Vrei la cinematograf?

        Filme
          Actori, regizori, scenaristi, producatori
            vezi toate rezultatele »

            Stiri din filme

            Home » Stiri din filme » "Viaţa lui Pi" - o călătorie epopeică, plină de aventuri şi de descoperiri.

             

             

             

             

             

            Cu VIAŢA LUI PI, regizorul Ang Lee ("Brokeback Mountain", "Tigru şi dragon") a creat un film revoluţionar despre un tânăr care supravieţuieşte unui dezastru maritim şi se vede silit să pornească într-o călătorie epopeică, plină de aventuri şi de descoperiri. Naufragiatul formează o extraordinară şi neaşteptată legătură cu un alt supravieţuitor... un fioros tigru bengalez.

             

            Acţiunea filmului VIAŢA LUI PI, ecranizarea unei cărţi care s-a vândut în milioane de exemplare şi a petrecut ani întregi în clasamentele bestsellerurilor, se petrece pe trei continente şi două oceane, de-a lungul unei perioade de mulţi ani, într-un vast univers al imaginaţiei. Viziunea lui Lee, împreună cu uimitoarele imagini 3D, a transformat un roman care de multă vreme era considerat imposibil de ecranizat într-o îmbinare îndrăzneaţă de naraţiune epopeică şi teme profunde, care provoacă la reflecţie.


            Din momentul în care a început implicarea sa în acest proiect, cu aproape patru ani în urmă, Lee a lucrat la o abordare unică a neuitatei poveşti despre curaj, perseverenţă, inspiraţie şi speranţă create de scriitorul Yann Martel.  Filmul ne prezintă incredibila aventură a unui tânăr, o poveste plină de suspans şi spirit, de suferinţă şi triumf, de umor şi inspiraţie.


            Pentru a spune povestea lui  Pi, Lee forţează limitele celor mai noi tehnologii cinematografice. VIAŢA LUI PI reprezintă un salt înainte pentru ştiinţa şi arta cinematografică, comparabil cu efectele speciale din "Titanic", cu revoluţia 3D declanşată de "Avatar" şi cu grafica computerizată din "Planeta maimuţelor: Invazia", care a oferit expresivitate şi profunzime fără precedent personajului Caesar. Ca şi Caesar, Richard Parker, din VIAŢA LUI PI, este un personaj perfect întruchipat şi accesibil, care vă va da impresia că a fost cu adevărat pe barca de salvare, împreună cu Suraj Sharma, care joacă rolul lui Pi.

             


            VIAŢA LUI PI este primul film 3D al lui Ang Lee, care a ales tehnologia 3D pentru acest proiect cu mult înainte ca "Avatar" să ajungă în sălile de cinema. Regizorul foloseşte acest instrument pentru a da filmului noi dimensiuni, pentru a ne implica fizic în călătoria lui Pi şi pentru a ne adânci în atmosfera emoţională a poveştii. "Am vrut ca vizionarea filmului să fie o experienţă unică, la fel ca citirea cărţii lui Yann Martel, iar asta a presupus crearea filmului într-o altă dimensiune", spune Lee. "Tehnologia 3D creează un nou limbaj cinematografic, iar VIAŢA LUI PI urmăreşte atât să atragă publicul în spaţiul emoţional al personajelor, cât şi să redea dimensiunea epopeică a aventurii."

             

             

            POVESTEA


            VIAŢA LUI PI începe şi se termină la Montreal, cu un scriitor care, în căutarea inspiraţiei, descoperă din întâmplare incredibila poveste a lui Piscine Militor Patel (Pi la vârsta de 17 ani este jucat de Suraj Sharma; personajul din zilele noastre este jucat de Irrfan Khan, iar în scenele din copilărie, de la începutul filmului, de Ayush Tandon).  Piscine, cunoscut de toată lumea drept Pi, copilăreşte în India, în anii 1970, şi are o viaţă interesantă. Tatăl lui (Adil Hussain) este proprietarul unei grădini zoologice, iar Pi îşi petrece timpul printre tigri, zebre, hipopotami şi alte animale exotice.  El ajunge să formuleze teorii proprii despre credinţă, convingeri şi natura umană (şi animală), dar, după ce Pi încearcă să se împrietenească cu un tigru bengalez pe nume Richard Parker, băiatul învaţă de la tatăl lui o lecţie dură despre relaţia dintre om şi animal.  "Tigrul nu e prietenul tău!", îi strigă dl Patel fiului său. "Animalele nu gândesc ca noi. Oamenii care uită asta plătesc cu viaţa!" Pi nu va ignora niciodată această lecţie, care va afecta curiozitatea lui insaţiabilă şi, în final, călătoria în care se va vedea silit să pornească.


