Home » Camera secreta » Hollywood: o scurtă istorie a abuzurilor și scandalurilor

Scandalurile sexuale au o tradiție străveche în Hollywood. Din epoca filmului mut până la momentul de dizgrație Weinstein victimele au fost multiple, abuzurile constante și publicitatea din jurul lor microscopică. Chiar și în momentul actual la publicul spălat pe creieri de celebrity gossip și LA Lifestyle nu ajunge decât o parte infimă din ororile reale de prin Beverly Hills și Mullholand Drive. Majoritatea sunt manevre de PR camuflate în divorțuri deloc amicale și sextape-uri flatante pentru toate persoanele implicate care sporesc cota de piață și popularitatea celor bogați și celebri. Dar lista de victime ale lui Harvey Weinstein  a ajuns la 64 de nume (și nume mari, de la Kate Beckinsale și Cara Delevigne până la Angelina Jolie și Eva Green), Brett Ratner are și el un minim de 6 abuzuri sexuale la activ (Olivia Munn și Natasha Henstridge printre ele) Kevin Spacey și pasiunea lui sexuală pentru băieței și adolescenți au aruncat deja în aer House of Cards.

Este un moment de cotitură pentru tot ce pretinde Hollywood-ul că ar însemna. Elitele progresiste ale Californiei, marile doamne, regizorii de geniu, producătorii de Oscar, mereu disperați să dea lecții de moravuri celorlați, actualmente blindați cu avocați și înspăimântate pentru proiectele în curs de marketizare, filmare sau dezvoltare scenaristică, terifiați pentru propriile posterioare și propria lor posteritate  tac. Pentru că nu-i mai crede nimeni că n-au știut de abuzurile sexuale, pentru că tocmai ce-a fost deschisă încă o cutie a Pandorei: pedofilia. Cu documentarul An Open Secret disponibil pe internet și cu focusul oprobiului public bifurcîndu-se și înspre rețeaua de pedofili notorii, după #metoo și la finalul unui octombire care s-a dovedit cea mai slabă finanicar lună din ultimii 13 ani Hollywood-ul intră în patru labe în sezonul premiilor și festivităților.

Până acum Hollywood-ul a supraviețuit cu brio unor scandaluri oribile. Încununat de un nimb de ipcrizie pură establishmentul californian a condmant amantlâcuri și adulteruri (sex consensual între persoane adulte, totuși) în timp ce-a împins sub covor  un everest de abuzuri. Ca să nu ne declarăm șocați precum Meryl Streep și Quentin Tarantino de ”aventurile” lui Harvey Weinstein o recapitulare nu strică. Pân la urmă Marilyn Monroe știa ce zice când a definit cetatea filmului drept un bordel supra-populat, un carusel cu paturi în loc de căluți învârtitori (an overcrowded brothel, a merry-go-round with beds for horses.)

1921 - Alcool, crimă & viol

Virginia Rappe, starletă a filmului mut are nefasta ocazie de-a participa la una dintre legendarele petreceri ale lui Fatty Arbuckle, star al comediilor din epocă și magnat în toată regula. Anul este 1921, Prohibiția este în toi, evenimentul stropit din plin cu alcooluri contrafăcute are loc într-un hotel din  San Francisco,  iar Rappe este găsită leșinată, cu rochia sfâșiată și splina ruptă și moare  la spital 2 zile mai târziu. Acuzat de viol și ucidere din culpă Arbuckle va trece prin 3 procese, va fi finalmente achitat, dar rămâne ostracizat următorul deceniu.

Shirley Temple

1940 - Shirley Temple și prima consemnare despre pedofilie hollywoodiană

La 12 ani Shirley Temple era una dintre cele mai mari vedete de la Hollywood. Odată cu schimbarea contractului, proaspăt angajată la MGM domnișoara Temple este dusă în biroului unui producător care numaidecât scoate din pantaloni cârnatul de producător important. Temple, care nu mai văzuse vreodată râde și este dată afară din birou. Pe drum spre casă povestește mamei incidentul, apoi continuă vreme de 2 ani contractul cu studioul. Toate povestite chiar de Temple,  la zeci de ani distanță, în autobiografia sa. Câtă seninătate.

Errol Flynn

1942 - Errol Flynn și 2 minore acuzate de avort

Cel mai mascul dintre masculii momentului, domnul Flynn era mult peste media de kinky a epocii. Mai că este regretabil că nici scriitoarea romanelor, nici echipelor filmelor 50 Shades of Grey nu i-au citit autobiografia sau vreuna din zecile de biografii neoficiale. Toate bune și frumoase și scandaloase (orgii, BDSM, ceva voyeurism), un secret cunoscut de toată lumea. Până când două minore depun plângere la poliție. Acte sexuale cu minore, repetate prin Bel Air, pe yachturi și prin camere de hotel. Avocații apărării vorbesc despre o conspirație împotriva lui Flynn, vântură avorturi (interzise în epocă, pe care una dintre fete le-ar fi făcut) și-l scapă pe vedet la la pârnaie. Cu cariera distrusă Flynn își continuă aventurile cu minore dincolo de graniță, în Mexic, acompaniat nu de puține ori de Ron L Hubbard (fondatorul Scientologiei), și el pasionat de subiecte minore.

