3 aprilie 2012

Categorii: Biografice,

La doi ani de la încheierea filmarilor, primul film al regizorului de teatru Silviu Purcarete, Undeva la Palilula, ajunge în cinematografele din România, din 20 aprilie.Pelicula reuneste importante nume din lumea teatrului si filmului si este unul dintre cele mai dificile si costisitoare proiecte românesti recente.

Potrivit Transilvania Film, Undeva la Palilula va fi proiectat si în câteva teatre mari din tara.„Palilula este un orasel pierdut undeva pe harta tarii. Acolo, nu se stie prea bine daca oamenii mint, viseaza sau traiesc cu adevarat. În spital, bolnavii sunt perfect sanatosi, iar una dintre distractiile lor preferate este sa asiste la disectiile de la morga. Restul populatiei e imbecila si fermecatoare, izolata pentru eternitate în betie, petreceri si orgii. Schimbarile de regimuri politice, mortile, incendiile si inundatiile, nici una dintre aceste modificari majore, zguduitoare, ale lumii exterioare nu îi perturba. Alternativ agitati si puturosi, fericiti si melancolici, sunt mereu acolo, împreuna, în centrul lumii, pe terasa cu oleandri, la spital si la hotelul Boema”, suna descrierea filmului.

Undeva la Palilula spune povestea lui Serafim, un tânar doctor, care primeste repartitie pe termen scurt la spitalul din Palilula, un orasel pierdut undeva pe harta tarii, urmare a decesului precedentului medic pediatru, nea Pantelica. Serafim se adapteaza treptat lumii din oras si ajunge, într-un final, fara voia sa, sa-i apartina.Rolul principal este jucat de actorul Teatrului Maghiar din Cluj, Áron Dimény, cunoscut publicului cinefil din Europolis, în regia lui Cornel Ghorghita, unde a avut rolul principal, sau filmele maghiare Fateless, regia Lajos Koltai (ecranizarea romanului omonim de Imre Kertesz) si Mansfeld.

În distributia filmului, care numara peste 50 de actori, figureaza si George Mihaita, Constantin Chiriac, Razvan Vasilescu, Sorin Leoveanu, Ofelia Popii, Horatiu Malaele, Marius Manole. Cei mai multi vin de la teatrele cu care Silviu Purcarete a colaborat în ultimii ani: Teatrul National Radu Stanca Sibiu, Teatrul National Marin Sorecu Craiova, Teatrul Maghiar de Stat Cluj si Teatrul National Vasile Alecsandri din Iasi.

Silviu Purcarete este unul dintre cei mai apreciati regizori de teatru din Romania si Europa. Are o experienta de peste 30 de ani si a realizat spectacole memorabile în special la Teatrul National din Craiova si la cel din Sibiu. Este membru cu titlu personal al Uniunii Teatrelor din Europa, detinator al Golden Globe Peter Brook Prize pentru cea mai buna regie teatrala în 1995 si Premiul pentru excelenta artistica al Fundatiei Hamada (Festivalul International de la Edinburgh 1991). Spectacolul Faust realizat la Teatrul National Radu Stanca Sibiu a fost unul din capetele de afis ale Festivalului de la Edinburgh 2009, cel mai mare eveniment de gen din lume.Decorurile filmului sunt semnate de Helmut Stürmer si Dragos Buhagiar, costumele de Lia Mantoc iar muzica de Vasile Sirli.

Directorul de imagine al filmului este Adrian Silisteanu, colaborator constant al regizorului Adrian Sitaru. Filmul este produs de Tudor Giurgiu, Oana Giurgiu fiind producator executiv.Înainte de a vedea filmul, spectatorii vor face cunostinta cu locuitorii din Palilula prin intermediul site-ului www.undevalapalilula.ro. În fiecare zi, pâna pe 20 aprilie, vor fi prezentate personajele în jurul carora a fost construita povestea.

Undeva la Palilula este o productie Libra Film, cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei si al programului MEDIA al Uniunii Europene. Scenariul a câstigat în 2005 premiul Balkan Fund al Festivalului de Film de la Salonic. În România, filmul este distribuit de Transilvania Film.