Home » Camera secreta » TOP 15 seriale cu detectivi de (re)văzut la TV vara asta

Dacă aveți nevoie de relaxare după sezonul 7 din URZEALA TRONURILOR, dar nu vă puteți dezlipi de seriale și căutați intrigă, alegeți unul sau mai multe seriale polițiste, să vă faceți vara mai interesantă.

#15  Midsomer Murders (1997) / Crimele din Midsomer  - DIVA

Din 1997 încoace serialul ITV se bucură de succes și abia așteaptă să aniverseze 20 de sezoane pline de eforturile detectivilor din fictivul orășel Midsomer de-a rezolva tot felul de crime. Poveștile care pornesc de la romanele lui Caroline Graham (care-a mai inspirat Super Sleuths și The People's Detective) ni-l arată pe detectivul John Barnaby (interpretat de Neil Dudgeon, veteran al serialelor polițiste din Marea Britanie) alături de sergenții lui de nădejde (care se tot schimbă) investigând tot felul de cazuri dubioase: dispariții de cadavre, morți misterioase prin pădure după apariția unor lumini ciudate pe cer, un biciclist ucis după câștigarea unei curse, un tip îngropat de viu într-un sit arheologic, altul călcat de propriul cal – doar câteva din multele exemple care justifică tirade și citate despre neîncredere, suspiciune, secrete, dreptate. Merită o șansă de binge dacă sunteți în vacanță cu rulota în pădure și n-aveți la voi romane polițiste care să vă panicheze serile. Mai ales că în sezonul 19 apare în rolul detectivului Winter unul din cei mai sexy actori din Marea Britanie, Nick Hendrix (pe care s-ar putea să-l fi remarcat prin The Crown, Black Mirror, The White Queen, Call the Midwife, Marcella).

#14  The Mentalist (2008) / În mintea criminalului - SPORT.RO HD

Dacă sunteți obsedați de detalii, sensurile și posibilele interpretări ale fiecărui gest, atunci va fi o plăcere să-l urmăriți pe Simon Baker în rolul detectivului Patrick Jane, un tip care s-a prefăcut că are abilități paranormale, dar e conștient că e foarte eficient în profilarea și analizarea tuturor celor implicați în cazurile pe care le investighează în calitate de consultant al California Bureau of Investigation, cu o misiune personală: găsirea celui care i-a ucis soția și fiica.  Sufletelor sensibile le oferă carismă, replici mucalite, suspans, dar și o poveste de dragoste cu peripeții. L-am abandonat pe la jumate, dar merită urmărit, pentru discuții în jurul bidonului de apă, dar nu vă bazați aprecierile față de oameni pe miezul un serial, chiar dacă vă place...

#13  THE FALL- CRIMELE DIN BELFAST – HBO GO

Cum arată echipa ideală de investigație? Condusă de o tipă deșteaptă, expertă în omucideri, pe nume Stella Gibson. În rolul acesteia o regăsiți pe Gillian Anderson, la fel de bună ca în Dosarele X, setată să-l prindă pe criminalul în serie interpretat de Jamie Dornan (50 Shades of GreyOnce Upon A TimeMarie Antoinette), un psihopat care-și alege victimele la întâmplare,  despre care toată lumea crede că e un tată model. Un serial impecabil pentru fanii serialelor nordice și britanice, deopotrivă.

#12 – Wallander - NETFLIX

4 sezoane a câte 3 episoade cu povești pline de tensiune alături de Kenneth Branagh, în rolul detectivului Kurt Wallander, eroul romanelor polițiste semnate de suedezul Henning Mankell, ne poartă prin tot feluri de locuri din Suedia, Africa Suds sau Danemarca. Așadar, dacă vă plac serialele care vă scot din „satul de confort” și mai arată niște exterioare cool, e alegerea potrivită. Personajul principal e mai morocănos, dar și mai sensibil decât v-ați aștepta, și sclipește de inteligență în fiecare cadru în care se gândește adânc la soluții din cele mai diverse, în cazuri dubioase – dispariții misterioase, cadavre găsite prin mlaștini, traficanți de carne vie, culte religioase.

#11 - # Bones (2005) - Serial TV Cititorii de oase – COOL TV , AXN

Unul din cele mai longevive seriale cu care ne-a cadorisit o televiziune americană la începutul acestui mileniu, Bones, inspirat de viața și scrierile antropologului Kathy Reichs, însumează 246 de episoade împărțite în 12 episoade în care ne include în marea familie a echipei specialiștilor de la Smithsonian, condusă de dr Temperance "Bones" Brennan (Emily Deschanel), antropolog criminalist, care colaborează cu agentul special Seeley Booth (David Boreanaz). Urmăriți-le aventurile, că-s multe și complicate, și toate cu cazuri care dau lecții de anatomie, sociologie, criminalistică, dar și psihologie de cuplu – când vine vorba de relațiile și familiile care se formează sau se destramă. Da, se poate și cu binge nocturn, dar garantezi coșmaruri cu cadavrele din intro. Și lacrimi când se lasă cu pupici.

