Vrei la cinematograf?

        Filme
          Actori, regizori, scenaristi, producatori
            vezi toate rezultatele »

            Camera secreta

            Home » Camera secreta » Mother! Decriptări și insinuări

            Camera secreta

            • Festivalurile de azi
            • Biografice
            • Cronica de film
            • Interviu
            • Premierele lunii
            • Saga Amurg
            • TOP "Cei mai ..."
            • TOP "Cele mai ..."

            Bloguri partenere

            • CineAmator

            Reviste partenere

            • Revista 2
            • Revista 1
            • Revista 3

            Mother! are două ore, o puzderie de actori cu oscaruri prin cadre și un ambiț deloc modest de-a resurecta suspansurile 70iste, cu toate confuziile și ferocitățile de atunci. Are și avantajul de-a fi un film greu de plăcut și mult mai greu de demolat, lăsând, încă de la premiera venețiană, și publicul și presa de specialitate foarte  divizați.  Între vai, mamă, ce făcuși Aronofsky și mamă, ce-a făcut Aronofsky! reacțiile nu variază prea mult.

             

            Care-s mizele, cât de admirabil și cât de ignorabil este de fapt filmul cu Jennifer Lawrence și Javier Bardem?

             

            În casa (ditai vila izolată într-un parc, de fapt) Lui, Ea-și duce munca de renovare mai departe. El, scriitor aflat în blocaj, nu scrie, nu interacționează prea mult cu lumea înconjurătoare și viața pare liniștită și plicticoasă.

             

            Un cuplu echilibrat și iubitor, în ciuda diferenței de vârstă? Probabil, doar că un individ (Ed Harris) sosește și deturează toată atenția Lui. Ea, ușor nemulțumită, începe să aibă motive clare de îngrijorare atunci când, tot pe post de oaspeți auto-invitați, apar și soția tipului (Michelle Pffeifer) și cei doi fii și o puzderie de alte personaje care, cu o nesimțire complet bizară, se preumblă prin casa și existența cuplului.

             

            Bizar și haotic, Mother! nu încape cum trebuie într-o cronică fără spoilere. Dar poate fi studiat cu atenție, ca exponat din galeria de filme sărite de pe fix cu care Darren Aronofsky și-a câștigat notorietatea. Ce urmează nu-i chiar o listă de indicii pentru decriptarea misterului, ci o serie de detalii care ilustrează exact cât de complex este filmul acesta de groază și mister.

             

            - Sunt foarte puține nume în film. Anumite persoanje nici nu se strigă pe nume și asta nu înseamnă de fapt nimic, dar contribuie la încețoșarea realității;

            - Ce înseamnă ceva și este dat ”la liber” încă din poster este inima. Nu-i nici spoiler, nici indiciu, pentru că inima din afișe, cum să zic...nu-i doar metaforică;

            - Filmul nu are muzică. Alt tertip pentru ca atenția să fie focusată maxim pe detaliile și gesturile filmate;

             

             

            - Personajul lui Javier Bardem este poet. La un moment dat, poezia lui prinde viață. Secvența memorabilă face legătura cu alte filme alte lui Aronofsky (The Fountain) nu este vreun indiciu sau vreo metaforă importantă pentru Mother!;

            - Oricât ar părea că alunecă înspre studiu despre demența ei sau foamea lui (de-a dreptul patologică) după notorietate, filmul are mizele în cu totul altă parte. Poate fi considerat un studiu despre poziția și sacrificiile pe care le face femeia pentru a-și mulțumi soțul și pentru a se minți pe ea însăși despre natura și structura relației lor, mai mult decât un film cu protagonistă suferindă psihic.

            - Mother! este rupt în două, fix la mijloc. Începe ca un thriller psihologic și oferă multiple piste false, dar în a doua parte devine film de groază cu supranatural în toată regula;

             

            - Cel mai bun indiciu despre direcția filmului este oferit, elegant și sfidător, încă dinaintea genericului de început. O secvență cu casa, care-și revine ca prin farmec din ruină;

            - Obsesia pe care personajul lui Michelle Peffeifer o are pentru copii (și mai ales lipsa unui copil în casa în care a fost găzduită) este grotescă, dar importantă într-un fel în care, efectiv, nici povestit nu ar fi ușor de crezut și digerat;

            - S-a vorbit mult despre Rosemary's Baby și s-au făcut multe comparații între clasicul lui Roman Polanski și noul film al lui Darren Aronofsky. Un alt film de-al lui Polanski este, însă, mult mai apropiat și ca stil și ca mize narativo-metafizice: The Tenant (Chriașul), cu însuși Polanki în rolul principal;

             

             

            - Fie că va plăcea unora și displăcea altora, Mother! are un merit incontestabil: mai rar un asemenea film, de care se râde efectiv în sală, dar de la care unii pleacă zgudiți. 

             

            Trailer


             

             

            Comenteaza subiectul

            Nume
            Email
            Comentariu
            Pentru a publica mesajul va rugam introduceti in spatiul liber codul de mai jos


            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site
            Abonare newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Nici noua nu ne place spamul, asa ca iti garantam ca nu vom da email-ul tau altora.

            Abonarea s-a facut cu succes!