Vrei la cinematograf?

        Filme
          Actori, regizori, scenaristi, producatori
            vezi toate rezultatele »

            Camera secreta

            Home » Camera secreta » Dezastrul din box-office-ul filmelor românești

            Camera secreta

            • Festivalurile de azi
            • Biografice
            • Cronica de film
            • Interviu
            • Premierele lunii
            • Saga Amurg
            • TOP "Cei mai ..."
            • TOP "Cele mai ..."

            Bloguri partenere

            • CineAmator

            Reviste partenere

            • Revista 2
            • Revista 1
            • Revista 3

            Românii merg la film, dar nu la filmele românești. O arată numărul spectatorilor și încasările din acest an. FilmSi a făcut o analiză pe această temă, pentru a vedea cum se situează producțiile noastre, în box-office, comparativ cu cele străine.

             

            Să începem cu începutul. 13 filme românești s-au lansat în țara noastră, din ianuarie până în octombrie. Iată-le:

            - 6,9 pe scara Richter

            - Fixeur

            - La drum cu tata

            - Ana, mon amour

            - Vara s-a sfârșit

            - Ultima zi

            - Planeta Petrila

            - Țară moartă

            - Perfect sănătos

            - Un pas în urma serafimilor

            - Breaking News

            - Ouăle lui Trazan

            Octav

             

            Care dintre ele s-a descurcat cel mai bine în box-office?


            Ținând cont de cifrele furnizate de cinemagia.ro, cele mai mari încasări, în prima săptămână de rulare, au fost înregistrate de Octav, cel mai recent dintre filmele românești lansate, de altfel. A avut premiera pe 6 octombrie, iar în primele 7 zile a încasat peste 338 de mii de lei.

            Urmează Ana, mon amour, cu peste 160 de mii de lei încasați, în prima săptămână și 6,9 pe scara Richter, cu peste 154 de mii de lei. 

            La polul opus, cele mai slabe încasări, în prima săptămână de rulare, au fost înregistrate de Ultima zi (aproximativ 4.200 de lei),  Ouăle lui Tarzan (circa 6.400 de lei) și La drum cu tata (aproximativ 6.790 de lei).

             

            Ca număr de spectatori, în prima săptămână de rulare, cel mai vizionat film românesc a fost tot Octav (peste 27 de mii de oameni), urmat (la mare distanță, însă) de 6,9 pe scara Richter (peste 12 mii de oameni) și de Ana, mon amour (peste 8 mii de oameni).

            În schimb, românii nu s-au înghesuit deloc să vadă Perfect sănătos (aproximativ 640 de spectatori în prima săptămână), Ultima zi (684 de spectatori) și La drum cu tata (696 de spectatori).

             

            Ca număr total de încasări, cele mai mari venituri au fost obținute tot de Octav: peste 745 de mii de lei. Urmează 6,9 pe scara Richter, cu peste 464 de mii de lei și Ana, mon amour, cu peste 435 de mii de lei. Merită menționat, însă, că Octav are doar 4 săptămâni de rulare și 71 de copii, în timp ce 6,9 pe scara Richter a rulat 27 de săptămâni, cu 58 de copii, iar Ana, mon amour, 17 săptămâni, cu 66 de copii. Numărul de copii este numărul de cinematografe în care filmele au fost văzute, simultan, în primul weekend de lansare.

            Tot din acest criteriu reiese că cel mai bun weekend al unui film românesc a fost reușit de Octav. La polul opus se află, în schimb, Ultima zi, cu 10 copii, în 5 săptămâni de rulare, Vara s-a sfârșit, cu 15 copii, tot în 5 săptămâni de rulare și La drum cu tata, tot cu 15 copii, dar 4 săptămâni de rulare.