#10 Hinterland  - Netflix

Și în Țara Galilor sunt detectivi cu drame personale care încearcă să rezolve cele mai grele cazuri în speranța că vor avea parte de iertare pe lumea cealaltă pentru păcatele care îi macină. Cel puțin așa se întâmplă în Aberystwyth, unde Tom Mathias (Richard Harrington) ajunge de la Londra, și se confruntă cu secretele unei comunități aparte. Află cine-a omorât ba o bătrână, ba o adolescent, ba un preot, ba un curator, mai caută un copil dispărut, lucruri de-astea comune…

#9  HAPPY VALLEY - NETFLIX

Nu-i nimic fericit în viața sergentului de poliție Catherine Cawood (Sarah Lancashire) care investighează toto felul de crime raportate la secția ei din West Yorkshire. Are o viață destul de complicată – un fost soț cu care se mai combină din când în când, o soră care se luptă cu dependența de droguri, un nepot pe nume Ryan pe care-l crește singură după ce fiica ei s-a sinucis, în urma unui viol, și o grămadă de lucruri pe cap mai ales după ce Royce (bunocul James Norton din „War & Peace”), cel pe care-l bănuiește de viol, vine în oraș și vrea să intre cu picioarele în viața lui Ryan. Într-o zonă aflată la margine de lume, Catherine ar vrea să facă lumină, dar ar cam avea nevoie de terapie, cam ca toți din jurul ei. Atmosfera apăsătoare contribuie din plin la succesul unui serial care te poate ține cu sufletul la gură, dacă fix asta cauți…

#8  Luther - Netflix

Un serial care a primit și al cincilea sezon și care, din 2010 încoace, împarte fanii serialelor polițiste în două tabere. Ambele îl apreciază, însă, pe Idris Elba în rolul detectivului John Luther, un tip cu o viață complicată și multă suferință, după ce-și pierde nevasta și cel mai bun prieten…care reușește cumva s-o scoată la capăt în toate cazurile bizare pe care le are de rezolvat. Practic, el face legea, în timp ce încearcă să se lupte și cu demonii trecutului. Și da, aici am dat cu spoiler în lume, pentru că fac parte din categoria celor care se așteptau ca serialul ăsta să aibă ritm și mai multă inteligență.

#7 Elementary (2012) - Serial TV Sherlock Holmes și Dr. Watson, AXN SPIN SI AXN HD

Cu 5 sezoane apărute până acum care acoperă 5 ani (septembrie 2012 – mai 2017), Elementary ne plimbă în general prin Manhattan, unde Sherlock Holmes, consultant pentru poliție, își exersează talentul potențat de cea care-i devine din parteneră și asistentă în procesul de dezintoxicare în asistentă și parteneră de lucru, Dr Watson. Johnny Lee Miller și Lucy Liu fac un cuplu perfect în deslușirea crimelor sau a dramelor de familie, cu umor și emoție. Iar Moriarty e Jamie, o tipă superbă, responsabilă de moartea iubitei lui Holmes, Irene Adler. Și aici beneficiază de talentul lui Natalie Dormer, fermecătoare în fiecare replică.

# 6 Top of the Lake – Netflix

O puștoaică de 12 ani, însărcinată, găsită în apele înghețate ale lacului, dispare fără urmă, iar pe urmele ei se avântă Robin Griffin, o polițistă curajoasă, în rolul căreia strălucește Elizabeth Moss  (Offred din „The Handmaid's Tale, Peggy Olson din „ Mad Men”). Intuiția și curajul sunt singurele ei arme în sătucul ăsta din Noua Zeelandă unde toată lumea își protejează secrete și își ascunde adânc adevăraretele intenții. Unii ar zice că e un regal al serialelor polițiste din ultimii 5 ani. Nu m-aș hazarda într-acolo, dar e bunicel și constant.

