Home » Camera secreta » 6 lucruri nebuneşti despre „Mad Max: Drumul furiei”

Există o mulţime de filme cu supereroi care se vor lansa în această vară, însă blockbusterul cel mai aşteptat de fanii filmelor de acţiune rămâne Mad Max: Drumul furiei. Cu o distribuţie uluitoare, condusă de Tom Hardy şi Charlize Theron, cel de-al patrulea film din seria Mad Max a ajuns în cinematografe pe 15 mai.

Iată șase lucruri nebunești dezvăluite despre film de regizorul George Miller însuși!

1. Toate cascadoriile au fost realizate cu adevărat

„A trebuit să o facem pe stilul vechi”, a spus Miller. „Acesta nu este un film CG (făcut pe calculator), nu am vrut să sfidăm legile fizicii”. Pentru publicul obişnuit cu filmele de vară cu efecte vizuale normale, aspectul real al celor din Drumul furiei poate fi surprinzătoare, dar asta nu a fost singura modalitate prin care Miller a încercat să diferenţieze filmul de cele imitate de alţi realizatori, de la debutul primului Mad Max din 1979 încoace.

„Un lucru pe care l-am observat este tendinţa tuturor de a plasa filmele post-apocaliptice într-o paletă desaturată”, a spus Miller. „Poate fi obositor să vizionezi aceste culori plictisitoare, desaturate”, s-a plâns Miller. În plus, regizorul ne-a asigurat că schema de culori folosită în Drumul furiei ne va sări în ochi la fel ca toate cascadoriile, iar albastrul cerului din deşert şi portocaliul exploziilor vor ajuta la formarea contrastelor cromatice deosebite.

2. Filmul a fost realizat fără un scenariu

Unii pot spune că Drumul furiei este o cursă lungă, cu Max (Tom Hardy) şi Imperator Furiosa (Charlize Theron) gonind prin deşert ca doi nebuni, încercând să fugă de băieţii răi care îi urmăresc pentru a pune mâna pe marfa lor secretă. În loc să aşterne pe hârtie toate scenele de acţiune şi dialogul, aşa cum se face în mod obişnuit, Miller şi echipa lui au ales să nu scrie un scenariu, ci să deseneze întreaga poveste: „nu trebuie să scrii”, uită-te la stânga, uită-te la dreapta, sau oriunde...pur şi simplu poţi să desenezi”, a declarat Miller. „Ne-am aşezat într-o încăpere în care am adus 3500 de panouri. Ceea ce am conceput, este ceea ce vedeţi acum. Această abordare neortodoxă nu a fost chiar pe înţelesul actorilor. „Au fost momente în care întrebam „George! Ce facem?!”, a declarat Theron pentru Entertainment Weekly. „Nu aveam scene numerotate. Ne uitam în jur şi stigam: „Ce naiba se petrece?”

3. Există un număr incredibil de înregistrări din „Mad Max: Drumul furiei” pe care nu le veţi vedea niciodată

Realizatorii filmului au trebuit să treacă printr-o perioadă de filmări maraton în Namibia. „Este ridicol, dar am filmat 480 de ore”, a râs Miller. „Asta înseamnă trei săptămâni de filmări, fără somn!”. Miller a trimis apoi materialul filmat editorului Margaret Sixel, care „se întâmplă să fie şi partenera mea de viaţă”. Trebuie să recunosc că e mai inteligentă şi mai intuitivă decât mine.” Sixel nu mai făcuse niciodată montajul unui film de acţiune (nici Miller nu mai regizase un film de la Babe: Pig in the City, din 1998 încoace), dar regizorul i-a dat un sfat: „Dacă îl montezi la fel ca pe celelalte filme de acţiune moderne, unde totul se întâmplă foarte repede, fără luare în calcul a spaţiului şi geografiei, este un zgomot vizual.”

4. Realizarea filmului "Mad Max: Drumul furiei" a durat 15 ani

Miller credea că a încheiat franciza după cele trei filme în care a jucat Mel Gibson, dar i-au venit idei pentru un al patrulea film. Totuşi, Drumul furiei părea descurajant şi greu de montat. „Ne-am fi dorit să fi început asta în 2001”, a spus Miller. „Însă am amânat. Dolarul american s-a prăbuşit după 11 septembrie, iar bugetul a crescut semnificativ”. După ce şi-a petrecut mulţi ani explorând proiectul unui film făcut pe calculator, Miller a schimbat planul, l-a distribuit pe Tom Hardy şi a încercat să demareze filmul încă o dată în 2011. „Proiectul era în curs de dezvoltare, dar a plouat ca niciodată în pustiul Australiei”, a spus el. „Unde era deşert, acum sunt flori. În cele din urmă, am aşteptat un an să se usuce şi pentru că nu s-a uscat, ne-am mutat de pe coasta de est a Australiei în Namibia, acolo unde nu plouă niciodată.”

5. Există o explicaţie logică pentru care unul dintre băieţii răi are o chitară care scoate flăcări

Ce mod mai bun de a motiva armata de răufăcători din Drumul furiei decât câţiva amatori de muzică rock care o însoţeşte cu imnuri, decibeli zguduitori şi adrenalină? În partea din spate a convoiului se află patru toboşari iar în cea din faţă un chitarist, poreclit Doof Warrior a cărui muzică este punctată de flacări ce ţâşnesc din capul chitarei. Miller spune că a avut o abordare destul de fundamentală pentru conceperea acestei arme de distrugere auditivă: „Trebuia să avem ceva foarte gălăgios pentru a concura cu zgomotul luptei, aşa că am găsit această chitară – făcută dintr-o ploscă de spital şi o chitară – dar trebuia să aibă şi o armă, aşa că am folosit un aruncător de flăcări. Totul are logică. Şi această logică se aplică la tot ceea ce veţi vedea pe ecran, de la cele mai mari vehicule, la cele mai mici recuzite. Ajunsesem într-un punct în care, dacă luam un decor, persoana care îl făcuse putea să-mi spună povestea lui”, spune Miller.

6. Miller a fost uimit de cât de bine arătau trailerele filmului

Dacă v-aţi petrecut ultimele luni urmărind trailerele pentru Drumul furiei, nu sunteţi singurii. De fiecare dată când echipa de marketing de la Warner Bros. scotea o nouă versiune, Miller era copleşit. De fapt, materialele publicitare au fost atât de bune, încât regizorul a început să-şi facă griji că nu se va ridica la înălţimea aşteptărilor. „Nu am vrut ca trailerul să fie apogeul filmului”, a spus Miller. „Uneori urmăream trailerul şi ceva era atât de bun, ca un indiciu.”

Mad Max: Drumul furiei s-a lansat în cinematografele din România pe 15 mai. Dacă nu l-aţi văzut încă, vă puteţi rezerva bilete AICI

Sursa: vulture.com