1965 -2008  Bill Cosby

Vreme de aproape jumătate de secol Bill Cosby este unul dintre cei mai iubiți entertaineri de culoare ai Americii. Reprezintă idealul comic-familist al spectatorilor. În tot acest timp vedetul de televiziune adună multiple onoruri și o avere considerabilă. În tot acest timp invită femei la el la conac, studio sau hotel, le droghează și violează. Până în momentul de față s-au adunat 58 de victime. Cele care au avut curajul de-a ieși la înaintare, cu declarații. Scandalul izbucnește d-abia în 2005, dar este rapid scos din circuitul jurnalistic și judiciar. În 2015 începe procesul (pentru un viol din 2008) și în 2016 Cosby este năpădit de anchete și procese. în 2017 juriul nu poate ajunge la un verdict, drept care domnul Cosby este în continuare în libertate, dar alte procese sunt instrumentate de instanțe.

Roman Polanski,

1977 - Roman Polanski, violator pentru Vogue

Samantha Gailey, fotomodelină de 13 ani pozează topless în casa din Los Angeles a lui Jack Nicholson. Fotograful este Roman Polanski, invitat de onoare al Vogue Franța. După ce-o îndoapă cu șampanie și droguri Polanski profită în multiple feluri de victima pe jumătate conștientă. Arestat, eliberat, ajuns pe la consiliere psihologică și temător ca vă înfunda pușcăria Polanski fuge din SUA și nu se mai întoarce. De-a lungul timpului apar alte 4 victime, abuzate la vârste similare. Cea mai tânără victimă avea 10 ani la momentul întâlnirii cu Polanski. Regizorul este în continuare bine-merci, prin Europa.

1988 - Nimic amuzant în Clownhouse

Victor Salva este arestat pentru acte sexuale cu un minor, posesie de materiale pornografice cu minori și toate astea pentru că a profitat de unul dintre protagoniștii filmului Clownhouse, pe care îl regiza. Salva a mai regizat încă un filmuleț, în care făcea sex cu minorul de 12 ani. După 15 luni de pușcărie din cei 3 ani de pedeapsă este eliberat și continuă să facă filme. Cu adolescenți, desigur. De Peacefull Warrior poate nu ați auzit dar de cele 2 filme Jeepers Creepres măcar ați auzit, nu?

Woody Allen

1992 - Woody Allen VS Mia Farrow VS Dylan VS Ronan

Mia Farrow o duce pe Dylan, fiica (adoptată) de 7 ani la pediatru. Ocazie cu care se află că Woody este un pedofil. Versiunea avocaților lui Allen este că Mia Farrow, furibundă pentru amantlâcul dintre Woody și Soon-Yi (altă fiică adoptată a Miei, deja majoră) a instruit-o pe Dylan ce și cum să mintă, pentru a-l duce la închisoare pe bietul Woody. Dacă nu ar fi atât de tragic și de penibil ar putea fi un subiect de telenovelă, dar partea savuroasă de-abia acum urmează. Allen nu este judecat pentru declarațiile lui Dylan, dar 25 de ani mai târziu Ronan Farrow, unul dintre copii biologici ai Miei Farrow (da, Mia Farrow a avut 11 copii) și singurul copil al lui Woody dă drumul pe presă Dosarului Weinstein. Ca să repare nedreptățile comise de tatăl său și complicitatea amicilor tatălui său.

arnold

2003 - Arnold Pipăitorul, Guvernator al Californiei

Pe ultima sută de metri a campaniei pentru scaunul de Guvernator al Californiei Arnold Schwarzenegger este lovit de "Gropegate". Scurt pe doi încep să apară femei care-i reproșează multiple pipăituri și o manieră deloc agreabilă de-a flirta. Arnold se alege guvernator, își cere scuze, plătește un singur settlement (pentru singura din cele cca 25 de acuzații care ajunge spre tribunal) și cu asta basta.

Ben Afleck

2010 - Micul Affleck face urât

Casey Affleck se vede nevoit să plătească settlementuri pentru ca două procese în care este acuzat de infracțiuni sexuale să nu ajungă în fața judecătorilor. Îi acuză o producătoare care i-a respins avansurile, drept care Affleck a refuzat să o plătească pentru munca depusă de platourile de filmare și o operatoare, care se tot treazea cu Affleck strecurându-i-se în pat. La fel ca Allen și Polanski juniorul Affleck a câștigat deja un Oscar. Și, la fel ca Bill Cosby are deja și un Emmy.

Byan Singer

2014 - Byan Singer nu este pedofil. Deloc.

Un an bun pentru regizorul îndrăgitelor filme X-Men. Niciunul din cele două procese pentru activități sexuale cu minori nu ajunge în fața unui judecător. Nici media nu acordă mare atenție dosarelor Singer. După cum bine știm, persoanele care se înconjoară pe durata vacanțelor din Hawaii de minori goi cărora le dau niște alcool și ceva droguri (acuzațiile de la care au pornit settlementurile) nu sunt deloc pedofili.

Am citat urmatorele surse: