Home » Camera secreta » „Run All Night” – un nou succes pentru Liam Neeson

După câteva colaborări de succes, precum Unknown şi Non-Stop, starul de acţiune Liam Neeson şi regizorul Jaume Collet-Serra fac din nou echipă într-un nou thriller de succes – Run All Night. Filmul nu este perfect, dar prezintă o poveste surprinzător de captivantă.

Neeson interpretază rolul lui Jimmy Conlon un fost mafiot cu reputaţie şi gangster de temut. Cu zeci de crime comise la ordinul bunului său prieten Shawn Maguire (Ed Harris), un alt cap al mafiei, Conlon a duce o viaţă plină de regrete, plină de mustrări pentru lucrurile pe care le-a făcut şi pe care nu le mai poate schimba. Decizii de moment îi bântuie orele de plimbare şi visele şi, într-un fel sau altul, îl rănesc fie pe el, fie, şi mai rău, pe cei dragi lui. Înstrăinat de familie, pe Jimmy îl mai consolează doar sticla de whiskey. Acum, cei care se temeau de el, nu-l mai iau în serios, ba chiar râd de el. Bărbatul puternic este acum batjocorit de o generaţie mai tânără de tipi duri. Shawn este tot ce poate numi familie. La el merge când are nevoie de ajutor, de pildă bani pentru factura la încălzire. E cel care-l susţine. La fel ca şi Jimmy, Shawn a reuşit să nu ajungă nici la închisoare, nici într-un coşciug. Jimmy a pierdut, de asemenea, orice legătură cu fiul său, Mike (Joel Kinnaman), care încearcă să trăiască o viaţă liniştită alături de soţia sa (Genesis Rodriguez) şi cei doi copii ai lor.

Prima scenă din Run All Night ni-i prezintă pe cei doi fii – unul încercând să stea departe de lumea interlopă şi celălat scufundându-se cât mai adânc în ea. Danny este un tip nervos, plin de energie, un fel de sociopat periculos care ar face orice pentru a câştiga respectul tatălui său. Determinarea lui Danny de a-i demonstra tatălui lui ce e şi cea a lui Mike de a se rupe de tatăl său îi aruncă pe cei doi pe acelaşi drum într-o noapte, în care Mike, fără să ştie, îi duce cu limuzina pe nişte traficanţi de droguri care au legătură cu Danny. Nici nu apuci să-ţi dai seama când Danny moare şi Mike devine ţinta tuturor infractorilor din lumea interlopă, printre care se află şi un asasin plătit jucat de câtăreţul Common. Tatăl lui este singurul care îl poate ţine în viaţă pe Mike până dimineaţă!

Neeson face, probabil, cel mai bun rol al carierei sale în acest film. Pe durata unei singure nopţi trebuie să se înfrunte cu fostul şef al mafiei pentru a-şi proteja fiul. Pentru asta, el declanşează o urmărire plină de acţiune, în care el este cel mai căutat om din oraş de taberele aflate de partea legii şi împotriva acesteia. De la lupte în metrou până la a atârna de o clădire, Neeson este gata să joace orice şi îşi face singur scenele de luptă.

Run All Night este, de asemenea, subtil „ridicat” de echipa de top din spatele camerelor de filmat, în special de editorul Craig McKay, de două ori nominalizat la Oscar pentru filmele Reds şi The Silence od the Lambs. Pelicula reuşeşte să te ţină cu sufletul al gură aproape două ore. McKay şi Collet-Serra fac o secvenţă incredibilă într-o staţie de metrou, creând un ritm între poliţiştii care încearcă să-l găsească pe Mike şi băieţii răi aflaţi pe urmele lui Jimmy. În plus faţă de urmărirea de la metrou, mai este o scenă dramatică cu o urmărire de maşini, în care Jimmy este urmărit de poliţişti prin Brooklyn, în maşina sa Camaro. Dar există şi ceva aparte – Mike este şi el în maşina de poliţie.

Deşi este prima dată când joacă împreună pe marele ecran, Ed Harris şi Liam Neeson s-au descurcat de minune. Amândoi au prezenţe puternice şi, împreună redau şi dramatismul şi acţiunea în film. Combinaţia dintre cei doi dă filmului un plus de valoare. Dar cei doi au mai multe în comun decât arta de a supravieţui. Ei sunt prieteni legaţi de trecut – de la fetele cu care au ieşit, până la oamenii pe care i-au ucis. Jimmy şi Shawn au o istorie bogată, ei sunt foarte apropiaţi unul de altul şi, din această cauză, şi destinele fiilor lor sunt legate.

Joel Kinnaman joacă rolul lui Mike Conlon, fiul înstrăinat al lui Jimmy, care nu vrea să aibă de-a face cu tatăl lui şi nici cu meseria acestuia, nu de când Jimmy l-a abandonat cu ani în urmă. Cum nu a avut un viitor strălucit ca boxer, în plus faţă de slujba în construcţii, el mai conduce şi o limuzină pentru a-şi putea întreţine soţia şi cei doi copii. Mike este o altă victimă a stilului de viaţă al tatălui său.  El l-a părăsit pe Mike când acesta avea cinci ani şi şi-a trăit viaţa încercând să fie tot ceea ce tatăl lui nu fusese. Singura dată când Mike l-a văzut pe Jimmy în viaţa sa după vârsta de cinci ani a fost la înmormântarea mamei lui, şi chiar şi atunci Jimmy a venit beat. Înainte de asta, venea numai când avea nevoie de un loc unde să se ascundă.

Genesis Rodriguez joacă rolul soţiei însărcinate a lui Mike, Gabriela Conlon. Ea este cu picioarele pe pământ şi îl susţine foarte mult. Îl înţelege mai bine ca oricine că el este un fiu chinuit care se străduieşte să fie un tată bun, iar Gabriela şi cele două fiice ale sale umplu acel gol pentru Mike, într-o familie pe care el nu a avut-o până acum.

Run All Night este dovada că filmele de acţiune de calitate nu au nevoie să reinventeze ceva de fiecare dată, atâta timp cât subiectul este unul captivant şi bine construit. Cu siguranţă publicul vine pentru acţiune. O să fie surprins de emoţia filmului şi se va bucura de ceea ce va vedea.

Sursa: rogerebert.com