            Diversitatea lumii lui Pi este zdruncinată de schimbările profunde care au loc în ţara lui. Când Pi are 17 ani, tatăl şi mama lui (jucată de Tabu) hotărăsc că familia trebuie să emigreze, în căutarea unei vieţi mai bune.  Mutarea e o potenţială sursă de aventuri într-o lume nouă, dar, în acelaşi timp, presupune ca Pi să îşi lase în urmă prima dragoste.


            Părinţii lui Pi se hotărăsc să emigreze în Canada. Ei închid grădina zoologică, îşi strâng bunurile (inclusiv unele dintre animalele de la zoo) şi se îmbarcă pe un cargobot japonez, unde întâlnesc un bucătar francez sadic (Gérard Depardieu). Noaptea, târziu, în largul mării, bucuria lui Pi la vederea dezlănţuirii forţelor naturii păleşte rapid când totul se transformă într-un cataclism. Vaporul se scufundă, dar, în mod miraculos, Pi supravieţuieşte. El pluteşte în derivă pe o barcă, în mijlocul Oceanului Pacific, împreună cu un tovarăş de călătorie cu totul neaşteptat - Richard Parker.


            La începutul aventurii, tigrul feroce, a cărui adevărată natură s-a imprimat în memoria lui Pi după incidentul de la grădina zoologică a familiei, este duşmanul de moarte al lui Pi. Dar cei doi învaţă treptat să coexiste, iar Richard Parker devine principalul atu al lui Pi în încercarea acestuia de a găsi calea către casă. Legătura dintre ei este întărită de o altă experienţă comună: atât Pi, cât şi Richard Parker aveau o înţelegere limitată a lumii reale, amândoi fiind crescuţi de acelaşi stăpân - tatăl lui Pi. Acum, pentru fiecare dintre ei, celălalt este singurul element rămas din acel trecut.


            Cei doi naufragiaţi înfruntă greutăţi de neînchipuit, inclusiv natura dezlănţuită în toată grandoarea şi furia ei, care izbeşte mica lor barcă de salvare. O furtună de proporţii uriaşe devine o experienţă spirituală pentru Pi, determinându-l să pună la îndoială planul lui Dumnezeu pentru el. "Am pierdut totul!  Mă dau bătut!  Ce mai vrei?", strigă Pi către cer. Dar el nu îşi pierde nicio clipă speranţa. Pi se bucură de lucruri simple, precum un vechi manual de supravieţuire, şi găseşte alinare în frumuseţea oceanului: nuanţele multicolore, bioluminescente, ale magnificelor bancuri de peşti zburători, licărirea albastră a talazurilor oceanului şi frumuseţea unei balene cu cocoaşă, care ţâşneşte spre suprafaţa oceanului.  

             

            Folosind tehnologia 3D, Lee ne aduce alături de Pi şi Richard Parker, permiţându-ne să trăim aceste momente extraordinare şi uimitoare din punct de vedere vizual şi să ne adâncim mai mult ca niciodată într-o aventură cinematografică epopeică, împletită cu o călătorie emoţională şi spirituală.

             


            Povestea filmului începe cu popularul roman al lui Yann Martel, una dintre cele mai importante apariţii editoriale ale ultimului deceniu.  Cartea a fost distinsă cu prestigiosul Man Booker Prize şi a petrecut peste un an în clasamentul bestseller-urilor publicat de New York Times.


