Home » Camera secreta » Gregory House, un sex-simbol in baston

Misogin, drogat, arogant, mizantrop si egoist sunt doar cateva dintre cuvintele care-l descriu pe doctorul House. Cu toate astea, Hugh Laurie are mai multi fani (si, mai ales, fane!) decat a strans orice alt personaj pozitiv in ultimii zece ani.

De ce? Fiindca e genial, atat actorul, cat si personajul interpretat de Hugh Laurie. Asadar, nu ne miram ca pe toate forumurile si site-urile dedicate serialului e doliu: producatorii au anuntat ca sezonul urmator, cel de-al optulea, va fi si ultimul. Mai mult, admiratorii sentimentali au dublu motiv de disperare, fiindca Lisa Cuddy (Lisa Edelstein), despre care se credea ca-i va pune capastru lui House, zboara din distributie.

Doctor House

House M.D. s-a lansat acum sapte ani, pe postul de televiziune FOX.  Facand abstractie de obsedatii de sange si organe, lumea a fost destul de reticenta la inceput. Seriale a caror actiune se petrece in spitale erau, deja, destule. Subiectul era tocit, publicul se saturase de bisturie, mate crosetate si galeti de sange. House M.D., insa, era ceva nou, ceva ne mai vazut pana atunci. McDreamy (doctorul din Grey’s Anatomy), de exemplu, arata, pe langa Greg House, cam cum arata un bichon pe langa un lup neimblanzit.

Anti-eroul H

Prima lectie, oferita chiar in cel dintai episod e ca: Everybody lies (n.r.: Toata lumea minte). Obositi de filosofiile de gang de tipul “toate femeile stie ca binili invinge”, cei care s-au trezit din greseala in fata televizioarelor s-au transformat, pe nesimtite, in prozeliti ai house-ismelor. Publicul s-a indragostit pe loc de cuplul House-Wilson, comparat adesea cu Sherlock Holmes – Watson. Ca o paranteza, amatorii povestirilor lui Arthur Conan Doyle vor descoperi multe paralele intre House si celebrul detectiv. House e un medic ticnit, dependent de Vicodin, de puzzle-urile pe care i le ofera bolile imposibil de diagnosticat; Wilson e prietenul de nadejde pe care si l-ar dori oricine, care-ncearca la nesfarsit sa-l echilibreze pe nebun.

Cuddy , desi dispare din sezonul VIII, a fost si ea un personaj interesant, care a starnit admiratia femeilor de pretutindeni, dar si fantezii in randul barbatilor. Sexy si cu stofa de sefa, Lisa Cuddy e o evreica hotarata, mana de fier care conduce spitalul din New Jersey in care se petrece actiunea. De-a lungul celor sapte sezoane de pana acum, Lisa incearca, si chiar reuseste pe ici pe colo, sa-l conduca si pe naravasul House. Se pare, insa, ca producatorii serialului nu vor, sub nicio forma, sa ne ofere un final telenovelistic, asa ca lucrurile sunt destul de greu de anticipat. In orice caz, nu ne-au mintit cand ne-au promis un show incredibil.

Doctor House

Cum ramane cu House MD?

Desi nu s-au reinnoit, inca, toate contractele, se pare ca raman in peisaj celelalte personaje din echipa de medici a lui House, cu la fel de mare priza la public: poreclita Thirteen (o bunaciune incontrolabila, interpretata de Olivia Wilde), Eric Foreman (Omar Epps), Robert Chase (Jesse Spencer), Chris Taub (Peter Jacobson) si Masters (Amber Tamblyn).

Chiar si-n cazul in care vor mai exista personaje scoase din scenariu, sau inlocuite, un lucru e cert: pan-acum n-am vazut serial mai versatil de-atat, c-o putere mai mare de-a se reinventa. Ca-n reclama aia prost tradusa, pentru produsul ala celebru, “lucrurile vor sta altfel, din nou”. Niciun sezon n-a semanat cu anteriorul, niciodata Dr. Gregory House n-a fost previzibil, nici macar de dragul jocului cu asteptarile publicului.

Asa ca, asteptam toamna cu interes. Poate, cine stie, se razgandesc si mai fac inc-un sezon, cu numarul 10!

Oksana