Home » Camera secreta » „Gravity”: Cady Coleman, sursa de inspiraţie a Sandrei Bullock

Astronauta Cady Coleman este cea care a ajutat-o pe Sandra Bullock să se pregătească pentru noul ei rol din drama SF „Gravity”, despre care se spune că ar fi „cel mai bun film despre spaţiu făcut vreodată” şi care ar trebui să fie nominalizat la Oscar pentru cea mai bună cinematografie, pentru cele mai bune efecte vizuale sau măcar pentru interpretări.

Fiind un proiect de mare anvergură, tot procesul de pregătire şi producţie a filmului a durat patru ani şi jumătate şi a fost nevoie de crearea unei încăperi special dedicate tehnologiei de realizare a filmului. În armonie cu restul tehnicilor extraordinare folosite, regizorul mexican Alfonso Cuaron a filmat „Gravity” în format 3D, o tehnologie specială ce transpune publicul în acţiunea filmului, plasată în spaţiu, un loc ce sporeşte impactul efectelor 3D, făcând astfel din „Gravity” mai mult decât un film obişnuit.

Producţia „Gravity” prezintă un „naufragiu” în spaţiu şi îi are ca protagonişti pe Sandra Bullock şi George Clooney, în rolurile a doi astronauţi trimişi să repare telescopul Hubble.

Femeia cosmonaut care a consiliat-o în secret pe Sandra să intre cât mai bine în pielea Dr. Ryan Stone, un astronaut aflat la prima misiune – rol cu care vedeta ar putea câştiga un premiu Oscar – a dezvăluit presei cum a reuşit să comunice (telefonic sau prin email) cu îndrăgita actriţa despre experienţele avute în cosmos, în timp ce se afla la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale. „Ştiam că Sandra este o actriţă serioasă, care se documentează pentru fiecare rol, şi mă bucur că am putut să o ajut în noul ei proiect”, a declarat Cady Coleman, în vârstă de 52 de ani, o veterană care s-a aflat la bordul a două navete spaţiale şi a avut o expediţie de trei luni în afara Staţiei Spaţiale Internaţionale. Tot aceasta a mai afirmat că „Există puţini oameni norocoşi care au privilegiul de a trăi şi munci în spaţiu. De asemenea, am fost foarte încântată de faptul că Sandra a dorit să mă contacteze, pentru a afla cât mai multe informaţii despre condiţiile şi provocările spaţiului cosmic. Mărturisesc că s-a descurcat minunat în noua postură”.

Absolut din întâmplare, fratele astronautei şi cumnatul Sandrei s-au întâlnit în 2011, chiar când actriţa se pregătea de începerea filmărilor la pelicula „Gravity”. Fratele lui Cady, care are o afacere cu ambalaje utilizate in industria vinurilor şi cumnatul lui Bullock, master chef, s-au ciocnit unul de celălalt când erau în interes de serviciu şi au discutat despre rolurile celor două femei. „Cred că cumnatul Sandrei i-a spus fratelui meu ceva de genul «Crezi că sora ta este dispusă să stea de vorbă cu Sandra?», iar fratele meu i-a răspuns «Sora mea vorbeşte cu oricine» - ceea ce este foarte adevărat”, a punctat Cady Coleman într-un interviu acordat publicaţiei Sunday Telegraph.

Coincidenţă sau nu, d-na Coleman (colonel în retragere din cadrul Forţelor Aeriene ale SUA, care a acumulat peste 61 milioane de mile de-a lungul celor 159 de zile petrecute în spaţiu) viziona „The Blind Side”, unul din filmele anterioare ale actriţei, în timp ce exersa pe banda de alergat, când a primit email-ul care o înştiinţa de faptul că Bullock era nerăbdătoare să vorbească cu ea. Aflându-se la 220 de mile depărtare de pământ şi având o viteză de deplasare pe orbită de 17,500 m/h, Cady Coleman i-a trimis un email lui Bullock, al cărui subiect era „Salutări de la Cady Coleman, astronaut NASA” – şi aşa a început conversaţia dintre cele două.

„A durat destul de mult timp până să putem vorbi telefonic. În acea perioadă, aveam o rachetă andocată la Staţia Spaţială Internaţională (SSI), ceea ce îngreuna treburile foarte mult, dar şi Sandra era extrem de ocupată. Programele noastre era mereu în contratimp. Mai mult decât atât, convorbirea telefonică se putea întrerupe oricând, atunci când vorbeai din interiorul Staţiei, drept urmare ne-am limitat la ce era esenţial”, a afirmat d-na Coleman.

În acest sens, d-na Coleman, care în acel moment era singura femeie la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale, a declarat că discuţiile avute cu Bullock au stârnit reacţii în rândul colegilor săi, îndeosebi din partea astonautului Ron Garan, ce spunea în glumă că poate el este cel pe care îl caută actriţa. Cum era firesc, Cady a infirmat aceste zvonuri şi, mai mult decât atât, a vorbit deschis despre aceste convorbiri: „Sandra dorea să afle informaţii legate de microgravitaţie, cum ne deplasăm de la un punct la altul sau cum ne folosim picioarele pentru a ne opri”. D-na Coleman i-a explicat actriţei că nu este nevoie de cine ştie ce impuls pentru a te mişca prin spaţiu şi că se poate folosi de un singur fir din propriul păr, pe care să-l ţină între două degete (precum aţa dentară), după ce s-a împins cu el de o bară metalică. Dacă va face acest lucru prea brusc, firul de păr se va rupe, însă dacă mişcările vor fi lente, atunci va reuşi să străbată modulul”.

Cady a mai povestit câteva întâmplări ai cărei protagonişti erau cei care soseau pentru prima oară la bordul SSI, menţionând faptul că era nostim să-i vezi cum se izbeau şi dărâmau tot ce le ieşea în cale, iar membrii echipajului trebuiau să pună lucrurile la loc. Noii veniţi ne priveau cu nişte ochi mari şi se minunau de tot ce experimentau acolo.

Un alt punct comun între Cady şi Sandra este acela că amândouă sunt mame – d-na Coleman are un fiu, Jamey, care avea 10 ani când aceasta a plecat spre Staţia Spaţială, iar Bullock are un fiu adoptat, Louis, în vârstă de 3 ani. Cele două şi-au împărtăşit aspecte personale şi emoţionale vis-a-vis de călătoria în spaţiu şi divorţ – subiect care este plasat chiar la mijlocul filmului, imediat după dezastru.

În film, naveta spaţială este distrusă într-o coliziune cu un satelit abandonat, ce-i aruncă pe Stone şi colegul acesteia, Matt Kowalski, în abisul întunecat al spaţiului. Rupţi de orice legătură cu centrul de comandă şi cuprinşi de panică, la gândul că vor rămâne pierduţi pentru todeauna în liniştea de mormânt a spaţiului, cei doi pun la cale un plan îndrăzneţ pentru a se salva.

Chiar şi la trei săptămâni de la lansare, drama SF „Gravity”, distribuită de MediaPro Distribution, continuă să domine topul de box office din România.