            Producătorul Gil Netter, care a avut o relaţie lungă şi fructuoasă cu Fox 2000 Pictures, a adus cartea în atenţia preşedintelui de producţie al companiei, Elizabeth Gabler, care a achiziţionat drepturile de ecranizare, în numele Fox, în 2002. Netter a fost imediat atras de poveste, întrucât, după cum declară el, aceasta "are toate elementele pentru care te duci să vezi un film şi pe care nu le poţi găsi în altă parte."  Împreună, Netter şi Gabler au lucrat la acest proiect câţiva ani, fiind convinşi că povestea în care puseseră atâta pasiune va deveni un însemnat eveniment cinematografic. 


            Cea mai importantă decizie a lor a fost de a aştepta regizorul potrivit, care să accepte necondiţionat extraordinarele dificultăţi, dar şi ocaziile unice pe care le oferea proiectul.  După cum explică Netter, "Ang Lee e un artist cu care îmi doream de multă vreme să lucrez şi are acel talent magic necesar pentru a aborda cu măiestrie materialul."


            Elizabeth Gabler adaugă: "E un film de foarte mare anvergură, dar Ang e un vizionar, care nici nu se gândeşte să accepte un proiect dacă acel proiect nu îl sperie şi nu îi oferă ocazia de a descoperi noi orizonturi. Ca şi Pi şi Richard Parker, Ang şi-a învins teama şi a triumfat asupra unor dificultăţi aparent insurmontabile."


            Martel, el însuşi un admirator fidel al filmelor lui Lee, adaugă: "Ang a fost alegerea perfectă, fiindcă face filme cu un impact emoţional puternic. Proiectele lui merg de la filme de mică anvergură, cu o atmosferă intimă, până la producţii spectaculoase. De la "Raţiune şi simţire" la "Brokeback Mountain", de la "Furtună de gheaţă" la "Tigru şi dragon", creaţia lui e incredibil de variată.  Aşa ceva era necesar şi pentru VIAŢA LUI PI, fiindcă drama intimă a unui tânăr care îşi pierde familia şi trebuie să facă faţă unor dificultăţi inimaginabile se desfăşoară pe un fundal spectaculos. E extraordinar de complicat să reuşeşti o asemenea performanţă cinematografică şi, în acelaşi timp, să păstrezi esenţa emoţională a poveştii, dar Ang şi echipa lui au experienţa, hotărârea şi creativitatea necesară pentru a reuşi."


            Pentru Martel a fost o experienţă euforică să asiste la ecranizarea cărţii lui, care, după cum precizează el, a fost tradusă în 42 de limbi. "Pentru mine, ecranizarea cărţii e ca o traducere într-o a 43-a limbă. Limbajul cinematografic e universal. Sunt încântat de această 'traducere' a poveştii mele."


            David Magee (“Neverland”) a fost cooptat pentru sarcina dificilă de a adapta romanul complex, cu tematică vastă, al lui Martel, o carte care îmbină profunzimea cu excentricitatea şi aventura de proporţii epopeice cu introspecţia intimă. Scenaristul recunoaşte că deja citise de plăcere cartea, dar, când a acceptat sarcina de a scrie scenariul, s-a întrebat "cum poate fi tradusă pentru marele ecran". El a conchis că esenţială este ideea de a spune, pur şi simplu, o poveste despre o poveste. "În carte, Pi îi spune o poveste personajului cunoscut drept Scriitorul, exact aşa cum Ang ne spune o poveste prin intermediul filmului lui", explică Magee

             

            "VIAŢA LUI PI e o parabolă despre credinţă, la o scară foarte mare", adaugă Lee. "În multe privinţe, e un film despre valoarea poveştilor şi despre valoarea împărtăşirii poveştilor."

             

             


             

            CUM SĂ DEVII PI


            Legăturile emoţionale intense prezentate în VIAŢA LUI PI au necesitat interpretări excepţionale din partea actorilor, în special din partea începătorului care a jucat rolul personajului principal.   După o lungă serie de preselecţii organizate în întreaga Indie, la care au participat peste 3.000 de tineri, Lee, responsabila cu distribuţia, Avy Kaufman, şi echipa ei, l-au ales pe Suraj Sharma, în vârstă de 17 ani, pentru rolul lui Pi PatelSuraj este student. În momentul respectiv, locuia cu părinţii lui în Delhi, India. (Ca o ironie, părinţii lui Suraj sunt matematicieni, iar primul rol cinematografic al fiului lor avea să fie cel al unui personaj pe nume Pi - o constantă matematică şi un număr transcendental.)   


