Home » Camera secreta » De ce merită să vizionezi SF-ul “Interstellar: Călătorind Prin Univers”

Regizat de Christopher Nolan (Memento, Inception, trilogia Batman) şi scris tot de el, împreună cu fratele său, Jonathan, Interstellar: Călătorind prin Univers este un film impresionant, numit de mulţi critici „o capodoperă cinematografică”, a cărui acţiune are loc într-un viitor apropiat. Fără prea multe detalii şi comentarii, ai sentimentul că acolo a avut loc un dezastru şi că umanitatea a fost condamnată la foamete. Porumbul – singura cultură agricolă rămasă neatinsă – meciurile de baseball pe terenuri aproape goale  şi praful ridicat de furtunile anunţate de sirene, constituie o imagine apocaliptică. Ce s-a întâmplat de fapt? O plagă a decimat rezervele de hrană, civilizaţia s-a întors la munca pământului şi depinde de singura revoltă viabilă, aceea de porumb. Din această cauză, lumea a devenit mai tăcută şi mai provincială.

Matthew McConaughey îl interpretează pe Cooper, un fost pilot NASA, ce se înscrie în tradiţia băieţilor alimentaţi de adrenalină ce au împins mereu mai departe limitele lor pentru a trasa drumul nostru către stele. Cooper este acum fermier şi îşi creşte copiii cu ajutorul socrului său, într-o casă înconjurată de hectare întregi de porumb.

El este nevoit să-şi părăsească familia pentru a căuta o nouă „casă” pentru rasa umană. Cooper îşi iubeşte cei doi copii în egală măsură, dar are o relaţie specială cu fiica sa, care este şi ea pasionată de rachete şi spaţiu, iar tatăl ei îi încurajează curiozitatea ori de câte ori are ocazia. Prin urmare, despărţirea dintre cei doi este foarte emoţionantă şi lacrimogenă.

Interstellar: Călătorind prin Univers are cele mai frumoase imagini din spaţiu pe care le-aţi văzut vreodată. În plus, în timp ce urmăreşti filmul, ai impresia că eşti chiar acolo, în mijlocul stelelor, alături de personaje. Efectele vizuale şi tehnologia de proiecţie au dat valoare filmelor de când există. Ajutat de o echipă de profesionişti, Christopher Nolan a reuşit să folosească tehnicile din trecut pentru a obţine un truc nou şi a face lucruri pe care nu le-a mai făcut nimeni înainte. Cu un ecran de la podea până în tavan, prins dincolo de geamurile platoului, Nolan a reuşit să creeze un sistem care alinia cu precizie două proiectoare pentru a crea o singură imagine care să aibă un grad destul de mare de luminozitate şi de claritate pentru a face faţă cadrului IMAX. Proiecţiile nu numai că le-a oferit actorilor o perspectivă realistă a unei găuri negre, dar au şi simulat lumina de la Soare, ceea ce l-a ajutat pe Nolan să creeze cadrele care arătau spectacolul real al luminii solare în spaţiu. Toate aceste tehnici inovatoare le-a dat impresia actorilor că totul este cât se poate de real. Prin urmare, şi interpretările lor au fost excepţionale.

Nolan a dorit, de asemenea, ca filmările să aibă loc în locuri care să te facă să crezi că eşti pe o altă planetă. Regizorul a vizitat Islanda în urmă cu zece ani, când a filmat câteva secvenţe din Batman-Începuturi. Ştia că va găsi acolo cadre minunate pentru personajele din Interstellar: Călătorind prin Univers. Aşa că, în timp ce echipa principală filma în Canada, o altă echipă coordona filmările în câteva locaţii din Islanda. Peisajele din Islanda sunt unice şi extreme, iar pe măsură ce urmăreşti filmul ai impresia că eşti purtat alături de astronauţi atunci când aceştia fac primii paşi într-o altă lume.

Aşa cum ne-au obişnuit filmele science-fiction până acum, motoarele rachetelor fac zgmot şi navele se reped către spaţiu. Însă, Nolan a preferat să nu aibă sunet. Motivul? Sunetul nu călătoreşte în spaţiu. Regizorul a considerat că orice fel de efecte sonore ar fi trădat realismul. Totuşi, în acest decor, şi-a găsit locul muzica lui Hans Zimmer, care este foarte intimă, nu tare şi bombastică cum ne-am fi aşteptat cu toţii. Cei doi au mai colaborat împreună la încă 5 producţii. După aproape zece ani, compozitorul a vrut să rupă orice note muzicale folosite în trecut şi să inventeze o paletă nouă pentru Interstellar.

Nolan a avut un singur scop în realizarea acestui film: să facă publicul să se simtă transportat într-o călătorie printre stele. Noi credem că a reuşit! Tu ce părere ai?

Sursa: theverge.com