Home » Camera secreta » Toate cele 8 filme "Planeta maimuțelor" clasate de la cel mai rău la cel mai bun

De la prima lansare a filmului Planeta maimuțelor în 1968, seria Apes a fost întotdeauna o parte a culturii pop. Bazat pe o carte numită "La Planete des Singes", cunoscută și sub numele de Monkey Planet în engleză. Când Arthur P. Jacobs a cumpărat drepturile de film și apoi a petrecut peste 3 ani încercând să convingă un studio să facă filmul, chiar și el nu știa cât de mult impact va avea filmul.

Planeta maimuțelor a avut o influență uriașă în toate mediile. A ajutat la inspirarea emisiunilor TV precum Alien Nation și V, care au adoptat setarea de science fiction și personaje care explorează relațiile rasiale. Ele au fost, de asemenea, obiectul multor parodii, printre care se numără și "Spaceballs", care au parodizat filmele originale care se încheie, conform tasteofcinema.com

8. Planet of the Apes (2001)

Fox a planificat relansarea seriei Apes nii 80, dar după ce proiectul a căzut, el a intrat in iadul dezvoltări și nu mai aparea pana in 1999. Fox la angajat pe William Broyles Jr pentru a scrie un nou scenariu, iar Tim Burton a fost adus ca egizor, el a avut propriile sale idei de a face o "re-imaginare" a Plantei originale a maimuțelor.

Tim Roth aduce o performanță extraordinară ca Thade și se întâlnește mai înfricoșător decât oricare dintre maimuțele din filmele anterioare. Din punct de vedere vizual, este un film uimitor, dar toate acestea nu pot compensa complotul gol, dialogul inutil, personajele plictisitoare și un sfârșit care nu a avut niciodată sens și nu a fost niciodată explicat.

7. Battle for the Planet of the Apes

Înainte de a face o bătălie pentru planeta maimuțelor, producătorii de film știau că va fi ultima din serie care le-a permis să lege povestea și să încerce să pună capăt unui mesaj pozitiv.

Zece ani după ce maimuțele au cucerit Pământul, liderul Caesar încearcă acum să păstreze pacea între maimuțe și oamenii înrobiți. Dar gorila militantă General Aldo vede lucrurile în mod diferit și conduce o fracțiune de maimuțe luptând împotriva maimuțelor pentru a provoca un război civil. Există un grup de supraviețuitori umani care descoperă orașul de maimuțe și decid că doresc să recupereze civilizația pentru ei înșiși prin orice mijloace necesare.

Sfârșitul seriei este de fapt împușcat frumos și este extrem de ambiguu. Ar putea fi văzută ca pozitiv sau negativ, în funcție de modul în care ați interpretat povestea despre ultimele câteva filme. Sunt evenimentele din planeta inițială a maimuțelor în piatră și se vor întâmpla indiferent sau au schimbat viitorul spre bine? Este o lacrimă de bucurie sau durere?

6. Beneath the Planet of the Apes

După ce filmul original a fost un hit imens, studioul a încercat imediat să creeze un sequel. Paul Dehn a preluat funcția de scenarist și a devenit principalul scriitor al francizei. Proiectul a avut de suferit de la început, când regizorul original Franklin J. Shaffner nu a mai fost disponibil, așa că au mers cu Ted Post. De asemenea, Charlton Heston nu a avut niciun interes să fie inițial în continuare. În cele din urmă, el a fost de acord cu partea, atâta timp cât avea doar un mic rol.

Filmul se încheie pe un adevărat descendent. Ar fi putut fi abordată într-o manieră mult mai bună, poate că totul a fost până la cererea lui Charlton Heston. Dar dacă intenția lor a fost un alt șoc care se încheie ca în original, atunci cu siguranță și-au atins scopul!

5. Conquest of the Planet of the Apes

Pentru cel de-al patrulea film din serie, bugetul a fost redus din intrarea anterioară. Au adus înapoi Roddy McDowall, care va juca acum fiul lui Cornelius, Caesar. Deși Rise of the Planet of the Apes nu a fost un remake direct, ideile și premisele au fost grele influențate de Conquest.

Filmul are loc la zece ani după evenimentele de evacuare de pe planeta maimuțelor. O boală a șters pisicile și câinii, lăsând oamenii fără animale de companie, astfel încât să se îndrepte spre maimuțele pe care încep să le păstreze ca animale de casă și după ce și-au realizat inteligența, încep să le folosească pentru munca de sclavi. Caesar, fiul lui Corneliu și Zira, și-a ascuns identitatea de la omenire, pentru a se menține în siguranță. Dar după ce este capturat de oameni și antrenat ca un sclav, Caesar începe să se unească cu alți maimuțe și prezintă o revoltă.

Cucerirea plantei maimuțelor a fost inițial filmată cu un final mult mai diferit și mai brutal. După o examinare a testelor, producătorii au decis să schimbe terminarea la ceva mai puțin grafic și mai pozitiv. Fără un buget, ei au realizat acest lucru printr-o înșelăciune și o șmecherie delicată. Eforturile lor trebuie să fie aplaudate, deși în ziua de azi este destul de vizibilă într-o reluare.