            Suraj nici măcar nu intenţionase să dea o probă pentru acest rol; iniţial, fratele lui urma să se prezinte la preselecţie. În cursul a şase luni, Suraj a trecut de patru etape de selecţie. A fost o experienţă de-a dreptul ameţitoare pentru el, fiindcă, până în momentul respectiv, Suraj dusese viaţa unui adolescent normal. "Am avut mari emoţii, mai ales în timpul etapei finale de selecţie", îşi aminteşte el. "Chiar tremuram. Am vorbit vreo cinci minute cu Ang, care are o calitate unică:  îi face pe toţi cei din jurul lui să se calmeze. Ang m-a calmat şi am repetat scena. Nu am fost foarte mulţumit de interpretarea mea, fiindcă tot mai aveam puţine emoţii. Ang a vorbit cu mine zece minute, apoi am încercat din nou scena. Nu ştiu ce s-a întâmplat, dar a fost cea mai bună interpretare a mea de pe parcursul procesului de selecţie. Toţi cei de faţă păreau foarte mulţumiţi."


            În timpul etapei finale de selecţie, Suraj a citit un monolog emoţionant din scenariu, iar expresivitatea, căldura şi talentul său înnăscut i-au cucerit pe Lee şi pe reprezentanţii studioului.


            "Am căutat un tânăr care să aibă inocenţa necesară pentru a ne atrage atenţia, profunzimea necesară pentru a ne frânge inima şi calităţile fizice necesare pentru a-l întruchipa pe Pi în călătoria lui", spune Lee. "În timpul preselecţiei, Suraj a răspândit în jurul său un val de emoţie, transmisă în mare parte cu ajutorul ochilor. Abilitatea sa naturală de a crede şi de a rămâne în lumea fictivă e o adevărată comoară.


            "Dăruirea lui Suraj faţă de poveste ne-a făcut să credem că, indiferent cu ce dificultăţi ne vom confrunta, filmul va fi un succes", adaugă regizorul. "Când l-am văzut pe Suraj, am văzut filmul."


            Pentru a marca intrarea fiului ei în noua lume a actoriei şi a cinematografiei (la fel cum Pi devine protagonistul unei aventuri la care nu ar fi putut nici măcar să viseze), mama lui Suraj a oficiat o mică ceremonie, în cadrul căreia l-a numit pe Lee guru al fiului ei. Cu modestia-i caracteristică, Lee s-a gândit, iniţial, că nu este vrednic să îşi asume o responsabilitate atât de mare. Dar, conform spuselor sale, "ceremonia mi-a mers la suflet", aşa că regizorul a acceptat să se străduiască să fie demn de această onoare. 


            Până la sfârşitul producţiei, Suraj a fost cel care a devenit liderul spiritual pe platoul de filmare. Lee e uimit de inocenţa şi de eforturile lui Suraj. El precizează: "Cu toţii suntem experimentaţi şi poate puţin blazaţi. Suraj ne-a reamintit tuturor de ce vrem să facem filme.  Fiecare zi a fost un miracol."


            Printre multele experienţe noi de care a avut parte adolescentul în cursul realizării filmului VIAŢA LUI PI s-a numărat şi sarcina copleşitoare, dar necesară, de a învăţa să înoate. Având în vedere că Pi petrece cea mai mare parte a filmului pe şi în apă, antrenamentele acvatice au fost esenţiale. Sub privirea scrutătoare a lui Lee şi prin îndrumarea, munca susţinută şi disciplina impusă de cascadorul-şef, Charlie Croughwell şi de fiul său, cascadorul Cameron Croughwell, Suraj a devenit un înotător de excepţie şi a învăţat să îşi facă singur cascadoriile, cu o forţă şi o hotărâre ieşite din comun.


