Home » Camera secreta » Christopher Nolan şi Wally Pfister fac din nou echipă, într-un SF extraordinar

Transcendence este un nume destul de ciudat pentru un film care nu iese din tiparul acelor clişee vechi despre tehnologie. Filmul va fi lansat în această primăvară şi va avea drept adversari pelicule precum The Amazing Spider-Man 2 şi Godzilla.

Un lucru este sigur, Transcendence nu se va asemăna deloc cu producţiile din anii ’90 (The Net, The Lawnmower Man, Virtuosity) care acum par la fel de demodate ca internetul prin dial-up.

Acţiunea filmului are loc în viitorul apropiat şi ne arată o imagine foarte clară a relaţiei dintre rasa umană şi tehnologie. Personajul interpretat de Johnny Depp, Dr. Will Caster şi soţia sa, Evelyn (Rebecca Hall) sunt cei mai apreciaţi cercetători din domeniul inteligenţei artificiale. Primele scene ale filmului, ne demonstrează că cei doi încă nu şi-au vândut pe deplin sufletele ştiinţei, lucru ilustrat prin imaginile din curtea casei lor, în care par cuplul perfect. Dar în laborator, cei doi sunt complet diferiţi. Muncesc din greu, căutând soluţia perfectă pentru a reuni într-o singură maşinărie conştiinţa colectivă, cu informaţii din toate domeniile ştiinţei şi emoţia umană. Maşinăria este imensă, ocupă o cameră întreagă (la fel ca binecunoscutul computer din Willy Wonka and the Chocolate Factory) şi are o voce de sex feminin.

Aşa cum era de aşteptat, nu toată lumea este încântată de idee. O grupare cunoscută sub numele de RIFT, iniţiază câteva atacuri teroristre asupra celor mai strălucite minţi din domeniul inteligenţei artificiale. Will se alege şi el cu un glonţ, însă se recuperează repede. Din nefericire, glonţul conţinea nişte substanţe care în scurt timp îl ucid. Soţia lui şi cel mai bun prieten al lor, Bettany găsesc soluţia perfectă pentru a-l readuce pe Will la viaţă. Ei se gândesc că aşa cum salvezi un fişier video sau audio pe un hard-disk, la fel poţi uploada şi conştiinţa unei fiinţe umane într-un computer. Zis şi făcut! Will se transformă, astfel, într-o maşinărie digitală cu acelaşi chip şi aceeaşi voce, care caută încontinuu să obţină controlul şi puterea supremă.  Evelyn care îşi doreşte cu orice preţ ca soţul ei să rămână viu, acceptă tot ce îi propune acesta. Omniprezentă şi fără slăbiciuni, noua entitate ajunge să nu mai poată fi oprită.

Cu Transcendence, Pfister a reuşit să realizeze o producţie complexă, plină de sentimente , care sigur ne va ridica semne de întrebare. Depp reuşeşte să transmită pasiunea şi curiozitatea care-l determină pe Will Caster să facă ceea ce face, în timp ce frumoasa Rebecca Hall face un rol de excepţie. Compozitorul Mychael Danna zguduie boxele noului sistem audio Dolby Atmos care combină armonios sunetele de coarde luxuriante şi electronice.

Distribuit  de MediaPro Distribution, filmul Transcendence ajunge pe marile ecrane în data de 25 aprilie!

Sursa: variety.com