Home » Camera secreta » Thor: Ragnarok, încă una și mă-ntorc

Judecând după Rotten Tomatoes, unde are are un scor de 99%, Thor: Ragnarok ar trebui să fie cel mai tare din parcarea Marvel. Chiar nu vede nimeni că a parcat strâmb și a încălecat marcajul, sau ne-am obișnuit să cerem tot mai puțin de la o superproducție? Aproape că nu mai poți vedea un film fără să nu te împiedici la tot pasul de lucruri pe care le-ai mai văzut deja.

Cea de-a treia parte a lui Thor (franciză începută în 2011 și continuată în 2013 cu Thor: The Dark World) pariază mai ales pe un soi de umor autoreferențial, adică de bășcălie care e comparată oricum cu bășcălia din Deadpool. Dacă asta e într-adevăr toată miza, pardon, efortul  e prea mic pentru un buget de 180 de miloane de dolari (sau restul sunt CGI ?). Miștourile dintre Thor și Hulk sunt subțirele, iar neo-zeelandezul maori Taika Waititi (până acum apreciat autor independent) le strică și mai mult dându-le un aer asumat parodic. Cu alte cuvinte, actorii ne fac și cu ochiul, ca să ne prindem că e glumă și să ne ținem să nu cădem din scaun. Nu e de-ajuns.

Imagini din Thor: Ragnarok

Cele mai simpatice momente sunt cele în care apare Korg, o ființă compusă din pietre albastre care de pe postul de gladiator pe planeta Sakaar ar vrea să pună de-o revoluție. Să-i ținem pumnii. Poate schimbă și rețeta. Fără grimase (îl țin pietrele), Korg e însuflețit doar de vocea și accentul lui Waititi, și e cu totul irezistibil. Cum de nu s-au prins producătorii că puteau paria pe umorul lui extraordinar? Probabil data viitoare o să primească mai multe minute pe ecran, alături de vedetele Thor, Loki sau Hulk. Dar data viitoare nu cred că mă mai prinde nimeni la cinema. Să mi-l trimită pe Korg prin poștă. (Și pe Mark Ruffalo prin fax).

În rest, să mă ierte fanii –  filmul e o plictiseală. Aducerea lui Cate Blanchett pe post de antagonistă  (Hela, sora rea a lui Thor și Loki) e destul de ciudată, din moment ce Hela nu apare foarte mult. Mă rog, nici că mi-aș fi dorit. Blanchett, care oricum are tendința să supraliciteze dacă are de-a face cu un regizor care n-o trage de mânecă, tinde să joace mult peste text și să  îngroașe prea mult (poate pentru a compensa senzația neplăcută că ea, actriță de Oscar și de teatru, uite ce joacă.). Combinația asta de Cat Woman, Cruella și personaj shakespearian devine destul de cabotină și nu e memorabilă decât poate prin frumoșii smokey eyes (deși, dacă vorbim de machiaj, mi-e că am prins o greșeală de racord în care Blanchett avea două nuanțe diferite de ruj.).

Imagini din Thor: Ragnarok

Și mai e și tradiția asta cu marea familie Marvel în care toată lumea se plimbă că vodă prin lobodă dintr-un film într-altul, fără grijă că strică povestea în care intră. Dacă cineva ar putea scrie o parodie pe bune, aș mai zice, dar și filmul lui Waititi înlănțuie niște scene numai ca să aducă în scenă alte personaje Marvel, adică alte vedete.

Imagine din Thor: Ragnarok

În fine, nu mă luați în seamă. Oricum nu vă orientați în mall în funcție de cronici - și, oricum, cronicile de film despre francize nu-și au rostul. Filmele astea sunt ca o porție de aripioare. Știi la ce să te aștepți, de aia le și comanzi. Ați văzut vreun food critic care să scrie despre KFC sau alte cantine? Îmi propun pentru viitorul apropiat să scot pentru o perioadă francizele din dietă. Postul Crăciunului. Adevărul e acesta: creierul meu luptă cu ele prin toate forțele și refuză să mai înmagazineze vreo informație. Mă concentrez cât pot de mult la proiecție și a doua zi, când trebuie să scriu, constat că n-am ținut minte mai nimic.

Thor: Ragnarok – de Taika Waititi, cu: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett, Idris Elba, Jeff Goldblum, Tessa Thompson, Karl Urban, Mark Ruffalo, Anthony Hopkins