            Pentru a reflecta transformarea fizică a lui Pi, Suraj a trebuit să ia în greutate, apoi să dea jos câteva kilograme de muşchi, şi nu numai, în timp real, fără nicio întrerupere. (Tom Hanks a slăbit dramatic pentru filmul "Naufragiatul", dar performanţa sa a fost facilitată de o pauză de câteva luni în producţia filmului.)  Printr-un program strict, care a inclus un regim alimentar şi exerciţii fizice, Croughwell-tatăl şi Croughwell-fiul l-au transformat pe Suraj dintr-un tânăr firav, de 68 kg, într-unul musculos, de 75 kg. Apoi, pe parcursul filmărilor, i-au redus dramatic greutatea, până la 59 kg, pentru a reflecta greutăţile cu care se confruntă Pi.

             


            Pentru a înfăţişa mai bine experienţele care îl transformă pe Pi, Suraj a luat lecţii de supravieţuire pe ocean.  Steve Callahan a fost consultantul filmului pe probleme de supravieţuire şi mediu marin.  Producătorul David Womark explică: "Steve a scris o carte, În derivă, despre experienţa sa de supravieţuire pe mare, timp de 77 de zile în care a plutit în derivă. El şi Ang au creat un program în cursul căruia Suraj a învăţat să pescuiască, să construiască o pânză pentru propulsie şi să adune apă proaspătă, deci toate aceste elemente pe care le vedeţi în film sunt provocări pe care şi le-a asumat şi pe care apoi le-a integrat în interpretarea sa.


            Suraj a petrecut o mare parte a producţiei în cel mai mare bazin cu valuri proiectat şi construit vreodată pentru realizarea unui film. Aflat în Taichung, Taiwan, în incinta unui fost aeroport, bazinul avea o lungime de 70 m, o lăţime de 30 m şi o adâncime de 4 m, cu o capacitate de 6,5 milioane de litri de apă, şi le-a permis cineaştilor să genereze o gamă largă de texturi acvatice. Pentru scufundarea navei Tsimtsum şi pentru o scenă care înfăţişează o uriaşă "furtună divină", apa din bazin a fost înlocuită de apă generată pe computer.


            "Am ajuns să mă simt ca acasă în bazin", spune Suraj, care, prin intermediul experienţelor trăite acolo, a învăţat multe despre mare. "După cum veţi vedea în film, şi oceanul are stările lui de spirit", explică el. "Uneori e ca un monstru, alteori e ca o oglindă.  E atât un ucigaş, cât şi un salvator. Oceanul e un lucru frumos."


            Însoţitorul lui Pi în odiseea lui oceanică, Richard Parker, este, în mare parte, un produs al tehnicilor avansate de generare a imaginilor pe computer, coordonate de şeful echipei de efecte speciale, Bill Westenhofer ("Cronicile din Narnia: leul, vrăjitoarea şi dulapul"). Magia digitală duce mai departe tehnicile revoluţionare folosite pentru generarea pe computer a personajelor din "Planeta maimuţelor: Invazia", creând un animal conştient, care pare la fel de real ca cei patru tigri bengalezi care au folosit ca modele pentru aspectul fizic şi pentru comportamentul animalului. Echipa care a realizat efectele speciale s-a străduit să păstreze nuanţele subtile ale reacţiilor animalului şi să nu îi dea acestuia un aspect antropomorf.


            Westenhofer consideră că sutele de ore de filmări cu tigri realizate de cineaşti au oferit repere de o valoare inestimabilă pentru realizarea graficii generate pe computer. (Animalele au interpretat şi anumite secvenţe din film.) Dresorul Thierry Le Portier (“Gladiator”) a găsit trei dintre cele patru animale în Franţa şi unul în Canada. Tigrii se numesc King, Min, Themus şi JonasKing a fost ales deoarece corespundea imaginii mentale pe care Ang şi-o construise despre Richard Parker; ca urmare, acest tigru a devenit principalul model pentru aspectul fizic al personajului.

