Home » Camera secreta » "Mad Max: Drumul furiei", o cursă nebună de la start până la linia de sosire

Au trecut 30 de ani de când l-am văzut ultima oară pe eroul post-apocaliptic Max Rockatansky pe marile ecrane. Regizorul George Miller s-a întors după atâta timp să-şi bucure fanii cu o nouă poveste, reuşind să introducă pubicul în viitorul nebunesc creat de el. Mulţi sunt de părere că Mad Max: Drumul furiei este cel mai bun fim de acţiune al anului, un blockbuster ce îndrăzneşte să aibă un subiect palpitant şi personaje complexe.

În Mad Max: Drumul furiei civilizaţia este o amintire. Marile economii mondiale s-au prăbuşit, oraşele de pe coastă au dispărut şi în mijocul războaielor pentru apă şi combustibil, mâncarea este tot mai puţină, iar aerul este poluat. Tot ceea ce a mai rămas din omenire există în deşert, în triburile sălbatice sau la bazele Citadelei, o fortăreaţă creată într-un sistem de peşteri, în care apa este pompată din singura sursă pe distanţe de mai mulţi kilometri. Controlând elementele esenţiale pentru viaţă, Citadela şi aliaţii acesteia Oraşul Benzinei şi Ferma Gloanţelor, controlează pustietatea.

În această lume pustie, Max (Tom Hardy) este un singuratic bântuit de moartea familiei sale, ce se ascunde în Câmpiile Tăcerii, acolo unde Interceptorul, ultimul care a rămas din vechea sa viaţă, l-a dus. Cu toate că viaţa lui, din multe puncte de vedere, nu merită trăită, există un argument care să înfrunte moartea. El nu este gata să moară înainte de a face un fel de dreptate pentru tot ceea ce i s-a luat. Momentul este întrerupt de zgomotul motoarelor superturate, Max fiind înconjurat de Băieţii Războinici, care creează o ambuscadă şi în atrag pe Max în Citadelă – cel mai puternic punct fortificat din Pustiu – unde maşina va fi restaurată, iar Max este tratat ca un animal.

În Citadelă, o cunoaştem pe Furiosa (Charlize Theron), o femeie puternică, a cărei furie va declanşa următorul Război al Şoselelor. Ca Imperator în Citadelă, Furiosa conduce o maşină de război, cel mai de preţ vehicul din cele pe care le are Lordul Pustiului: Immortan Joe.

Personajul negativ, Immortan Joe (Hugh Keays-Byrne) caută doar să supravieţuiascaă în spirala morţii unei civilizaţii. Pentru ca acest lucru să fie posbil, Immortan Joe găseşte soluţia în apă, Aqua Cola. Aceasta este una dintre puţinele monede de schimb în Pustietate, iar el o foloseşte pentru a obţine combustibil din Oraşul Benzinei şi muniţie de la Ferma Gloanţelor pentru a subjuga masele de oameni bolnavi şi înfometaţi care au migrat către Citadelă. La mare înălţime în fortăreaţa lui sunt camerele cele mai protejate, acelea de unde Immortan îşi conduce operaţiunile şi unde ascunde, într-un fel de seif, ceea ce este cel mai de preţ pentru el, cele Cinci Soţii. El ştie că această supremaţie greu obţinută nu poate dura prin cei doi fii ai săi – Rictus Erectus, jucat de  Nathan Jones, un copil în trupul unui uriaş şi Corpus Colossus, interpretat de Quentin Kenihan, un intelect matur închis într-un corp de copil.

Lordul Războiului i-a îndoctrinat pe Războinici cu mitul său auto-creat, cum că el ar fi un nemuritor  întors pentru a-i conduce în paradisul războinicilor, în Valhalla, aşa încât ei se avântă în luptă cu fervoare religioasă. cealaltă religie a lor sunt oţelul şi motoarele V-8 şi, ca Degete Negre, ei au grijă de armada lui Immortan în zona de mijloc a Citadelei, alimentându-se din Banca de Sânge pentru jumătăţile lor de vieţi.

Filmul are puţine dialoguri (Max nu vorbeşte deloc în primele 45 de minute). Chiar şi aşa, Miller a completat fiecare scenă povestind despre personaje într-un mod mult mai interesant decât o fac alţi regizori prin dialoguri.

Actorii au reuşit să creeze oameni care se implică în orice bătălie tumultoasă. Hardy îl prezintă pe Max ca fiind furios, frustrat, frumos echilibrat de personajul lui Theron, a cărui dorinţă de a-şi recupera pământurile natale este la fel de mare ca mânia lui Max. Personajul lui Nicholas Hoult, Nux este cel care a realizat tot ce poate fi mai tare pentru un Războinic în decăzuta sa viaţă şi este dispus să lupte oricând împotriva lui Immortan Joe.

Miller nu a uitat nici că publicul iubeşte spectacolul. Cu scene filmate în culori vii, Miller a creat o acţiune coerentă şi plină de adrenalină şi efecte speciale, la fel cum a făcut şi în 1981 cu The Road Warrior. Filmul este în esenţă o cursă nebună de la start până la linia de sosire. Pentru cei care nu au văzut încă filmul, Mad Mad Max: Drumul furiei rulează în continuare în cinematografele din România în format 2D, 3D, IMAX 3D şi 4Dx.