             

             

            De altfel, cele mai mici încasări totale le-a avut tot Ultima zi (aproximativ 7.950 de lei, în 5 săptămâni de rulare, cu 10 copii). Urmează Ouăle lui Tarzan (aproape 10.880 de lei, în 4 săptămâni de rulare, cu 23 de copii) și Perfect Sănătos (16.825 de lei, în 5 săptămâni de rulare, cu 24 de copii).

             

            Ca număr total de spectatori, cel mai bine s-au descurcat filmele care au avut și cele mai mari încasări totale: Octav, cu peste 48 de mii de spectatori și 6,9 pe scara Richter, cu peste 32 de mii de spectatori. Iar în loc de Ana, mon amour, pe 3 s-a clasat Un pas în urma serafimilor, cu peste 26 de mii de spectatori, în 6 săptămâni de rulare, cu 50 de copii.

            În schimb, cel mai mic număr total de spectatori a fost înregistrat de Ultima zi (aproximativ 1000 de oameni), Ouăle lui Tarzan (aproape 1330 de oameni) și Perfect sănătos (1495 de oameni).

             

             

            În ceea ce privește locul în box-office, cel mai bine poziționat este tot Octav, însă se află abia pe 65. Urmează 6,9 pe scara Richter, pe 85 și Ana, mon amour, pe 87. Cele mai slab clasate filme românești sunt, în schimb, Ultima zi (locul 143), Ouăle lui Tarzan (139) și Perfect sănătos (130).

             

            Ținând cont de toate aspectele analizate, putem concluziona că cel mai de succes film românesc, în 2017, este Octav, cu  încasări totale de peste 745 de mii de lei și un număr total de spectatori de 48 de mii de oameni, în 4 săptămâni de rulare și cu aproximativ 70 de copii.

             

            Prin comparație, cel mai de succes film străin, anul acesta, în box-office-ul românesc, este Fast and Furious 8, cu încasări totale de peste 13 milioane de lei și un număr total de spectatori de aproximativ 680 de mii de oameni, în 11 săptămâni de rulare și cu 110 copii.

             

            Cam mare diferența, nu-i așa?

             

            Pe de altă parte, stăm ceva mai bine atunci când comparăm cel mai slab film românesc cu cel mai slab film străin. Ultima zi a încasat, în total, aproximativ 7.950 de lei și a avut aproape 1000 de spectatori, în 5 săptămâni rulate, cu 10 copii. Pe când Willkommen bei den Hartmanns (Bun venit în Germania), a încasat puțin peste 6.200 de lei și a avut circa 390 de spectatori, într-o săptămână de rulare, cu 19 copii.

             

            Doar că asta nu ar trebui să ne bucure. În primul rând, diferența nu e foarte mare. În al doilea rând, nu ne putem mândri cu faptul că suntem cei mai buni dintre cei mai slabi.

             

            Ar mai merita menționat că un bilet pentru un film românesc a costat, anul acesta, în medie, aproximativ 13,6 lei. Deci nu foarte mult. Așadar, prețul nu ar fi, neapărat, un motiv care ne împiedice să vizionăm pelicule produse la noi. Dar ce anume ne împiedică?

             

            De ce nu merg românii la filme românești?

             

             

            FilmSi.ro le adresează această întrebare, în lunile următoare, unor simpli spectatori, dar și unor bloggeri și critici de film.

             

            Așa că ai toate motivele să rămâi cu ochii pe noi, dacă vrei să afli răspunsurile lor!

            Comenteaza subiectul

            Nume
            Email
            Comentariu
            Pentru a publica mesajul va rugam introduceti in spatiul liber codul de mai jos


            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site

            Parerea cititorului

            • Vlad - 14 noiembrie 2017, 08:02

              Daca se vrea audienta, poate se gaseste o solutie ca si noi de peste ocean sa avem acces la filmele romanesti. Probabil ca situatia e similara si la diaspora europeana.

            Abonare newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Nici noua nu ne place spamul, asa ca iti garantam ca nu vom da email-ul tau altora.

            Abonarea s-a facut cu succes!