Home » Camera secreta » Familia Cooper, cei mai simpatici colindători ai acestui Craciun!

Îmi place să spun că familia Cooper este precum familia von Trapp de acest Crăciun. Sunt von Cooper!”, zâmbeşte regizorul Jessie Nelson.

Poate că sunt descendenţi ai familiei de cântăreţi von Trapp (din „Sunetul muzicii”), dar a fost o surpriză pentru Nelson să îşi dea seama de talentul muzical din această familie. El a întrecut toate aşteptările acesteia.

Alan Arkin, fost cântăreţ de muzică folk, putea cânta orice la ukulele. Ed Helms i-a oferit lui Nelson mai multe variante... Pian? Chitară? Banjo? John Goodman e un minunat cântăreţ care a devenit un maestru al muzicuţei. Diane Keaton a mai cântat şi în alte filme şi a fost încântată de şansa de a interpreta melodiile ei preferate de Crăciun. June Squibb este şi ea talentată la muzică şi era gata să cânte alături de Keaton. Iar Alex Borstein a acceptat să se alăture cu talentul ei de interpretă la violoncel.

Nelson avea se adune la un loc toate aceste talente şi să le dea viaţă pe ecran, rugându-l pe prietenul ei T Bone Burnett, muzician laureat al Premiului Grammy, compozitor şi producător muzical să o ajute cu muzica din acest film.

Eu şi T Bone voiam de mult să facem un film cu muzică de Crăciun. Şi lui, şi mie ne place muzica de Crăciun. Melodiile sunt aşa de frumoase”, adaugă Nelson. Când i-a spus că va fi o familie mare care va cânta colinde şi când i-a spus cine vor fi actorii, el a fost încântat. „Îl ştia pe Alan Arkin de pe vremea când era cântăreţ de muzică folk în New York, la începuturile carierei sale. Şi ştia şi că Diane are o voce frumoasă (debutul ei ca actriţă cântăreaţă a fost în 1987, în filmul lui Woody Allen – „Zilele radioului”. De asemenea, lucrase cu Ed Helms”.

Burnett a lucrat împreună cu Nelson şi cu actorii pentru a alege melodiile de Crăciun care le plăceau lui Burnett şi lui Nelson. Pe măsură ce a trecut timpul, actorii s-au relaxat. Arkin a venit cu o propunere legată de un cântec pe care-l ştia el, „Born in Bethlehem”, care a devenit central în scena colindelor. A fost un mod tare plăcut ca actorii să se cunoască şi să înceapă să devină o familie.

După producţie, Burnett i-a trimis lui Nelson aproape 100 de cântece pe care să le încerce la diferite faze din film, la montaj.

Ba chiar mai mult, „un prieten al lui, Charles Duncan a scris un nou cântec de Crăciun pentru film, numit „The Light of Christmas Day”, care este pe genericul final. Nu este un cântec vesel, ci unul foarte profund, potrivit cu această poveste. E cântecul meu preferat de Crăciun şi este o notă graţioasă la finalul filmului”. Alison Krauss şi Robert Plant au înregistrat această piesă pentru film. Cei doi artişti mai lucraseră cu Burnett pentru înregistrarea piesei „Raising Sun” pentru ceremonia de decernare a Premiilor Grammy în 2007, pe care Burnett a produs-o.

Muzica este o parte însemnată a sărbătorilor de iarnă şi e parte integrantă a stării emoţionale din acest film”, spune producătorul Michael London. „Jessie a vrut să facă un film plin de bucurie a Crăciunului, a vrut să capteze spiritul sărbătorilor, aşa cum oamenii nu-l prea văd, de multe ori vesele şi festive, dar şi pline de amărăciune şi de melancolie. Muzica pe care a ales-o creează această stare şi devine coloana vertebrală a întregului film. Ea a lucrat alături de T Bone Burnett care a ajutat-o să pună cap la cap piesele care au dat viaţa muzicală a peliculei”.

Nelson este cunoscută pentru gustul excepţional în ceea ce priveşte muzica pentru film. „Eu sunt Sam”, filmul ei din 2001, al cărui scenariu a fost scris de ea, pe care l-a regizat şi l-a produs, a fost nominalizat la un Premiu Grammy pentru cea mai bună coloană sonoră. Coloana sonoră a fost o compilaţie de coveruri Beatles cântate de artişti ca Eddie Vedder, Sheryl Crow, The Black Crows şi Ben Harper, printre alţii.