Home » Camera secreta » "Cercul de foc", cel mai impresionant film cu monştri creat vreodată!

Cercul de foc” este o combinaţie aparte de artă şi pasiune, al cărei rezultat nu poate fi decât unul cu adevărat spectaculos. Filmele din seria “Hellboy”, precum şi drama fantastică “Labirintul lui Pan” (titlu original “Pan’s Labyrinth”) au reuşit să-i impresioneze atât pe fanii cărţilor de benzi desenate, cât şi pe iubitorii genului fantastic.

După ce a ratat şansa de a regiza filmul “Hobbit”, cineastul de origine mexicană Guillermo del Toro a pus mâna pe acest mega proiect hollywoodian, ce are toate premisele să devină unul din cele mai profitabile din acest an.

Un adevărat rege al efectelor vizuale, “Cercul de foc”, este un film ştiinţifico-fantastic care aduce pe marile ecrane războiul dintre nişte creaturi extraterestre, un fel de rude ale Godzillei şi roboţii gigantici controlaţi de oameni.

Pelicula debutează cu un prolog ameţitor ce ne introduce într-o lume fantastică, aşa cum nu s-a mai văzut: monştri înspăimântători, care se ridică din ape şi devastează marile metropole ale lumii; milioane de locuitori ai Terrei cad pradă atacurilor acestora, până când se pune la punct un plan de salvare al omenirii, ce implica construirea unor roboţi gigant, controlaţi simultan de către doi piloţi ale căror minţi sunt interconectate printr-o punte neurală.

Plin de entuziasm, Guillermo del Toro ne vorbeşte despre aceste maşinării sofisticate, care certifică din plin talentul cinematografic al regizorului. Chiar dacă aceste creaturi sunt artificiale, putem să simţim fiecare lovitură straşnică sau scrâşnit metalic. Menţionăm cu acest prilej, scena de luptă dintre un robot (“Jaeger” cum i-a denumit del Toro, este echivalentul în limba germană pentru “vânător”) şi un soi de şopârlă extraterestră (denumite “Kaiju”), care este impresionantă prin grandoarea şi consistenţa ei.

O altă secvenţă  memorabilă este cea în care un robot se prăbuşeşte pe un ţărm înzăpezit, “la picioarele” unui copil însoţit de bunicul său. Folosind antiteze vizuale, del Toro reuşeşte să întipărească în mintea spectatorilor dimensiunea roboţilor înalţi cât nişte clădiri şi a distrugerilor provocate de monştri.

Pentru a da mai multă unitate filmului, del Toro foloseşte câteva personaje umane pentru a spori dramatismul filmului. Idris Elba îl interpretează pe comandantul Stacker Pentecost, creierul operaţiunii speciale de salvare a umanităţii, însărcinat cu coordonarea programului Jaeger; Charlie Hunnam joacă rolul lui Raleigh Becket, unul dintre cei mai buni piloţi de roboţi din lume şi un împătimit al senzaţiilor tari. Actriţa de origine japoneză Rinko Kikuchi este Mako Mori, o tânără ce şi-a pierdut ambii părinţi în urma unui atac al monştrilor Kaiju şi care visează să ajungă pilot de roboţi.

Performanţele actoriceşti ale celor de mai sus sunt extraordinare, chiar dacă nu joacă în “Prima ligă”. De altfel, curajul lui del Toro de a distribui în rolurile principale actori mai puţin cunoscuţi este demn de laudă. Se pare că regizorul mexican a luat-o pe urmele lui Roland Emmerich, care a regizat în 1998 un remake după filmul “Godzilla”. Până la urmă, monştrii trebuie să fie vedetele!

Ce mai putem spune, SF-ul “Cercul de foc” are toate atuurile pentru a capta atenţia publicului: efecte speciale impresionante, un sunet năucitor (Dolby ATMOS) şi o poveste (banal) de simplă, care tratează în esenţă un subiect arhicunoscut:  lupta dintre bine şi rău.

Unul din minusurile acestui film, un fel de “călcâi al lui Ahile” este acela că personajele umane nu au prea multe de spus, iar dialogurile sunt destul de serbede, condimentate, pe alocuri, cu glumiţe. O altă secvenţă care ne-a amuzat este cea de la începutul filmului, în care un puşti găseşte un robot gen Transformers îngropat pe plajă şi îl întreabă pe tatăl său (vizibil dezamăgit de descoperirea sa): “De ce nu găsim niciodată ceva valoros?” Cu toate acestea, spectacolul realizat artificial eclipsează intervenţiile umane; poate prezenţa unui (sau chiar doi!) Will Smith ar fi avut un cuvânt greu de spus.

Cei care dau o “pată de culoare” filmului sunt Charlie Day şi Burn Gorman, care joacă rolurile lui Newt Geiszler, respectiv Gottlieb, doi oameni de ştiinţă ciudaţi şi obsedaţi de monştrii Kaiju.

Hercules Hansen (Max Martini), Chuck Hansen (Robert Kazinsky) şi Hannibal Chau (Ron Perlman) joacă şi ei un rol important în filmul lui del Toro

Filmul SF de acţiune “Cercul de foc” îi aduce în rolurile principale pe Charlie Hunnam (serialul “Sons of Anarchy”), Idris Elba (“Thor”), Rinko Kikuchi (“The Brothers Bloom”), Charlie Day (“Horrible Bosses”), Robert Kazinsky, Max Martini, Clifton Collins Jr., Burn Gorman şi Ron Perlman (filmele “Hellboy”) şi va putea fi vizionat în cinematografe începând cu data de 12.07.2013.