Home » Camera secreta » Verdict: Pinguini de luat acasa

Dupa atatea comedii cu flatulatii, ragaieli si, in general, poante vomitive, iata un film cumintel la care copiii vor rade pe cinstite. Adultii vor aprecia si ei filmul, cu o singura conditie: sa le placa animalele.

Povestea, scrisa de Florence si Richard Atwater in 1938, e despre un zugrav modest, dintr-un oras mic, care mosteneste 12 pinguini. Scenaristii Sean Anders, John Morris si Jared Stern au adaptat textul, transformandu-l pe domnul Popper intr-un fel de Gordon Gekko (brokerul cainos din „Wall Street”) mai uman, cu mai mult umor si cu doi copii.

In urma clasicei traume din copilarie si a abandonului patern, el se transforma, dintr-un baietel pasionat de aventuri si calatorii, intr-un adult cinic, pentru care orice e mai important decat propria familie. Primeste cu sarcasm vestea mortii tatalui sau, pe care a incetat de mult sa il aprecieze si, ca in orice film cu mesaj educativ, se alege cu o mostenire care ii va schimba viata.

Capitanul, Iubaretul, Ciupi, Nerodul, Imputitul si Galagiosul - 6 pinguini antrenati in studiourile secrete de la Hollywood

Un pinguin gentoo, livrat intr-o lada frigorifica, ii intrerupe rutina si ii transforma baia intr-un acvariu, pentru ca mai apoi sa isi faca aparitia inca cinci. Capitanul, Iubaretul, Ciupi, Nerodul, Imputitul si Galagiosul vor fi ceata lui pitigoi pentru restul filmului. Si, atentie, nu este vorba despre personaje generate pe calculator, ci despre pinguini adevarati, antrenati in studiourile secrete de la Hollywood.

Linia care uneste filmul de la inceput pana la sfarsit e ca Popper vrea sa cumpere proprietatea doamnei Van Gundy (interpretata de Angela Lansbury, nominalizata la 18 premii Emmy si cunoscuta in special pentru rolul extraordinar din „Murder, She Wrote”). Restaurantul de pe proprietatea cu pricina este locul in care aveau loc revederile dintre micul Tommy Popper si tatal sau, la intoarcerea acestuia din urma din lungile sale expeditii. La maturitate, Popper doreste sa demoleze restaurantul Taverna Verde, incercand sa stearga astfel amintirile copilariei si sa se razbune pentru dezamagirea provocata de tatal sau.

Exemplul celor sase pinguini, precum si incapatanarea doamnei Gundy, care si-l aminteste pe micul Tommy din trecut, il conduc pe Popper pe calea cea buna, catre happy-end.

Concluzie

Fanii scalambaielilor lui Ace Ventura vor regasi un Jim Carrey mult mai matur, cu un umor mult mai rafinat, insa vor avea parte si de ocazionalele expresii de gumilastic caracteristice lui. Fanii animalelor se vor amuza recunoscand in atitudinile pinguinilor multe dintre gesturile si expresiile pisicutelor, cateilor si celorlalte animalute de apartament.