             

             

            DESPRE PRODUCŢIE 


            Filmul VIAŢA LUI PI a fost filmat în principal în India şi Taiwan. Subcontinetul a creat o impresie de neşters întregii echipe. "India e un loc unde sunt posibile foarte multe lucruri", spune Yann Martel. "E un loc cu o infinitate de poveşti. Poveşti magice, poveşti realiste...  India e un rezervor nesecat de poveşti."


            De la bun început, Lee a hotărât să nu filmeze scenele care se petrec în casa părintească a lui Pi, din Pondicherry, India - adică tot primul act al filmului - decât în fosta colonie franceză. "În timp ce lucram la scenariu am căutat şi alte variante, dar nimic nu se compară cu India franceză", explică Lee. "E o zonă unică şi relativ necunoscută restului lumii. Poţi să pui aparatul de filmat oriunde, să-l porneşti şi să obţii imaginii frumoase."


            Cartierul general al producţiei a fost stabilit într-un complex cu platouri de filmare şi birouri, având o suprafaţă totală de 18.600 m2, aflat în apropierea vechiului cartier musulman al oraşului. Filmările au avut loc în 18 locuri din Pondicherry şi din împrejurimi. La secvenţele introductive ale filmului a lucrat o echipă formată din 600 de persoane, aproape jumătate dintre aceştia fiind localnici. Aproximativ 5.500 de locuitori ai oraşului au fost angajaţi ca figuranţi pentru magnificele scene de exterior.

             


            Echipa de producţie a transformat grădina botanică a oraşului în fictiva Grădină Zoologică din Pondicherry. Scenograful David Gropman explică de ce s-a procedat astfel: "Primul lucru pe care a vrut să-l vadă Ang în Pondicherry a fost grădina zoologică, aşa cum este aceasta descrisă în cartea lui Yann Martel. Dar în Pondicherry nu exista - şi nu existase niciodată - o grădină zoologică. Exista, însă, o grădină botanică, înfiinţată de francezi la începutul secolului al XX-lea, iar lui Ang i-a venit ideea ca grădina zoologică din film să fie fosta Grădină Botanică din Pondicherry, descoperită de tatăl lui Pi şi transformată de acesta într-o grădină zoologică privată. Ideea a fost minunată, fiindcă ne-a permis să introducem în film influenţa arhitecturii franceze şi a grădinii botanice create de francezi, îmbinată cu estetica indiană. Astfel, înarmaţi cu notiţele lui Ang, am creat grădina zoologică."


            S-a obţinut, de asemenea, permisiunea de a filma în incinta templului Villanur, din Pondicherry, care are o vechime de 1.000 de ani. 2.000 de figuranţi în costume autentice au lucrat toată noaptea, până la răsăritul soarelui, şi peste 20.000 de lumânări tradiţionale diya au rămas aprinse pe parcursul nopţii, toţi membrii disponibili ai echipei stând de veghe cu torţe. O scenă în care familia Patel se relaxează în vacanţă a fost filmată în Munnar, o staţiune montană mică, dar populară, aflată în Kerala, în sud-vestul Indiei.


            Între timp, la mii de kilometri distanţă, în Taichung, Taiwan, se apropia de finalizare construcţia celui mai mare bazin cu valuri construit vreodată pentru realizarea unui film. În plus, cu sprijinul generos al autorităţilor taiwaneze naţionale şi locale, Lee şi echipa lui de producţie au transformat aeroportul Sui Nan, din Taichung, şi hangarele pentru avioane ale acestuia, într-un studio cinematografic complet funcţional. Pe uriaşii pereţi verzi ai bazinului au fost arborate cu mândrie, la mare înălţime, steaguri care au ilustrat natura de "producţie-cocteil internaţional" a filmului VIAŢA LUI PI, după cum o denumeşte Lee.   

             

            Insula suprarealistă şi misterioasă, locuită de un clan uriaş de suricate, a fost realizată printr-o îmbinare de imagini filmate într-o colonie de copaci banyan, aflată într-o rezervaţie botanică taiwaneză, cu decoruri proiectate de scenograful David Gropman şi cu peisaje create pe calculator.