4. Escape from the Planet of the Apes

După încheierea definitivă a Planeta maimuțelor, următorul capitol al seriei a luat povestea într-o direcție complet diferită. Parcela este mutată în Statele Unite contemporane, care, de asemenea, au ajutat la reducerea bugetului, deoarece nu mai aveau nevoie să cheltuiască bani pe seturi sau pe cât mai multe efecte de machiaj de maimuță. Temele de bază s-au axat și mai mult pe conflictele rasiale, care au fost o problemă importantă în prezent.

Scăparea de pe planeta maimuțelor a fost lansată în 1971, în același timp în care segregarea rasială se încheia în America. Povestea, nu atât de subtilă, abordează rasismul și nu trăiește în teama de oameni doar pentru că se întâmplă să arătă diferit față de tine. Unul dintre principalele subloturi se concentrează pe ideile și temele viitorului și destinului fiind abordate de conceptul încercării de a schimba cronologia actuală.

Există câteva găuri de complot și inconsecvențe din filmele anterioare care nu prea se adună. Dar dacă vă întrerupeți necredința, mai ales pentru introducere, atunci filmul este distractiv foarte plăcut, cu performanțe extraordinare.

3. Rise of the Planet of the Apes

Când Rise of the Planet of the Apes a fost lansat în 2011, nimeni nu se aștepta ca filmul să fie un succes atât de important și de box-office. Primul rebutt regizat de Tim Burton a lăsat un gust acru în gura spectatorului, din fericire "Rise" a întinat franciza și a dat lovitura a lansat o nouă serie de filme.

Directorul Rupert Wyatt este un mare fan al seriei originale Planet of the Apes. Rămâne respectuos față de clasic, în timp ce plantează multe referințe și ouă de Paști de-a lungul, dar fără a trece vreodată linia de a încerca distracția la original.

Multe dintre maimuțe și caracteristicile umane au fost răsturnate, cum ar fi mama lui Caesar fiind numită "Bright Eyes", care era numele lui Charlton Heston în originalul din 1968. Există mult mai multe distracții ascunse, cum ar fi mai multe nume de caractere la fața locului, imaginile vizuale inspirate, chiar și referirile la transmisia spațială din filmul original, care ajută, de asemenea, cimentarea Rise of the Planet of the Apes ca un adevărat prequel.

2. Planet of the Apes (1968)

Planeta originală a maimuțelor s-a bazat pe un roman francez numit La Planete des Singes de Pierre Boulle (Podul peste râul Kwai). A fost proiectul de producție pentru animalele de companie Arthur P. Jacobs, care a luptat de ani de zile pentru a realiza filmul. Arthur va continua apoi să producă cele 5 filme din seria originală.

Deși repornirea recentă ar continua să se concentreze mai mult pe personajele maimuței, cu oamenii care au luat un loc în spate, originalul s-a axat în principal pe caracterul lui Charlton Heston, Taylor. Cele două maimuțe pe care îi împrietenește cu Zira și Corneliu, interpretați de Kim Hunter și Roddy McDowall, oferă performanțe deosebite și devin fani favoriți, care au dus la faptul că acestea reprezintă punctul focal al filmelor viitoare.

Terminarea "Planeta maimuțelor" ar fi fost una dintre cele mai mari răsturnări ale filmului din toate timpurile. A fost copiat și parodizat de mai multe ori. Dar pentru vremea sa, a fost unul dintre cele mai șocante sfaturi pe care le-a avut audiența, mai ales cu temerile publicului în legătură cu un atac cu bombă nucleară.

1. Dawn of the Planet of the Apes

Dawn of the Planet of the Apes este punctul culminant al seriei Planet of the Apes. Conține toate cele mai bune elemente de la fiecare film, de la subtilitățile politice până la efectele deosebite de excepție, la piesele de acțiune remarcabile, la personaje puternice și la un complot palpitant, cu ambițiile lui Shakespeare.

La zece ani de la evenimentele Rise of the Planet of the Apes, un virus mortal a devastat civilizația umană, ștergând mari părți ale umanității. Maimuțele evoluate trăiesc acum în pădure din San Francisco, conduse de Caesar, care acum are propriul său fiu Blue Eyes. Există ostilitate după ce se împiedică pe un grup de oameni pe pământ, dar se dezvăluie că oamenii nu doresc probleme, ci doar caută să repare un baraj hidroelectric pentru a restabili puterea în orașul lor pentru supraviețuitori. Caesar le dă voie să lucreze la repararea barajului, dar locotenentul său Koba nu are încredere în oameni și dorește un război împotriva omenirii.

Bătând box-office-ul predecesorului său, primind totodată recenzii mai favorabile de la criticii de film. Cu o poveste atentă, plină de momente extrem de puternice și susținute de personaje grozave, Zorii planetei apelor au eclipsat ideea unui "blockbuster de vară".