Vrei la cinematograf?

        Filme
          Actori, regizori, scenaristi, producatori
            vezi toate rezultatele »

            Camera secreta

            Home » Camera secreta » La La La Dalida

            Camera secreta

            • Biografice
            • Cronica de film
            • Interviu
            • Premierele lunii
            • Saga Amurg
            • TOP "Cei mai ..."
            • TOP "Cele mai ..."

            Bloguri partenere

            • CineAmator

            Reviste partenere

            • Revista 2
            • Revista 1
            • Revista 3

            13 iunie 2017

            Categorii:

            Un biopic simpluţ  pentru o artistă complicată, un film care punctează din muzici şi beneficiază de o protagonistă cu care e uşor să empatizezi.

             

            Trei decenii de dramă  şi şlagăre comprimate în două ore şi un pic, adică fix alegerea nepopulară pentru filmele biografice ale ultimului deceniu. Episoade şi dialoguri, tăceri şi concerte, basculante revărsate de melancolie, maladie şi suiciduri cât cuprinde. Ambiţie mare, abordare cuminţică şi regizoarea Liza Azuelos, parcă preocupată să nu derapeze în nostalgie şi glamour, punctând mai mult din televizoarele la care se uită personajele şi sound-ul pieselor dalidiene trecerile timpurilor. Nu-i film de festival (în niciun caz, reţeta abordată e cea de film biografic standard pentru TV ), nu-i nici muzical (deşi are muzici cât cuprinde şi curajul de-a fi asumat ”un film cu Dalida, pentru fanii Dalidei”), tragedie în mod clar nu este, cum nu este nici dramă. Ar putea fi categorisit despre melodramă plată, în ciuda nenorocirilor şi nefericilor care punctează, cum au punctat şi în viaţa reală destinul glorios şi tragic al italo-egiptencei pe care francezii şi japonezii au adorat-o, San Remo descalificat-o şi finalmente Madonna şi toate reginele muzicii pop de după ea voluntar sau involuntar, copiat-o.

             

             

            Începutul dă tondul sumbru pe care restul celor două ore de film vor încerca să îl evite cu disperare: Dalida (Sveva Alviti) încearcă să-şi urmeze prin suicid iubitul, care cu o lună în urmă tocmai se sinucisese. Este un început care clarifică toate cele ce vor urma: Sveva Alviti foarte umană şi capabilă actoriceşte într-un rol de zombie emoţ ional celebru şi regizoarea Lisa Azuelos deloc capabilă să îşi asume genul programului (melodramă cu momente teribil de tragice) şi patosul pe care şi viaţ a cântăreţ ei şi piesele ei îl cer de la orice film cu subiectul Dalida. Pentru platitudinea tonului şi ceva ce este o lipsă evidentă de fler panache şi imaginaţ ie vizuală a lui Azuelos compensează fix piesele (şlagăre, ulra-celebre, j-suis-maaa-a-a-ala-de-eee). Şi rolurile secundare. Prin viaţ a, cariera şi patul divei trec actori greu de încorsetat în platitudinea generală, deci alde Niels Schneider, Vincent Perez, Jean-Paul Rouve, Alessandro Borghi dau viaţă unor secundari captivi în secvenţe şi cadre deloc greşite dar deloc memorabile.

             

            În sală, spectatorul are timp să digere secvenţ ele servite gata digerate de Azuelos, dar se şi poate delecta cu muzicile artistei. Pe ecran se scurge viaţa Dalidei, în care suicidul a fost la fel de comun ca în vremurile tulburi ale Imperiului Roman şi treptat constaţi că ai citit articole despre păsări care mor ciocnindu-se de zgârie-nori capabile de mai multă emoţ ie. Empatia, câtă este, este meritul Svevei Alviti, care nu de puţine ori pare a cerşi o regizoare mai vie şi tot ce primeşte este un cadru-xeroxat după pieta-uri renascentiste, cu unul din amanţi mort (tot sinucidere, cum, nu ştiaţi?) în braţe.

            Finalmente pentru fanii Dalidei şi pentru cei care iubesc muzicile acelea răscolitoare ale Europei din deceniile 6 şii 7 filmul este un must şi poate chiar un regal. Pentru cinefili lucrurile sunt diametral opuse.

             

             

             

             

            Filmsi a gasit pentru tine

            Comenteaza subiectul

            Nume
            Email
            Comentariu
            Pentru a publica mesajul va rugam introduceti in spatiul liber codul de mai jos


            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site
            Abonare newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Nici noua nu ne place spamul, asa ca iti garantam ca nu vom da email-ul tau altora.

            Abonarea s-a facut cu succes!