Home » Camera secreta » Estival, de sezon: 9 filme în bikini

E vremea cum nu se poate mai potrivită pentru mare, soare, costume de baie. Și un top de filme estivale, evident că dotate cu persoanje care din motive mai mult sau mai puțin realiste petrec foarte mult timp în bikini.

Filmul în bikini a făcut furori încă de la finalul deceniului 5, când bikini-ul era încă o invenție vestimentară (franceză) nou-nouță și teribil de scandaloasă. L-a popularizat ultra-rapid Brigitte Bardot (încă din 53 și 56 vernisată scurt dar teribil de memorabil în bikini prin Manina, la fille sans voiles și respectiv Et  Dieu créa... la femme). Ce-a urmat este ușor de imaginat: inițial interzis (da, chiar și prin Europa, nu doar în SUA)  costumul de baie mult prea libertin pentru standardele morale epocii a devenit un must, întâi pentru câteva plaje, apoi pentru industria de cinema și finalmente pentru o bună parte a populației feminine de pe întreg globul terestru. Superlativele se cer trecute în revistă.

Cel mai preistoric film cu bikini?

One Million Years BC (Don Chaffey, 1966)

Nu vă întrebați de ce o femeie a peșterilor ar fi purtat, cu un milion de ani înaintea Erei Noastre un costum de baie din două piese. Făcut din blănuri de animale care nu inspiră chiar confort. Îl poartă, cu o naturalețe demnă de ditai sex-simbolul Raquel Welch. Filmul de aventuri preistorice a îmbătrânit mult în ce privește efectele speciale, dar cu toate caraghioslâcurile animalelor (țestoase și iguane) și machetelor care trebuiau să fie dinozauri periculoși a rămas șarmant în felul acela în care filmele de aventură ale deceniilor 5 și 6 au reușit să rămână în imaginarul colectiv. Zecile de filme cu aventuri prin preistorie care i-au urmat au dat ocazia și altor actrițe să aspire la titlul de Regina Bikiniului de blană preistorică, dar tot doamne Raquel l-a purtat cel mai convingător.

Cel mai anarhist  film cu bikini?

Spring Breakers (Harmony Korine, 2012)

Un grup de fete puse pe distracție și un dealer de droguri cu comportament dubios se împrietenesc (vorba vine) în Miami, locul preferat pentru vacanța de vară pentru milioane de studenți și studente americani. Haosul total din jurul protagoniștilor nici măcar nu se poate compara cu haosul din capetele fetelor. Jafuri armate și droguri fumate și prizate, sex și sexy cât cuprinde, muzici hip și un film perfect croit pentru o generație narcisistă pe instagram și complet anarhică în viața (i)reală.  Exceptând adolescentele americane cu trupuri de fotomodele și apucături de gangster nimeni nu petrece atât de mult timp în costum de baie, dar să considerăm bikiniul ca pe dispozitiv stilistic care ajută din plin filmul să-și găsească publicul și să devină instant un fenomen.

Cel mai trashy film cu bikini?

Beach Babes from Beyond (David DeCocteau, 1993)

Numai anii 90 ar fi putut scorni un trash-fest atât de inter-galactic și atât de disperat să fie și sexy și SF și amuzant. Scurt pe doi trei extraterestre deosebit de sexy și deosebit de umane au neobișnuit de rara ocazie de-a vizita planeta Pământ. Mai exact una dintre plajele Terrei, care duduie de tinere atletice îmbrăcate în bikini... Comedia antologic de cretină este de fapt un exemplu clar al filonului de 100% trash american din care ceva mai târziu avea să iasă Dude, where’s My Car? Pe care de fapt și de drept îl puteți considera un remake (neoficial, dar și mult mai reușit)  al acestui film.

Cel mai cuminte film cu bikini?