            Gropman consideră că rezervaţia de copaci banyan a fost foarte importantă. "Eram convins că în Taiwan vom găsi inspiraţie pentru scenele care se petrec pe insula suricatelor. Printre cele mai mari dificultăţi s-au numărat găsirea locurilor în care să putem filma şi designul insulei. Am fost convinsă că nu vom putea crea o insulă convingătoare fără puţină inspiraţie din partea Mamei Natură. Ang ştia că în Pădurea Naţională Kenting, din Taiwan, e ascunsă o rezervaţie de copaci banyan, şi ne-a dus acolo să aruncăm o privire. Rezervaţia a devenit sursa de inspiraţie pentru aspectul insulei misterioase. Insula şi copacul banyan formează împreună un singur organism uriaş; nu întâmplător, acest copac provine din zonele tropicale ale Indiei. A fost perfect că am găsit un peisaj pe care şi Pi l-ar recunoaşte."


            După încheierea filmărilor principale, Lee a dat startul îndelungatului proces de post-producţie, coordonând activitatea directorului de montaj, Tim Squyres, A.C.E., a compozitorului Mychael Danna, precum şi activitatea de o importanţă esenţială a echipei de efecte speciale. Între timp, tânărul protagonist al filmului se pregătea pentru un nou capitol al drumului său în viaţă - înscrierea la cursurile de cinematografie ale Colegiului St. Stephen al Universităţii din Delhi, ca student în anul I. Indiferent ce aventuri palpitante îi rezervă viitorul, Suraj Sharma consideră că realizarea filmului VIAŢA LUI PI va rămâne o experienţă de neuitat pentru el.  "Nici nu pot exprima în cuvinte cât de mult am avut de câştigat de pe urma rolului jucat în acest film.  Ca şi Pi, am avut o experienţă remarcabilă, la nivel emoţional, fizic, mental şi spiritual.


            "Participarea la realizarea filmului VIAŢA LUI PI mi-a permis să văd lucrurile dintr-o altă perspectivă. Sunt mult mai puternic şi acum ştiu că sunt capabil de mult mai mult decât aş fi crezut vreodată că e posibil. Ultimul an a fost crucial pentru mine."

             

            FOX 2000 Pictures prezintă o producţie Haishang Films / Gil Netter Production, un film de Ang Lee, "VIAŢA LUI PI". În rolurile principale sunt Suraj Sharma, Irrfan Khan, Tabu, Rafe Spall şi Gérard Depardieu

             

            Muzica filmului este compusă de Mychael Danna, coproducător este David Lee, iar directorul de montaj este Tim Squyres, A.C.E.  David Gropman este scenograful-şef, iar Claudio Miranda, ASC, este directorul de imagine. Filmul este produs de Gil Netter, Ang Lee şi David Womark. Scenariul este scris de David Magee, pe baza romanului scris de Yann Martel. Regizorul filmului VIAŢA LUI PI este Ang Lee.

            SURAJ SHARMA (Pi Patel), fiul unui matematician, a trăit, până de curând, într-o suburbie cu locuitori de clasă mijlocie din South Delhi, împreună cu părinţii lui. Ang Lee i-a încredinţat rolul lui Pi lui Suraj, care nu avea niciun fel de experienţă actoricească, după o lungă serie de preselecţii organizate în întreaga Indie, pe parcursul a câteva luni.


            În copilărie, Suraj a dat dovadă de abilităţi muzicale remarcabile şi a luat lecţii de interpretare vocală Hindustani şi de tabla, precum şi de claviatură şi chitară. El nu şi-a dorit niciodată admiraţie sau onoruri, ci a cântat vocal, la tobe şi la chitară de plăcere şi pentru a-şi distra prietenii şi colegii de clasă din cartierul în care a crescut, în South Delhi.


