Home » Camera secreta » Titanici 3D

3 aprilie 2012

Întrebarea milenara „cine i-a scos lui Zeus peri albi?” primeste un raspuns lung de 100 de minute, în continuarea de la Înfruntarea Titanilor. Constienti ca 3D-ul primului film era (la vremea aceea) cea mai nereusita conversie în post-productie de la inventarea formatului, si mai ales realizând ca filmul lor nu are nici picior de titan în el, mai marii de la Hollywood au dat unda verde unei noi avalanse de efecte speciale care sa corecteze toate aceste neajunsuri. Si, daca se poate, sa mai faca o jumatate de miliard de dolari încasari cu înca un mix and match de eroi mitologici.

Asa se face ca Perseu (Sam Worthington), fiul lui Zeus (Liam Neeson), se lasa din nou de pescuit pentru a-si salva tatal din ghearele lui Hades (Ralph Fiennes) si Ares (Edgar Ramirez). Miza e „salvarea Universului” de trezirea lui Cronos – bunicul lui Perseu, care se întâmpla sa fie un monstru de lava cât un zgârie-nori. În aventura sa, e însotit de Andromeda (Rosamund Pike) si varul sau semi-zeu Argenor. Ea e frumoasa, iar el se vrea amuzant. Restul e generat pe calculator – ciclopi, labirint, monstri cu mai multe capete sau mai multe trupuri.

Din pacate, ceea ce nu se poate reproduce digital e logica: Pegasul apare si dispare inexplicabil, n-ar fi stricat o geografie mai coerenta – personajele traverseaza harta ca si cum ar traversa strada – si niste replici mai de Doamne-ajuta pentru Neeson si Fiennes, care se cam sufoca în roluri de nemuritori. Sunt toti victime colaterale ale felului în care se scriu blockbusterele zilelor noastre.În marea de pixeli, Jonathan Liebesman, regizorul, se face vinovat de acelasi pacat ca în filmul precedent, Battle: Los Angeles – camera nu sta locului o clipa, ceea ce trage în jos 3D-ul mult îmbunatatit fata de prima parte.

Scenele de actiune sunt derivative: atacul himerei asupra satului lui Perseu aminteste de primul Transformers, batalia finala dovedeste ca realizatorii au vazut Mumia. Nu se poate nega însa determinarea de a impresiona vizual, care îsi atinge ocazional tinta – scena labirintului care duce spre Tartar e ingenios construita, muntele de lava scuipa pietre tridimensionale.

Limitat în ambitii, anonim în executie, Furia Titanilor/ Wrath of the Titans e o placere vinovata atunci când functioneaza, si îndeajuns de suportabil atât cât dureaza.