personalităţile personajelor, precum şi punţile dintre acestea, s-au realizat 227,246 de desene, ceea ce este un record absolut, deoarece pentru nicio altă producţie Pixar/Disney nu s-au mai făcut atât de multe crochiuri, subliniază Mann. Se trece apoi la editare, iar ulterior se adaugă template-urile pentru efecte sonore, muzică şi audio. Decupajul este pasul următor şi atrage obligatoriu după sine alcătuirea unui storyboard, un decupaj în imagini, care permite echipei să îsi facă o idee cât mai clară despre imaginea finală, sau cum va arăta filmul. Veteranii de la Pixar/Disney, precum regizorul Pete Docter (Monsters Inc.) şi şeful echipei de creaţie, John Lasseter, s-au întâlnit lunar pentru a se asigura că poveste acelor doi „boboci”, Mike şi Sulley, decurge aşa cum trebuie. Urmează apoi „revizuirea, rescrierea şi refacerea desenelor, care se întâmplă ori de câte ori nu eşti pe deplin mulţumit de niciunul din desenele prezentate şi le refaci până obţii rezultatul dorit”, conchide Mann. Chiar şi apriga doamnă Decan Hardscrabble (Helen Mirren) a fost extrem de greude realizat. Scenariştii au cochetat cu mai multe idei, până au obținut un personaj cu adevărat înfricoșător, care să-ți dea fiori numai când te gândești la el, menționează Mann despre decănița Hardscrabble, unul din personajele sale preferate din Universitatea Monştrilor.

Producția 3D îl are la cârmă pe Dan Scanlon (cunoscut publicului pentru Cars şi scurtmetrajul Mater And The Ghostlight) şi este cel de-al 14-lea film produs de Pixar/Disney. Acesta va avea lansarea în România pe 19 iulie. În animaţie vom mai auzi vocile lui Steve Buscemi, Dave Foley, Julia Sweeney şi Peter Sohn.