Into the Blue (John Stockwell, 2005)

Cu Jessica Alba petrecându-și 80% din film în bikini și cu Paul Walker preumblându-se în bermude filmul acesta ar fi trebuit să fie deosebit de sexy. Ar fi putut ajuta și secundarii, Scott Caan și Ashley Scott. Dar Into the Blue reușește performanța negativă de-a mai puțin sexy decât oricare dintre actrițele și actorii implicați în proiect. Nici partea de aventură, cu comoara scufundată pe care niște pirați sunt dispuși să facă absolut orice nu funcționează strălucit. Ca orice film ”de tineret” Into the Blue are fanii și fanele lui, dar la modul onest dezamăgește și amatorii de aventuri și doritorii de thriller oceanic și pe fanii oricăruia dintre actori.

Cel mai inter-galactic film cu bikini?

Barbarella (Roger Vadim, 1968)

Până s-o pună George Lucas pe Carrie Fisher în bikini galactic pentru Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) SF-urile cu aventuri spațiale făcuseră deja abuz de bikini galactici. Ce-are a face spațiul cosmic, rece și periculos pentru organismul uman cu cele mai sumare costume (și protecție zero)? Ar trebui să-l întrebăm pe Roger Vadim, care-o pune pe Jane Fonda să exploreze spațiul cosmic în felurite feluri de costume de baie deloc protectoare. Aventurile umoristico-erotice prin care trece eroina sunt extrase, cu umorul și senzualitatea de rigioare dintr-o bandă desenată și, deși campy, sunt încă ilare.

Cel mai sângeros film cu bikini?

Piranha 3-D (Alexandre Aja, 2010)

Povestea cu peștii piranha modificați gentic care dau iama într-un water-park o știe toată lumea. A necesitat încă din 1978 o mulțime de bikini și un măcel de proporții colosale. Proaspăt importat la Hollywood francezul Alexandre Aja nu se sfiește nici de la gore, nici de la sexploitation. Ce rezultă este un horror oraznic și deloc dispus să ofere vreo alinare sufletele sensibile din fața ecranelor și nici duduilor planturoase care-și găsesc tragicul sfârșit în bikini.

Cel mai simpatic film cu bikini?

Beach Party (William Asher 1963)

Comedioara cu surfing și cântecele care-a deschis una din cele mai apreciate serii de filme ale deceniului 6 a fost urmată de nu mai puțin de 11 sequeluri. Povestea simpluță dar deloc penibilă de amor între Frankie Avalon și Annette Funicello e servită cu umor și cu toate peripețiile pe care le promite un film care-a fost promovat cu tagline-ul ” Pe această plajă sunt 10.000 de tineri și doar 5.000 de pături!” Mult mai eficient decât ar fi de așteptat de la un film american de consum în masă al anilor 60 Beach Party are umor valid și reușește să fie sexy chiar și acum.

Cel mai eșuat film cu bikini?

Baywatch  (Seth Gordon, 2017)

Umorul lui Seth Gordon este ca o glumiță sexuală răsuflată pe care o tot repetă puștanii de 12-13 ani. Baywatch, filmul de multiplex extras din serialul iconic al începutului de deceniu 9 are fi meritat poate mai mult. Alessandra Daddario și The Rock în mod cert meritau un regizor din ghearele căruia să poată salva măcar câte ceva. Zack Effron, chiar și el poate ar fi meritat un rol mai puțin jenant. Dar asta este, ce rămâne din Baywatch sunt câteva secvențe de acțiune și-o alergătură în slo-mo.

Cel mai bărbătesc bikini filmat vreodată?

Borat ( Larry Charles, 2006)

Cea mai absurdă creație vestimentară posibilă nu avea cum să lipsească din garderoba celui mai kazakstanez reporter fictiv inventat vreodată, numitul Borat Sagdiyev. La fel de memorabil și fix la fel de amuzant la modul scabros ca multe din chestiunile filmate mankini-ul purtat de Sasha Baron Cohen a intrat deja în cultura pop a mapamondului, pe post de costumație pentru petreceri teribile și teribiliste.