Home » Camera secreta » MAN OF STEEL – CEL MAI BUN FILM AL VERII!

Producătorul japonez Toshiba a semnat un parteneriat de marketing cu mult aşteptata premieră cinematografică a verii 2013: „Man of Steel”, producţie a Warner Bros. Pictures în asociere cu Legendary Pictures.

Man of Steel” este produs de către Charles Roven, Emma Thomas, Christopher Nolan şi Deborah Snyder. Scenariul poartă semnătura lui David S. Goyer, după o poveste de Goyer & Nolan, bazată pe benzile desenate Superman, create de Jerry Siegel & Joe Shuster şi produse de DC Comics. Thomas Tull, Lloyd Phillips şi Jon Peters sunt producătorii executivi ai acestei pelicule.

Cu toţii am crescut cu o versiune sau alta a lui Superman şi nu credem că există cineva pe această planetă care să nu fi auzit de legendarul erou.

Versiunea din 1978 a lui Superman, în regia lui Richard Donner, care i-a avut ca protagonişti pe Christopher Reeve (Omul de Oţel) şi Marlon Brando (Jor-El), este una de excepţie şi o surclasează pe cea a lui Bryan Singer din 2006. Cu toate că a beneficiat de efecte speciale moderne, „Superman Returns a dezamăgit fanii îndrăgitului erou, din două motive: nu a avut o poveste interesantă, iar Superman nu era „prea super”. Oricum, ar fi amuzant să ne imaginăm o confruntare între delicatul Superman („Superman Returns) şi Iron Man.

După toată campania intensă de promovare a celui mai recent film cu Superman „Man of Steel”, nu aveam nici un dubiu legat de încasările spectaculoase pe care le va obţine acesta. Pelicula abundă în scene de acţiune care par că nu se mai opresc, iar când crezi că ai parte de puţin respiro, încep alte încăierări.  Spre finalul filmului, lucrurile o iau complet razna în Metropolis, când asistăm la o luptă corp la corp cu pumnii între Superman şi un rival al său, zgârie nori care se prăbuşesc spre groaza locuitorilor din acel oraş.

Motivul pentru care varianta din 1978 a lui „Superman” rămâne una din preferatele noastre nu se datorează efectelor speciale, ci poveştii pe care o are la bază şi performanţelor actoriceşti absolut remarcabile.

Producţia “Man of Steel” duce totul la un alt nivel. Povestea din prima treime a filmului ne-a impresionat mult mai tare decât oricare al film de acest gen. David S. Goyer şi Christopher Nolan au creat o poveste atât de frumoasă şi originală, încât am avut senzaţia că îl descopeream pentru prima oară pe Superman. Cei doi au transformat elementele vulnerabile ale lui Superman în puncte forte.

După ce ne-a oferit coloane sonore remarcabile ce ne-au rămas în suflet, compozitorul Hans Zimmer a realizat o temă muzicală fantastică pentru “Man of Steel”, care ar putea să depăşească popularitatea cunoscutei coloane sonore a lui Superman din 1978. Acest geniu al muzicii de film reuşeşte să ne creeze nişte emoţii cu un efect foarte puternic şi de o intensitate la fel de mare. Am ascultat coloana sonoră de mai multe ori şi de fiecare dată am descoperit noi profunzimi şi bogăţii.

Henry Cavill, un actor relativ necunoscut, aduce un suflu nou lui Kal-El, Clark Kent şi Superman. Cavill dispune de toate atributele fizice specifice eroului legendar şi are seriozitatea necesară pentru a intra în pielea lui Superman.

Amy Adams este de departe cea mai credibilă Lois Lane pe care am vazut-o până acum, atât datorită scenariului, cât şi jocului scenic extraordinar şi întruchipează perfect toate calităţile personajului său, adică este inteligentă, hotărâtă, amuzantă, sensibilă şi frumoasă. Chimia dintre Cavill şi Adams este fantastică şi ne trimite cu gândul la cuplul celebru format din Christopher Reeve şi Margot Kidder.

Michael Shannon este Nemesisul lui Superman şi totodată cel care nu îngenunchează niciodată. Generalul Zod, personajul negativ interpretat de Michael, este unul care crede cu adevărat în cauza sa, chiar dacă acest lucru presupune uciderea acelora care nu sunt Kryptonieni. Scopul scuză mijloacele (cel puțin din anumite puncte de vedere), nu-i aşa?!

Actriţa germană Antje Traue o joacă pe fioroasa Faora-Ul,  mâna dreaptă a lui Zod, care, deşi nu are replici prea multe, superabilităţile sale spun foarte multe despre tehnologia Kryptoniană. Principala caracteristică a Faorei este distrugerea legăturilor moleculare. Acest „talent” al său îi va permite crearea unui virus capabil să modifice structura moleculară a unui organism, fapt ce va reprezenta un element cheie în planul generalului Zod.

Deşi inițial a refuzat acest rol, Kevin Costner intră în pielea lui Jonathan Kent, tatăl adoptiv al lui Superman. Fără să exagerăm cu nimic, mărturisim că acest Jonathan Kent este cu certitudine cel mai bun. Cavill este o copie fidelă a tatălui său, iar acest lucru se reflectă în comportamentul acestuia, ceea ce este minunat.

Un alt personaj cheie este Russell Crowe în rolul lui Jor-El, tatăl biologic al lui Superman. Acesta, pe lângă faptul că este cel mai bun om de știință de pe Krypton, este și un luptător desăvârșit.

Avem incredere că acest film va fi un succes și datorită faptului că unul dintre scenariști e Christopher Nolan. Nolan este un scenarist/regizor foarte bun și cu idei foarte originale, ca drept dovada seria "The Dark Knight" a s-a bucurat de un succes imens.

Totodată, acest film are o mare responsabilitate pentru viitoarele filme cu supereroi din familia DC Comics, asa cum ”Iron Man” a facut-o la rândul său pentru Marvel, într-un mare stil.