Home » Camera secreta » „Păsări libere”, o comedie pentru toate vârstele, din 15 noiembrie în cinematografe!

Animaţia Păsări libere (titlu original Free Birds) regizată de Jimmy Hayward, prezintă povestea a doi curcani cu temperamente total diferite, Reggie şi Jake, care sunt nevoiţi să colaboreze şi să se întoarcă în timp, cu scopul de a scoate friptura de curcan din meniul tradiţional de Ziua Recunoştinţei.

Owen Wilson îşi împrumută vocea sa inconfundabilă personajului Reggie, cel mai inteligent curcan de la fermă şi unicul care se întreabă de ce toată păsările de la fermă primesc zilnic atât de mult porumb. Din nefericire, toate încercările acestuia – de a-și convinge camarazii în legătură cu motivul pentru care sunt îndopați cu mâncare – se lovesc de obtuzitatea gălăgioaselor păsări, care, drept răsplată pentru îndrăzneala de a le fi tulburat lumea lor aproape perfectă , îl bagă la înaintare pentru a fi sacrificat.

Dar soarta nu a fost nemiloasă cu Reggie, deoarece viața acestuia i se va schimba radical în momentul în care Preşedintele SUA îl „graţiază” şi îl adoptă ca animal de companie pentru fiica lui, ceea ce înseamnă că-şi va petrece restul zilelor la Camp David, purtând nişte papuci cu blăniță, urmărind telenovele siropoase şi mâncând pizza Chuck E. Cheese pe săturate.

Evident că aceast perioadă se anunţă ca fiind cea mai intensă şi distractivă din întreaga existenţă a lui Reggie, ca şi pentru noi de altfel. Însă fericirea sa este de scurtă durată, deoarece lucrurile din „Păsări libere” vor cunoaște o întorsătură neaşteptată, odată cu apariţia lui Jake (Woody Harrelson), un curcan războinic şi ţanţoş, care îl răpeşte pe Reggie şi îl obligă să participe la o misiune deosebit de importantă.

Jake pretinde că a fost „vizitat” de Marele Curcan, care i-a încredinţat sarcina de a se întoarce în trecut, pe vremea Coloniei din Plymouth, în anul 1621, chiar în momentul în care a luat naştere oribila tradiţie. (p.s. Faptul că există sandvişuri / burger / multe alte produse delicioase care conţin carne de curcan nu mai deranjează pe nimeni, nu-i aşa?!)

Şi, cum nimic nu este întâmplător, chiar la reşedinţa prezidenţială de la Camp David se afla o maşină a timpului, denumită S.T.E.V.E. (George Takei). Ca prin farmec, cei doi protagonişti preiau controlul autovehiculului şi sosesc la destinaţie. Ajunşi în secolul al XVII-lea, Reggie şi Jake intră în vizorul lui Myles Standish (Colm Meaney), care încearcă să vâneze cât mai mulţi curcani posibil, pentru a-i hrăni pe atât pe coloniştii muritori de foame, cât şi pe amerindienii din zonă cu ocazia serbării Zilei Recunoştinţei. Eroii noştri vor fi salvaţi de Jenny (Amy Poehler) şi de tatăl acesteia, Broadbeak (Keith David) – conducătorul tribului. Așa cum era de așteptat, între Jenny și Reggie se înfiripă o frumoasă poveste de dragoste (nicidecum lipsită de inspirație sau inutilă în contextul respectiv, cum afirmă unele „guri rele”). Alți critici susțin că producția este o metaforă care face trimitere directă la cruzimile și suferințele îndurate de amerindieni.

În altă ordine de idei, abordarea călătoriei în timp în această producţie este destul de nefirească, acest concept fiind specific filmelor precum “Terminator” sau “Back to the Future”.  Totodată, dacă aveţi semne de întrebare în legătură cu paradoxul călătoriei în timp, animalele care vorbesc sau istoria Americii, vă putem spune că nu veţi primi niciun fel de lămuriri, deoarece animaţia „Păsări libere/Free Birds” funcţionează după principiul „crede şi nu cerceta”.

Scris şi regizat de Jimmy Hayward (Horton Hears a Who!Jonah Hex) – după o poveste semnată de David I. Stern (Open Season 2 & 3) şi John J. Strauss (The Santa Clause 2 & 3) – „Păsări libere” este, fără îndoială, unul dintre cele mai neobişnuite filme lansate în acest an.

Dacă vor izbuti sau nu să schimbe cursul istoriei, rămâne să descoperiţi doar la cinema, începând cu 15 noiembrie.