            Suraj a luat lecţii de karate sub îndrumarea lui Senpai Khurshid Alam, dobândind centura neagră pentru juniori la şcoala de karate Seido, la vârsta de 13 ani. El a demonstrat excelente aptitudini pentru katha, mişcările asemănătoare cu dansul practicate ca formă de antrenament de karate, şi a obţinut distincţii pentru practicarea Kalaripayattu, o artă marţială indiană, una dintre cele mai vechi tehnici de luptă din lume. Suraj este un entuziast jucător de fotbal, sport pe care l-a practicat pe tot parcursul anilor de şcoală. Pe lângă pasiunea pentru sporturi, Suraj are un simţ estetic foarte dezvoltat, dând deseori îndrumări membrilor familiei şi prietenilor în probleme de stil şi design.


            Suraj s-a bucurat de o mare popularitate printre colegii săi de şcoală, făcând campanie electorală pentru prietenii care candidau pentru funcţii de conducere a colectivului de elevi. Pentru cunoscuţi, Suraj este jovial, entuziast şi gata oricând de clovnerii şi distracţie, dar, în acelaşi timp, este un tânăr blând şi sensibil.


            O bună parte din producţia filmului VIAŢA LUI PI a avut loc când Suraj avea 17 ani; de fapt, el şi-a sărbătorit a 18-a aniversare împreună cu echipa filmului, în uriaşul bazin cu valuri construit în Taiwan pentru realizarea filmului, în timpul filmării scenelor din VIAŢA LUI PI care se petrec pe barca de salvare. Cât despre planurile lui de viitor, Suraj este student în anul I la Colegiul St. Stephen al Universităţii din Delhi.

             

            IRRFAN KHAN (Pi Patel adult) a absolvit prestigioasa Şcoală Naţională de Artă Dramatică (New Delhi, India) şi a fost recent onorat de guvernul indian cu premiul Padma Shri pe 2011, ca recunoaştere a contribuţiei sale la dezvoltarea cinematografului indian. La scurt timp după ce şi-a făcut debutul actoricesc în "Salaam Bombay!" (1988), el s-a mutat la Mumbai, pentru a-şi continua cariera de actor. După aceea, el a devenit foarte cunoscut mulţumită rolului jucat într-o producţie televizată, şi anume popularul sitcom hindi “Banegi Apni Baat.”

             


            Majoritatea actorilor de cinema hindi dispar din viaţa publică după ce trec de prima tinereţe, dar Khan a dobândit consacrarea la o vârstă la care alţii se pensionează. Înfăţişarea sa neobişnuită şi privirea scrutătoare i-au asigurat mult-doritul rol principal în filmul "Maqbool", o reinterpretare hindi a piesei "Macbeth"; acţiunea filmului se petrece în lumea interlopă din Bombay. Khan a câştigat toate premiile importante pentru actorie din India pentru uimitoarea sa interpretare din "Maqbool". El a fost premiat şi pentru rolul unui lider al studenţilor care se ridică din anonimat, dar eşuează înainte de a ajunge în vârf, rol jucat în filmul "Haasil" (2003), o poveste de dragoste care se petrece pe fundalul intrigilor politice din universitate (Allahabad). Criticii au salutat această interpretare fără precedent în cinematograful hindi.


            Cel mai dificil rol al lui Khan a fost cel din apreciatul film "The Warrior", al regizorului britanic Asif Kapadia, câştigător al premiului BAFTA pentru cel mai bun film în 2003. Khan joacă un războinic singuratic care renunţă la viaţa sa violentă de om al legii în slujba unei căpetenii locale, pentru ca după aceea să fie urmărit de ucigaşi până în munţii Himalaya.  

             

            Khan a avut o lungă serie de interpretări excelente în cinematograful indian, dar a făcut doar de scurt timp tranziţia către filmele în limba engleză. El a apărut recent în "Despărţirea", în regia lui Vic Sarin, şi în "Speranţa moare ultima", de Michael Winterbottom, film în care a jucat alături de Angelina Jolie. În acest an, el a jucat şi în "Uimitorul Om-Păianjen".  

             

             

            Vezi trailere

             

             



            Comenteaza subiectul

            Nume
            Email
            Comentariu
            Pentru a publica mesajul va rugam introduceti in spatiul liber codul de mai jos


            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site
            Abonare newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Nici noua nu ne place spamul, asa ca iti garantam ca nu vom da email-ul tau altora.

            Abonarea s-a facut cu succes!