Home » Camera secreta » "Jaful Perfect" – magia se întoarce!

Aflat la a doua generație de cineaști, Louis Leterrier a fost lansat în cinematografia americană de Luc Besson, care i-a oferit posibilitatea de a semna primele două părţi ale peliculei “CurierulThe Transporter”, dar adevărata sclipire regizorală a avut-o cu thrillerul ”Dresat pentru a ucide / Unleashed” (2005), ai cărui protagoniști sunt Jet Li și Morgan Freeman, un film în care scenele de acțiune intensă se întrepătrund cu cele dramatice și emoționante.

Trei ani mai târziu, Leterrier l-a adus din nou pe marile ecrane pe ”Incredibilul Hulk / The Incredible Hulk”, în versiunea Edward Norton, urmat de remake-ul ”Înfruntarea titanilor / Clash of the Titans”, ambele filme reușind să obțină încasări spectaculoase.

Trebuie să recunoaştem că lumea fascinantă a scamatoriilor a fost mereu un subiect de atracţie şi chiar tânjeam după magia unui film de calitate. Cu toate acestea, puţine filme bune de acest gen au fost făcute în ultimii ani, iar singurele care ne vin acum în minte acum sunt „Prestigiul / The Prestige” (Scarlett Johansson, Michael Caine, Hugh Jackman, Christian Bale), în regia lui Christopher Nolan şi „Iluzionistul / The Illusionist”( Edward Norton, Paul Giamatti, Jessica Biel, Rufus Sewell) lui Neil Burger

Anul acesta, Leterrier revine în forţă cu o producţie deosebit de originală şi captivantă, intitulată ”Jaful perfect / Now You See Me”, care îi reunește în distribuție pe Jesse EisenbergWoody HarrelsonIsla FisherMorgan FreemanMichael Caine și Dave Franco.

Având la bază un scenariu ce poartă semnăturile lui Edward Ricourt și Boaz Yakin, pelicula a avut parte de o rescriere a acestuia realizată de Andre Nemec și Josh Applebaum și îi are acum pe Alex Kurtzman și Roberto Orci ca și producători.

Jaful perfect” spune povestea uneia dintre cele mai faimoase echipe de iluzionişti din lume. Membrii acesteia jefuiesc afacerişti corupţi în timpul reprezentaţiilor şi îşi răsplătesc publicul cu banii furaţi. Iniţial, echipa avea în componenţă patru bărbaţi, însă această formulă a fost modificată ulterior, iar unul din personaje a fost înlocuit cu o femeie,  fapt care a generat câteva schimbări în acţiunea filmului. „Evident că atunci când scrii un scenariu de film, faci acest lucru fără a te gândi la actorii care vor intra în pielea personajelor tale.  În cazul în care doreşti să distribui un anumit actor într-un anumit rol, precum Jesse Eisenberg sau The Rock (n.r. Dwayne Johnson), atunci lucrurile capătă o altă turnură, iar personajul respectiv va trebui adaptat în funcţie de personalitatea acelui actor”, a punctat Leterrier. Regizorul a mai declarat că îl admiră foarte mult pe David Fincher şi că a urmărit aproape zilnic „Reţeaua de socializare / The Social Network”, tocmai datorită originalităţii şi încărcăturii dramatice a acestuia, fapt care l-a determinat să-l coopteze pe Jesse în noul său proiect.  Şi nu ne miră alegerea sa, deoarece numai când te uiţi la acest actor, îţi dai seama că face parte din categoria actorilor inteligenţi, capabili să interpreteze o gamă variată de roluri.

Woody Harrelson este un mentalist celebru, Jesse Eisenberg este specialistul în prestidigitaţie, Isla Fishe realizează un spectacol subacvatic care devine destul de periculos, iar Dave Franco este mai degrabă un hoţ de buzunare, decât un magician în adevăratul sens al cuvântului.

O echipă de agenţi FBI este mereu pe urmele celor patru, complicând şi mai mult lucrurile, însă aceştia sunt mereu cu un pas înaintea lor.

Punctul forte al acestei pelicule este că reuşeşte să convingă publicul că magia şi magicienii sunt din nou „la modă”. Personajele principale nu mai poartă pelerine, nu mai îmblânzesc tigri şi nici nu mai fac trucuri ieftine. Toţi cei „Patru călăreţi” au pornit de jos, executând numere de iluzionism pe străzi şi i-am putea asocia mai mult cu un personaj de tipul Cool Hand Luke (n.r. Luke, mână rece), decât cu Burt Wonderstone.

Jaful perfect” este gândit ca un truc magic: ni se prezintă o poveste, asistăm la nişte scamatorii ce par de domeniul fantasticului, ca ulterior să avem parte de numeroase răsturnări de situaţii, care ne vor ţine în suspans până la finalul filmului. Şi ca reţeta să fie completă, avem parte şi de o poveste de dragoste, ai cărei protagonişti sunt Ruffalo şi Melanie Laurent, dar regizorul nu insistă prea mult în direcţia asta, ci se foloseşte de acest lucru pentru a domoli puţin ritmul evenimentelor.

Conform afirmaţiilor lui Leterrier, multe din scamatoriile, iluziile optice sau numerele cu cărţile de joc prezentate în film nu au mai fost făcute public până acum şi, aşa cum bănuiţi probabil, vedeta acestui film este „magia însăşi”!

Jaful perfect” este un film antrenant, inteligent şi plin de umor, la care puteţi merge împreună cu familia şi prietenii. Pelicula este distribuită de MediaPro Distribution şi va fi disponibilă în cinematografele din ţară începând cu data de 14.06.2013.