Home » Camera secreta » Sefi de cosmar bate Hangover 2

11 august 2011

Autor: Oksana Radu
            Categorii:

Inca de cand am vazut titlul filmului, inainte de-a fi adus in Romania, am avut banuiala ca va prinde excelent la noi. Daca ar exista statistici in privinta asta, probabil cifrele ar demonstra ca 9 din 10 romani isi considera superiorii niste tampiti impostori, care ar merita sa plimbe matura mai degraba, in loc sa dea directive din varful buzelor. Dupa ce l-am vazut, sunt convinsa ca biletele la Horrible Bosses se vor vinde mai bine decat cele la Hangover 2.

De altfel, Sefi de cosmar intr-acolo si bate. Comedia se inscrie in acelasi registru cu Hangover (droguri, sex, violenta, misoginism, etc); Diferenta e ca Hangover 2 s-a dovedit a fi un esec, pe cand Sefii concureaza Hangover 1 cu success. Desi un pic mai predictibil, e la fel de haios si, pentru anumite gusturi, are umor mai reusit.

Jennifer Aniston e nimfomana, iar Kevin Spacey, sociopat

Povestea e bine scrisa. N-ai ragaz sa te plictisesti, desi scenariul nu e chiar politist. Filmul incepe cu povestile a trei barbati, prieteni. Nick (Bateman) si Kurt (Sudeikis), amandoi lucratori la birou, si Dale (Day), asistent intr-un cabinet de stomatologie. Nick are un sef dictatorial si sociopat, pe Dave (Spacey), care-l prosteste sa munceasca peste program, chiar si in timpul inmormantarii bunicii sale, iluzionandu-l ca va fi promovat. Kurt are job-ul visurilor sale pana cand angajatorul si bunul sau prieten moare, lasand afacerea pe mana fiului sau drogat, Bobby (interpretat de Farrell, pe care l-au transformat din sex simbol intr-un Basescu mai tanar, dar cu aceleasi suvite peste chelie). Dale e asistentul Juliei Harris (Aniston), o dentista nimfomana care si-a pus in gand sa isi violeze subordonatul inainte ca acesta sa se casatoreasca.

Sa moara sefii

Asta e concluzia inevitabila la care ajung cei trei. In sensul asta, cauta pe internet un criminal profesionist, dar gasesc, initial, un… facator de pipi profesionist (Ioan Gruffudd), convins ca si-a gasit clientela urofila. Dar cei trei nu se dau batuti. Ce urmeaza sunt peripetii pe care nu vi le vom dezvalui, fiindca merita sa le vedeti si singuri.

Concluzie

Filmul e tocmai bun pentru a te relaxa dupa o zi/ o saptamana de munca. Majoritatii o sa placa, iar cei cativa mai pretentiosi vor ajunge la aceeasi concluzie pe care a marturisit-o si criticul Philip French, in “The Observer”: “I laughed frequently, probably to the detriment of my self-respect.” Cu alte cuvinte, s-ar putea sa ti se para exagerat de frivola, dar asta nu te va impiedica sa razi sanatos.

Oksana Radu