Home » Camera secreta » "Marea mahmureală 3" - finalul unei comedii de zile mari!

În ”Marea mahmureală 1”, trei prieteni își fac de cap o noapte întreagă în Las Vegas, trec prin tot felul de nebunii, iar apoi suportă consecințele. În ”Marea mahmureală 2”, aceeași gașcă de prieteni decide să se țină departe de probleme și organizează o petrecere burlăcească în Bongkok. După nebunia din Vegas, ceea ce urmează să se întâmple în Thailanda depășește orice limită a imaginației. Obținând încasări de 467 milioane de dolari cu primul film, apoi 586 de milioane de dolari cu cel de-al doilea film, regizorul Todd Phillips și co-scenaristul Craig Mazin s-au gândit să-și încerce norocul și a treia oară.

Marea mahmureală 3” concluzionează aventurile celor patru membri ai Haitei de lupi  și reprezintă o luptă târzie a maturităţii care le face pe aceste  personaje, aflate în căutarea adolescenţei, mult mai amuzante. Phillips și Mazin și-au dorit să realizeze un proiect îndrăzneţ şi inedit și, din câte se pare, au reușit să facă ceea ce şi-au propus.

”Suntem capabili să reiterăm această poveste? Răspunsul este afirmativ și nu doar o dată, ci de 12 ori, a amenințat în glumă Mazin în timpul ceremoniei de la Caesar Pallace din las Vegas, unde alături de Phillips și colegii săi din ”Marea mahmureală” au revenit pe scenă să-și ridice premiile. Și de ce nu? ”Această comedie are toate premisele să fie un succes internațional. Fie că am băut în exces soju, ouzo sau chablis, cu toții am experimentat mahmureala de a doua zi. Cu toții am avut parte de beții cumplite, cu toții am facut alegeri greșite”, a declarat Phillips, mărturisind cu această ocazie că și el participase cu o seară înainte la o petrecere, care s-a încheiat destul de greu pentru el.

Toate bune și frumoase, însă se pare că există o problemă.  În ciuda faptului că cele două pelicule din seria ”Marea mahmureală” au adunat încasări fabuloase și le-au adus lui Mazin și Phillips un succes imens, aceștia au declarat ferm că ”Marea mahmureală 3” va încheia celebra trilogie.

Marea mahmureală 3” prezintă povestea lui Alan (Zach Galifianakis)”, un personaj ciudat care abia așteaptă să se bage în toate belelele. Însă de data aceasta, problemele încep nu de la o petrecere a burlacilor, așa cum era de așteptat, ci de la o înmormântare, iar dorința lui Alan de a face ceva cu viața lui va pune pe drumuri vestita Haită de lupi, formată din aceeași Ed Helms, Bradley Cooper și Justin Bartha. Cu alte cuvinte, Alan își dă seama că este un ratat, că viața ar fi mult mai frumoasă dacă nu ar face atâtea prostii și că a sosit momentul să fie mai responsabil.

Conform declarațiilor lui Phillips, ”producătorii de film sunt prin definiție niște persoane neînțelese. Iar dacă aveți de gând să analizați povestea lui Alan, pregătiți-vă să deveniți empatici, tocmai datorită problemelor cu care protagonistul nostru se confruntă”.

Galifianakis  și-a câștigat locul în categoria  ”greilor” , alături de James Belushi,  John Candy și Chris Farley, actori care au darul de a face oamenii să râdă până la lacrimi prin stângăciile și încurcăturile pe cale le generează. În acest sens, Mazin a mai punctat: ”Și Belushi a intrat în pielea unui astfel de individ, însă în niciunul din filmele de acest gen nu a întâlnit personaje care să-i spună să se oprească și să-i ofere ajutor specializat, pentru că devenise periculos”.

În cel de-al treilea film din seria ”Marea mahmureală”, Galifianakis face o schimbare la 180 de grade, fiind nevoit să renunţe la stilul de viaţă distrugător pe care îl abordase până atunci.

Filmul debutează cu scena în care Alan își ia pastilele și decapitează o girafă. Ok, multe i-am iertat lui Alan până acum și îi vom oferi suportul nostru în confruntarea sa cu Mr. Chow (Ken Jeong), însă nu știm dacă vom putea trece peste ce i-a făcut bietei girafe, pe care o luase pe post de animal de companie.

În nici 15 minute, viitorul lui Alan arata atât de sumbru, încât  Haita de lupi a decis să-l interneze într-un spital de psihiatrie. Nu prea mai sună a comedie, nu-i așa?!

Dacă în primele două filme am avut parte de o petrecere a burlacilor, iar apoi de o nuntă, de data aceasta se pare că situația s-a schimbat radical, culminând cu răpirea lui Doug (Justin Bartha) de către un mafiot local, pe nume Marshall (John Goodman), care  îl va elibera pe prietenul celor trei în schimbul aducerii lui Chow în fața sa pentru unele probleme nerezolvate.

Marea mahmureală 3” este un amestec de dramă și comedie, asezonat cu note de romatism ciudat, ce ne trimite cu gândul la filmul ”Silver Linings Playbook”, al cărei protagonist a fost simpaticul actor Bradley Cooper.

Pentru a ridica și mai mult miza, Phillips a promis în timpul campaniei de promovare că cel puțin unul din personaje va muri. Nu vom deconspira acest lucru – Phillips nu este la fel de secretos ca J.J. Abrams, dar nici departe de acesta – însă vă putem spune că Galifianakis, conform propriilor sale declarații ”s-a oferit voluntar” să moară.

La fel de emoționantă a fost și reîntâlnirea cu Carlos (Grant Holmquist), puștiul care acum patru ani făcea senzație în primul film din seria ”Marea mahmureală”, iar acum este gata pentru o nouă rundă de aventuri în compania Haitei de lupi. Deși a jucat în primul film, Grant a dat audiții pentru a obține rolul de acum, concurând cu copii mai ăn vârstă decât el. La fel ca acum 4 ani, Holmquist petrece cea mai mare parte alături de Galifianakis, pentru care a făcut deja o pasiune.

Ajunși la capătul trilogiei, după toată vâltoarea de evenimente,  trebuie să recunoștem că întreaga echipă părea destul de obosită. La conferința de presă din Vegas, cei mai mulți actori din distribuție afișau un aer destul de ”cuminte” și sobru. În același registru temperat s-a desfășurat și petrecerea organizată după terminarea filmărilor, într-un cadru restrâns și ”acompaniată” de tsipouro-ul lui Galifianakis.

După apariția lor în filmele din seria ”Marea mahmureală”, cei trei ”lupi” au devenit preferații iubitorilor de comedie. Cu toții am fost amuzați de trăsnăile puse la cale de Zach Galifianakis (Alan Garner), am râs cu lacrimi de Ken Jeong, cel care joaca rolul mafiotului Mr. Chow și am fost fermecați de Bradley Cooper.

În fine, cortina a căzut, iar protagoniștii noștri deja se gândesc să demareze noile lor proiecte. Cooper face din nou tandem cu regizorul David O. Russell în filmul ”American Hustle”. Helms va prelua rolul lui Chavy Chase în reboot-ul ”National Lampoon”, iar Galifianakis va juca în pelicula ”Birdman” în regia mexicanului Alejandro González Iñárritu (cunoscut publicului pentru ”Babel” și ”Amores Perrors”).