Home » Camera secreta » Umbre se întoace

8 iunie 2017

Categorii:

Avanpremiera sezonului 2 din Umbre a avut loc la Cluj, În cadrul TIFF Relache s-a întors și până în toamnă o să tot așteptăm să vedem ce mai face, cum îi mai merge.

Serialele de succes sau intră în cultura populară, sau provind fix din miezul nebulos și cu gura mare al culturii populare. Umbrele HBO-ului a dovedit fix asta, cu un prim sezon extrem de căutat și instant citabil. Bogdan Mirică recidivează, cu mențiunea originalității: dacă primul sezon era adaptat, Bogdan Mirică are mână liberă pentru al doilea sezon. Și se vede: delicios de slobod de gură din dialoguri debutul sezonului 2 promite momente spumoase de discuții feroce de explicite. Și mai promite ceva: un plot mai complex, cu multe fitile pe care Mirică și echipa le aprind, aparent aleatoriu, pentru a-i face existența lui Relache (Șerban Pavlu) mult mai complicată.

Relu este deja pe cai mari. Nunta fiicei sale Magda (Mădălina Craiu) cu Teddy (Gabriel Huian), fiul Căpitanului (Doru Ana) îi confirmă noua poziție. Este socru mic și-a devenit brusc ”domnul Relache”, la care vin, pentru a  se băga în seamnă și a-și dovedi, într-un fel de-a dreptul feudal obediența numeroși ”soldați” ai mafiei bucureștene. Nu-i totul bine și frumos, pentru că relația cu Gina (Maria Obretin) este kaput și nici educația juniorului Chuckie (Dan Hurduc) nu este corespunzător administrată.

Nunta care deschide ostilitățile sezonului doi pare un vis bizar, cu pusee de umor voluntar și-o re-evaluare a relațiilor dintre personaje. Teddy și Magda sunt prea cool cât să se iubească sincer și adolescentin, dar și prea dolesecnți ca să se poată iubi într-o manieră cool. Gina este acrită și din nou, toate aplauzele pentru modul în care Maria Obretin poate să vândă drept simpatică acreala personajului, de fapt și de drept greu capabilă să-și înțeleagă noul status venit din încuscrirea cu Căpitanul.

Mai departe de festinul nupțial Nico (Andrea Vasile) a luat amploare dar trebuie să-l convingă pe Sabin (Sergiu Costache) să o ajute pentru o nouă combinație. Iar Sabin n-a reieșit chiar victorios din aventurile din primul sezon.

Scenariul execelează la umor și abundă la capitolul dialoguri porcoase dar uneori pare-a servi publicului noțiuni mult prea explicitate pentru a fi convingător servite sub forma unor dialoguri. Nu-i musai un minus dar pulsul și tensiunea dramatică fluctuează prin secvențe (din nou) antologice și secvențe banale, luate din inventarul mondial al filmelor și serialelor cu mafie și barosăneală.

Comploturile lăsăte în desfășurare sunt destul de bine servite spectatorului cât să putem vorbi de continuarea inspirată a unui serial de succes. Dar Umbre 2 pare mai capabil să stârnească hohote de râs, aplauze și curiozitate, nu entuziasm. Dacă șmecheriile din dialog reușesc să treacă din zona de umor înspre zona credibilității noul sezon ar putea depăși primele 8 episoade. Dar pe moment avem de-a face cu 60 de minute în care Mirică regizorul este nițel nesigur pe el, Mirică scenaristul este prea sigur pe el și unora dintre actori le ia nițel timp să-și reintre în personaje.

”fetița mea merge la olimpiadă la geografie. Știe cum se numesc toate dealurile din țărișoara asta. Și alea de la munte și alea de la câmpie”