Home » Camera secreta » “În mijlocul furtunii”, un film care te va face să te temi de fiecare picătură de ploaie

La ce te gândeşti când auzi următoarea descriere: În mijlocul furtunii, un film a cărui acţiune se învârte în jurul unor vânători de furtuni ce încearcă să prindă tornade în orăşelele din vestul Statelor Unite? Nu sună chiat atât de interesant, nu-i aşa? Cu siguranţă, nu ţi se pare tocmai cea mai originală idee. Dar nu te grăbi să faci presupuneri! Acest film te va lăsa cu gura căscată! Nu va câştiga vreun premiu sofisticat pentru momentele dramatice, însă efectele sale speciale sunt uluitoare. După ce îl vei viziona într-un cinematograf, vei constata că este unul dintre puţinele filme care au reuşit să te impresioneze. Eu l-am văzut şi pot spune că este cel mai bun film pe care am avut ocazia să-l vizionez în ultima vreme, pe marile ecrane.

În mijlocul furtunii readuce în atenţie un subiect evitat de producători în ultima vreme: inundaţii, furtună, tornadă. Totul începe într-o zi normală, când toţi locuitorii oraşului Silverton, Oklahoma se strâng la liceu pentru ceremonia de absolvire. Însă, o tornadă puternică loveşte oraşul şi toată lumea este nevoită să se adăpostească în interiorul clădirii. Gary Fuller (Richard Armitage), directorul adjunct realizează că unul dintre fiii săi a dispărut şi pleacă în căutarea acestuia, împreună cu celălalt fiu al său, Donnie (Max Deacon). Pe drum se întâlnesc cu o echipă de vânători profesionişti, din care face parte şi Allison Stone (Sarah Wayne Callies).

Regizat de Steven Quale (care a lucrat în 2009 la Avatar), după scenariul lui Ioan Swetnam, filmul cuprinde mai multe fire narative. Mai întâi, vânătorii de tornade: durul Pete, frumoasa Alison, un meteorolog care vă va suprinde prin inteligenţă, Daryl, şoferul amabil şi nu în cele din urmă, cameramanul Jacob. Apoi, ceremoniile de absolvire ce au loc în orăşelul Silverton, chiar în calea furtunilor devastatoare. În plus, există legături familiale şi umane pe tot parcursul filmului: între un tată şi cei doi fii ai săi, între Alison şi fiica ei plecată departe (cu care menţine legătura prin intermediul telefonului mobil şi programului Skype), între Donnie şi prietena lui de la şcoală, Kaitlyn. Există, de asemenea şi conexiunile dintre salvatori şi victime.

Am mai remarcat un lucru, toată lumea filmează în acest film: Donnie face interviuri cu locuitorii oraşului, pe care le numeşte „capsule ale timpului”. Un grup de pierde-vară ai oraşului filmează cascadorii ciudate în curţile lor, visând că se îmbogăţesc cu ajutorul YouTube-ului şi că femeile vor roi în jurul lor. Şi, desigur, vânătorii de furtuni care filmează cerul şi norii în formă de pâlnie şi toată puterea pe care o arată mama natură.

Totul se rezumă la furtună şi efecte speciale. Mă tot întreb cum au reuşit tehnicienii să creeze aceste imagini spectaculoase. Spre exemplu, există o scenă în care o tornadă a lovit un aeroport, şi toate avioanele sunt aruncate în aer, de parcă ar fi nişte simple jucării. Această imagine terifiantă ne demonstrează că forţa naturii este mai puternică decât cea omenească. Echipa creativă merită lăudată pentru munca din spatele acestor devastări. Nu am mai văzut demult clădiri, străzi şi maşini distruse fără nicio remuşcare.

Apropo, am verificat pe imdb.com cine a creeat efectele speciale şi vizuale pentru acest film şi ce credeţi? Există o listă lungă cu nume. Pagini după pagini cu nume. Dar asta este epoca noastră. Aceşti tehnicieni sunt artiştii vremurilor noastre, la fel cum Charles Dickens, William Shakespeare sau Marcel Proust sunt renumiţi pentru operele lor de artă.

Ca în orice peliculă totul trebuie să fie un spectacol cu vedete de la Hollywood. Multe dintre personajele din poveste arată mult mai bine decât oamenii pe care-i întâlneşti zilnic pe stradă. Iar scenele sunt un pic exagerate. Însă, cu toate acestea, lucrurile de pe ecran se întâmplă şi în viaţa de zi cu zi. Există tornade, dezastre şi tragedii în lumea reală. Hollywood-ul doar le transformă excesiv pentru a creea o producţie de succes.

Pe lângă efectele speciale, au fost şi câteva momente care m-au încântat. De exemplu, scenele dintre Donnie şi Kaitlyn dintr-o fabrică, unde îşi programaseră o întâlnire pentru un proiect de mediu.

Distribuţia a fost aleasă perfect. Max Deacon şi Matt Walsh şi-au interpretat excelent rolurile. Deacon, care a apărut în 2012 în „I,Anna” surprinde prin inocenţă, în timp ce Walsh, un actor şi scriitor talentat îl portretizează pe şeful din spatele volanului, care dă ordine şi se uită spre cer, încercând să nu rateze nimic.

În mijlocul furtunii intră în cinematografe pe 12 septembrie şi este distribuit de Freeman Entertainment. Dacă sunteţi curioşi ce fac muritorii de rând atunci când se confruntă cu puterea incredibilă a naturii, când sunt „atacaţi” nu doar de o tornadă, ci de două, trei, chiar mai multe, atunci mergeţi să vedeţi filmul! Iar când veţi ieşi din sală, vă veţi da seama că trebuie să trăiţi fiecare zi ca şi când ar fi ultima. Nu ştii niciodată ce-ţi rezervă natura!

Sursa: chicagonow.com