Vrei la cinematograf?

        Filme
          Actori, regizori, scenaristi, producatori
            vezi toate rezultatele »

            Camera secreta

            Camera secreta

            • Biografice
            • Cronica de film
            • Interviu
            • Premierele lunii
            • Saga Amurg
            • TOP "Cei mai ..."
            • TOP "Cele mai ..."

            Bloguri partenere

            • CineAmator

            Reviste partenere

            • Revista 2
            • Revista 1
            • Revista 3

            20 martie 2012

            Autor:
            Categorii: Cronica de film,

            Prima dintre Alba-ca-Zapezile de anul acesta rasare în cinematografele noastre aparent fara sa fie vazuta anterior de altcineva, si precedata de proaspatul trailer de la Dark Shadows (lansat în State de doua zile). O miscare înteleapta într-o zona geografica atât de familiarizata cu povestile fratilor Grimm, rasfoite acum cu interes si de catre producatorii americani.

             

            Serialul TV Once Upon a Time, precum si proiectele în lucru Snow White and the Huntsman si Hansel and Gretel au drept misiune adaptarea si reinventarea/reciclarea unor mituri vechi pentru audiente noi, trecute prin obligatoriul filtru al spiritului modern. Deh, trebuie sa ne identificam cu personajele.

             

            Mirror, Mirror/ Oglinda, oglinjoara e conventional în abordarea recenta „hai sa îi dam printesei o sabie”, deoarece copiilor le plac printesele, mamelor le plac femeile care lupta pentru ceea ce vor, iar barbatilor le plac femeile care se lupta; de asemenea, e fidel opozitiei clare între Bine si Rau, ceea ce înseamna ca toate conflictele se rezolva sumar si definitiv.

             

            Elementele basmului sunt taiate si puse la blender, iar ce iese, omogen si colorat, nu e deloc lipsit de gust, pentru ca în spatele camerelor sta Tarsem (The Cell, Immortals, dar mai ales The Fall), regizor care compune mai ales vizual, si mai putin dramaturgic: la el, apa e neagra, palariile/coifurile au strict rol estetic, iar arhitectura e minimalista si geometrica. Un atac nocturn cu niste marionete trase pe sfoara (!) si calatoriile reginei în oglinda îti amintesc ca te afli într-un film de-al lui, iar uniformele garzilor sunt evident recuzita ramasa de la (mult inferiorul) Immortals.

             

            Zapada lui Lily „fiica lui Phil” Collins e departe de cea din ’37 a lui Walt Disney. Are o acuta constiinta sociala, sprâncene mai groase decât cele ale printului (Armie Hammer) si buze cu gust de capsune. Însa e filmul Juliei Roberts. Vadit încântata de posibilitatea de a se simti bine si eliberata de orice constrângeri de a mai demonstra ceva, Roberts trage film, decoruri, scenariu dupa ea atunci când acestea scârtâie, fie ca joaca sah cu pioni umani fie ca încearca sa încapa într-un corset sau „suporta” un tratament de întinerire. E o satira a obsesiei tineretii vesnice din basme si din lumea moderna.

             

            Fara a se ridica la înaltimea lui Stardust, Mirror, Mirror e un deliciu vizual, pe care nu te prea poti supara atunci când ceva nu se leaga. O accesibila introducere în mintea lui Tarsem si o adaptare îndeajuns de inspirata încât sa puna presiune pe competitie.

             

            Sursa: filmreporter.ro

            Comenteaza subiectul

            Nume
            Email
            Comentariu
            Pentru a publica mesajul va rugam introduceti in spatiul liber codul de mai jos


            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site
            Abonare newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Nici noua nu ne place spamul, asa ca iti garantam ca nu vom da email-ul tau altora.

            Abonarea s-a facut cu succes!