# 5 THE NIGHT OF/ IN ACEA NOAPTE – HBO/ HBO GO

Riz Ahmed (The OA, NightCrawler, Four Lions) a devenit extrem de popular după rolul din The Night Of (ca în cazul lui Rami Malek din Mr Robot) unde i-a dat replica lui John Turturro.
            Povestea  studentului pakistanez Naz Khan care ajunge în Rikers Island unde învață una-alta prin închisoare în timp ce e judecat pentru uciderea unei tinere pe care-a întâlnit-o întâmplător într-o noapte în care nu-și dorea decât să ajungă la o petrecere cu taxiul tatălui său, îl fascinează pe detectivul John Stone care vrea să-l ajute să afle ce s-a întâmplat de fapt și să-și demonstreze nevinovăția. Cum e cazul reflectat în media, cum reacționeză părinții, cum se transformă nu doar relația lor, ci mai ales relația lui Naz cu el însuși - vechi, actual și nou, rămâne să descoperiți singuri.

# 4  The Killing - Netflix

Pentru amatorii de „Nordic noir” și nu numai, The Killing e model de scenariu, suspans și atmosferă. N-o să vă satisfacă nevoia de vă simți deștepți și chiar o să vă pună mintea la contribuție. Când cadavrul unei adolescente e descoperit într-o mașină scufundată, utilizată în timpul campaniei unui consilier care candidează la primărie, o polițistă e nevoită să-și amâne plecarea să rezolve cazul și se trezește cu altele pe cap, pe măsură ce descoperă o încrengătură politică și criminală înfiorătoare.

În cele 40 de episoade ale producției suedeze, Forbrydelsen (2007 – 2012), rolul polițistei Sarah Lund e jucat de Sofie Gråbøl. Ea apare și într-un episod din versiunea americană a poveștii, în rolul unei procuroare. Pe Netflix vedeți cele 4 sezoane cu Mireille Enos (The Catch) în rolul lui Sarah Linden, care descâlcește aceeași poveste, adaptată la Seattle. Lipsește apăsarea cerului din versiunea originală, așa că sunt încurajate privirile spre interior…

#3 SHERLOCK -  Netflix

Benedict Cumberbatch și Martin Freeman au făcut din proiectul creat de Steven Moffat  și Mark Gatiss (Dr Who) unul din cele mai apreciate seriale polițiste ale tuturor timpurilor.
            E ca și cum ar fi făcut de fapt vreo 15 filme cu Sherlock Homes și Dr Watson în 7 ani. Elegant, plin de umor și jucat impecabil, Sherlock chiar face trimitere la multe din scrierile lui Arthur Conan Doyle cărora le găsește cele mai nimerite haine moderne.

#2 HANNIBAL - Netflix

Mads Mikkelsen în rolul lui Hannibal Lecter e principalul motiv pentru care veți alege să vedeți serial creat de Bryan Fuller („Pushing Daisies”), în care mai joacă Hugh Dancy și Caroline Dhavernas. Lecter e medicul la care ajunge criminalistul Will Graham, încântat că în sfârșit cineva e în stare să ghicească jocurile minților criminale. E bine că se mai vede și un pic din Italia, mai ales în denumirile unor episoade (Antipasto, Primavera, Secondo, Aperitivo), că se lasă cu suspans, comă, urmăriri, spitale de psihiatrie și comploturi criminale, dar și cu niște sesiuni scurte de psihanaliză. Totuși, Mads fură toate privirile...

#1  TWIN PEAKS - HBO

Serialul cult al tinereților noastre, indiferent de sezon, o să vă deschidă apetitul pentru alte filme și seriale de gen pe care-i posibil să le priviți oricum altfel, și cu mai mari pretenții. Cadoul pe care-l face David Lynch spectatorilor, dincolo de povestea agentului FBI Dale Cooper (Kyle Maclachan), universul fantastic al unui orășel izolat din SUA unde încă își mai amintește lumea de moartea frumoasei Laura Palmer și grozăviile ce-au urmat în timpul investigației, drama psihosexuală în care se-ncâlcesc niște personaje, supranaturalul care le cuprinde pe altele, trupele care se perindă în același decor de bar în fiecare episod al noului sezon, e un imaginar fascinant și unic în care oricine poate intra hipnozat la primele acorduri ale coloanei sonore semnate de Angelo Badalamenti.

Cu ce vă mai puteți umple timpul, dacă ați văzut tot ce-i pe listă (pentru că presupun că ați bifat déjà interesantul True Detective de pe HBO, captivantul Fargo disponibil pe Netflix, alături de un Nordic Noir de bază, The Bridge, și exemplarul The Wire de găsit pe HBO GO? N-ar strica o poveste cu un milionar excentric care-și pune în cap să doteze tehnic o secție de poliție cu invenții scumpe și să se joace de-a managerul în APB (cu Justin Kirk din Weeds în rolul principal) sau niște porții de râs cu ANGIE TRIBECA (o parodie super haioasă cu Rashida Jones în rolul unei polițiste care conduce investigații dintre cele mai dubioase).

Ai întrebări despre seriale ?! Scrie-i lui Maco la ancamaco@filmsi.ro.