Home » Camera secreta » Totul despre "Riddick"

12 septembrie 2013

Anul 2013 se pare că este unul deosebit de norocos pentru actorul Vin Diesel! Nu-i destul că a făcut senzaţie şi a obţinut încasări record cu „Fast & Furious 6”, apoi a primit mult aşteptata stea pe Walk of Fame (n.r. Bulevardul Celebrităţilor) din Hollywood, că a fost curtat de Marvel şi a intrat în distribuţia unui nou film cu super-eroi, acum Vin Diesel se află pe primul loc în Box office-ul american cu „Riddick”, cel de-al treilea film din seria „Cronicile lui Riddick” (titlu original The Chronicles of Riddick). După 9 ani, actorul revine la furyanul rebel, „un personaj complex şi un antierou în adevăratul sens al cuvântului”, conform declaraţiilor lui Vin Diesel.

Trilogia îl are în prim-plan pe Riddick, originar de pe planeta Furya şi ultim supravieţuitor al rasei sale (în urma distrugerii planetei de către ofiţerul Zhylaw), dotat cu o putere specială ce îi oferă posibilitatea să vadă noaptea, dar care îi sensibilizează ochii şi îl determină să poarte ochelari care îl protejează de lumină. Încă din primul film („Întuneric total / Pitch Black”), Riddick este prezentat drept un erou negativ, care trece prin numeroase încercări pentru a scăpa din mîinile mercenarilor, plătiţi cu bani grei pentru a pune mâna pe el şi preda autorităţilor. În cel de-al doilea film („Riddick – Bătălia începe / The Chronicles of Riddick”), Riddick îl înfruntă şi învinge pe Lordul Marshal, şi, bineînţeles, împiedică restul oamenilor de a fi transformaţi în războinici Necromonger.

Ultimul film din trilogie se concentrează asupra prezentării relaţiei dintre Vin Diesel (Riddick) şi planeta pe care a fost părăsit de către semenii săi. De fapt, chiar Vin mărturiseşte că „adevăratul motiv pentru care Riddick încă se mai află pe această planetă este acela că încearcă să îşi stabilească o casă. Însă, cum Necromongerii sunt mereu pe urmele lui, acesta îşi dă seama că oricât şi-ar dori, locul în care a fost aruncat nu îi va deveni niciodată cămin şi că nicăieri nu va mai fi ca pe planeta sa natală, Furya”.

Eroul nostru acesta ajunge să lupte pentru supravieţuire împotriva unor creaturi extraterestre fioroase şi, în general cu oricine, devenind necruţător, pentru a-şi salva planeta. Singura sa şansă de scăpare? Activarea unui sistem de urmărire, pentru ca vânătorii de recompense din întreaga galaxie să se îndrepte spre locul indicat de Riddick.

Cum va reuşi Riddick să scape de mercenari, pe cine va avea ca aliat în această luptă sângeroasă şi felul în care izbuti să se întoarcă pe planeta sa şi să o salveze de la distrugere, vă invităm să descoperiti singuri.

Riddick” este cea de-a treia colaborare dintre regizorul David Twohy şi Vin Diesel, care a dorit neapărat să fie şi producător. Legat de primul său personaj principal, actorul Vin Diesel afirmă: „mai există un motiv important pentru care mă atrage personajul ăsta. Cu toţii ne străduim să ne descoperim identitatea. Riddick nu face excepţie şi vrea să afle mai multe despre originile sale. Sunt fan al mitologiei şi al fantasticului, iar cu cât explorez mai mult un lucru, cu atât mai consistentă este franciza”.

Distribuit de MediaPro Distribution, filmul „Riddick” poate fi văzut, în premieră, din 13 septembrie, în cinematografele din România.