Home » Camera secreta » 9 momente care fac din “Fury” cel mai realist film despre al Doilea Război Mondial, care s-a realizat vreodată

În noiembrie anul trecut, regizorul David Ayer şi echipa lui şi-au stabilit tabăra pe terenurile agricole din apropierea oraşului Watlington, recreând cu noroi şi tancuri, peisajul devastat din Germania, din aprilie 1945. Brad Pitt, Shia LaBeouf, Jon Bernthal, Michael Pena şi Logan Lerman au fost aleşi pentru rolurile principale, mai exact, cinci membri ai echipajului aflat pe tancul invincibil, denumit Fury. Este un film de război, diferit faţă de cele care s-au făcut până acum. Producătorii au încercat să-l facă cât mai realist posibil. Iată 9 aspecte care demonstrează că au reuşit!

1. Este grotesc. Demoralizează o parte din Al Doilea Război Mondial pe care nu o vezi. Fury urmăreşte povestea  unui singur tanc american care se rostogoleşte prin Germania în ultimele zile ale războiului. Deşi războiul se apropie de sfârşit, ei se pregătesc de o nouă misiune.

2. Este o singură zi din viaţă. Filmele despre război, relatează adesea poveşti mai ample pentru a ne face să înţelegem mai bine ce se întâmplă. Fury, este o poveste de o singură zi “o zi din viaţă, de dimineaţă până seara”, pe care soldaţii americani, deşi sunt învingători, o consideră cea mai urâtă din viaţa lor. “Este doar o luptă pentru supravieţuire”, spune producătorul asociat Owen Thornton. “Nimeni nu-şi doreşte să fie ultimul soldat ucis în razboi. Soldatul pe care l-am creeat aici, este doar acel tip de om nebun care nu a existat în 06 iunie 1944, atunci când s-a produs debarcarea aliaţilor în Normandia, Franta.

3. Personajele trec prin iad…şi actorii au trecut, de asemenea, prin partea lor de iad. Înainte de a ajunge pe platourile de filmare, actorii au avut parte de o pregătire specială într-o tabără militară, unde timp de o săptămână au locuit şi au mâncat într-un tanc adevărat. Asta doar pentru a înţelege mai bine personajele pe care le interpretează şi a face ca totul să pară cât mai real.

4. Actorii au avut şansa de a-i cunoaşte pe veteranii care au condus aceste tancuri. 4 dintre acei veterani au venit la Los Angeles, înainte ca actorii să plece la Londra şi au discutat timp de câteva ore, fără presă sau producători.

5. Tancurile ce se “rostogolesc” prin noroi, par atât de reale, pentru că sunt reale - restaurate cu drag de colecţionari din toată lumea. “Este destul de costisitor, dar a meritat. E o premieră pentru producători, având în vedere că nu au mai fost niciodată folosite într-un film. Oamenii care sunt interesaţi de evenimentele din cel De-al Doilea Război Mondial, sunt ca fanii benzilor desenate. Ştiu totul. Prin urmare, sunt primii care vor observa chiar şi cea mai mică greşeală. A trebuit să fim atenţi la fiecare detaliu.”, a spus John Lesher, unul dintre producătorii filmului.

6. Chiar şi interiolul tancului, creeat pe un cadran în interiorul unui hambar din apropiere, conţine piese reale. “Am făcut rost de toate piesele originale şi le-am pus în interiorul tancului”, explică designerul Andrew Menzles. După o scurtă privire în cisterna reconstruită, care include câteva fotografii şi sânge împrăştiat pe peretele din spate, putem să confirmăm cât de nebunesc a fost gestul celor 5 actori de a sta închişi în acel spaţiu zilnic.

7. Toată lumea s-a implicat în efortul de a păstra totul autentic pana în ultimul minut. Întrebat cât de greu i-a fost să menţină realismul in film, Thornton a explicat că nimic nu e uşor, trebuie doar să perseverezi: ”În urmă cu o secundă mă uitam la zid şi am văzut o ţeavă de scurgere cu un cod de bare pe ea. În timp ce se filma, simţeam că îmi ies aburi pe urechi de nervi. Am luat în mână nişte pământ şi am aruncat spre ea, dar am ratat. Aşa că am luat o altă mână de pământ şi în cele din urmă am reuşit.”

8. Iar dacă lucrurile nu par destul de reale în viaţă…încearcă să le transformi în alb-negru. “Literalmente, fiecare scenă din film este copiată după poze reale”, spune Menzies, arătând spre un perete în remorca de producţie, care era acoperit de fotografii din arhiva celui De-al Doilea Război Mondial. Pentru a verifica ca am realizat totul corect, am făcut câteva imagini din film în alb-negru pentru a le confrunta cu cele originale.

9. Platoul de filmare a fost o adevărată maşină a timpului. Într-o singură zi, puteai să tropăi prin noroaie, să treci pe lângă vaci sau să stai între tancuri ce scoteau un urlet asurzitor. Actorii principali păreau epuizaţi, ca nişte soldaţi disperaţi să ajungă la casele lor. Dacă am putut fi “păcăliţi” pe platoul de filmare, cu siguranţă iluzia de pe ecran va fi mult mai reuşită!

Regizat de David AyerFury se va lansa în cinematografele din România pe 24 octombrie.

Sursa: cinemablend.com