Home » Camera secreta » The Change Up - Sa radem intre noi

29 august 2011

Autor: Oksana Radu
            Categorii:

“The Change Up”, daca ar fi sa ne luam dupa tiparul in care se incadreaza, am putea crede ca e un film axat catre o categorie precisa de public: pustani ajunsi la pubertate, care abia s-au convins ca nu i-a adus barza dar inca nu pot accepta, fara sa se rusineze, deosebirile dintre fetite si baietei. La sfarsitul celor aproape doua ore de vizionare, iesi din sala cu o parere putin schimbata. In sensul ca nu mai esti atat de sigur cine si de ce ar fi trebuit sa rada la poantele din film, si daca nu cumva chiar regizorii sunt o mana de copii la varsta cosurilor pe frunte, care au pus mana pe o camera de luat vederi, in lipsa parintilor, si s-au dezlantuit in toata splendoarea.

Despre geniala echipa de actori si originala idee a filmului

Ideea filmului e simpla si indelung folosita in multe alte ocazii. Doi prieteni, Mitch Planko (Ryan Reynolds) si Dave Lockwood (Jason Bateman), dupa ce fac pipi intr-o fantana si isi pun o dorinta, fac schimb si de corpuri si, implicit de vieti, situatie din care, teoretic, ar trebui sa ia nastere tot felul de scene comice. Mitch este un burlac fara educatie si fara ambitii, un fustangiu care pare ca nu vrea sa isi asume responsabilitatea pentru nimic. Dave este un avocat ambitios si muncitor, care urca pas cu pas in ierarhia firmei, avand acasa o sotie frumoasa si trei copii adorabili. Fiecare isi doreste, pe undeva, ce are celalalt. Unul tanjeste dupa stabilitatea si dragostea familiei, altul vrea libertatea si lipsa de responsabilitati care vin odata cu celibatul. In rolul nevestei lui Dave, Jamie, e distribuita Leslie Mann care, in afara faptului ca e sexy, dovedeste si un talent aparte. Acela ca joaca foarte bine rolul de tinta a glumelor misogine, mereu cu un zambet fericit, de papusa Barbie, acelasi de la un capat la altul al filmului.  Colega de munca a lui Dave si fantezia sa secreta, Sabrina McArdle (Olivia Wilde), e mai scutita de acest gen de glume, dar nu reuseste sa ridice prea mult nivelul filmului, din pacate.

Sa ne punem o dorinta : ce-ar fi ca filmul sa se termine dupa prima scena ?

Inca de la inceputul filmului iti poti da seama cam despre ce va fi vorba. Prima scena, care ar trebui sa ne faca sa radem in hohote, e cea in care unul dintre copiii lui Dave il improasca cu caca pe toata fata si apoi il lichideaza cu o incarcatura bine tintita drept in gura. Daca n-ati murit inca de ras, urmeaza multe altel « poate » de acelasi calibru. Injuraturi la fiecare 2-3 cuvinte (din pacate, in afara de repetarea obsesiva a faimosului F-word, nici macar aici nu avem parte de prea multa diversitate), glume fara perdea spuse copiilor, doi barbati sarutandu-se in timpul filmarii unei scene erotice.

Din pacate, genul de umor de situatie  care ar fi putut veni din ideea filmului e inlocuit de o multime de clisee tipice copiilor de gradinita, in care baieteii le considera scarboase pe fetite, de cuvinte vulgare, turnate fara noima de catre niste baietandri atinsi de sindromul Tourette, si de trimiteri cu tenta erotica, desprinse din colectia de fantezii ascunse sub saltea ale unui puber chinuit de hormoni.

Morala povestii : o fi avand, n-am gasit-o

Daca ati trecut vreodata pe langa un grup de muncitori, dintre cei care freaca zarurile si beau bere la pet intre eternele santiere din Bucuresti, si i-ati auzind distrandu-se la culme la propriile glume de autobaza, pe care nimeni altcineva nu le apreciaza si nu le gaseste amuzante, o sa aveti ocazia sa rememorati experienta mergand la « The Change Up ».