Home » Camera secreta » A naibii dragoste!

14 septembrie 2011

E foarte greu sa te legi de minusurile acestui film. Chiar daca ele exista , sunt eclipsate de un scenariu excelent, cu replici bine scrise. “A naibii dragoste” are umor pe saturate si o distributie din care nu lipsesc vedetele si copiii talentati care sa le concureze.

Felicitari reciproce

Producatorul, Denise Di Novi, spune despre scenariul scris de Dan Fogelman ca e unul dintre cele mai bune pe care le-a citit vreodata: “A fost amuzant, foarte istet, foarte destept. Are o abordare clara asupra relatiilor interumane – casnicie, paternitate, prima iubire – o face intr-un mod dramatic, acid si hilar… o combinatie irezistibila pentru mine”. Daca va imaginati ca cei doi se lauda intre ei, trebuie sa va confirm ca asa este. Fiindca au de ce!

Cine iubeste si lasa

“A naibii dragoste” incepe cu o cina la restaurant. In timp ce Cal (Steve Carell) isi extenueaza neuronii incercand sa afle ce desert ar incapea in stomacul sau aglomerat deja cu paine, sotia, Emily (Julianne Moore), pare hotarata. Dupa ce investigheaza meniul, isi anunta sotul, ferm: “vreau sa divortez!” – chestie care, impreuna cu marturisirea adulterului, il face pe Cal sa se arunce din masina aflata in mers, cateva minute mai tarziu.In rastimp, ne sunt prezentati si copiii cuplului, o fetita si un baietel, dintre care cel din urma face un personaj fenomenal.

Surprins de babysitter-ita lor Jessica (Analeigh Tipton) masturbandu-se, Robbie decide ca-i un moment prielnic sa-si declare amorul. Astfel, o oripileaza pe biata fata marturisindu-i ca nu e doar lucru manual, ci ca o face numai si numai delectandu-se cu imaginea ei dintr-o fotografie. Desi scena ar fi putut iesi vulgara, nu se intampla asa. Regizorii Glenn Ficarra si John Requa stiu exact cum sa dozeze toate elementele, incat sa le iasa tocmai bine.

Pentagonul conjugal

Astfel, avem: o sotie si mama care trece prin criza varstei mijlocii (zdrobind ideea preconceputa conform careia numai barbatilor li se-ntampla) si un sot si tata care habar n-are incotro s-o ia (dar, avand in vedere ca Emily a fost prima si singura iubita din viata sa, tot datul iamei in femei suna cel mai bine). Avem un pusti de 13 ani, pe Robbie, indragostit in zadar de Jessica (17 ani), si pe Jessica, indragostita pana peste cap de Cal. Si, pentru ca balamucul sa fie complet, apare si Jacob (Ryan Gosling), acest Miyagi in materie de femei, care il invata pe Cal algoritmul magic prin care poti cuceri orice demoazela, cat ai clipi. Numai ca, de la un punct incolo, Jacob se plictiseste sa tot varieze meniul, ramanand fixat pe cel de-al treilea copil al cuplului Cal – Emily, Hannah (Emma Stone). In distributie apare si Marisa Tomei, in rolul profesoarei lui Robbie, si prima victima a seriei de cuceriri a lui Cal.

Desi, la prima vedere, ar putea parea doar o alta comedie americana penibila, cu poante de mahala, „A naibii dragoste” este o surpriza placuta. Atat prin talentul actorilor cat si prin doza bine masurata de umor, reuseste sa evite cu succes vulgaritatea omniprezenta in ultimul timp in aceasta categorie de filme.