Vrei la cinematograf?
        Filme
          Actori si regizori
            vezi toate rezultatele »

            CONTUL MEU

            Creeaza cont

            50 de umbre ale soartei

            30 mai 2018, Autor: Iosif Prodan
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Abonarea s-a facut cu succes!
            Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

            Deși toate personajele principale din film sînt trecute de 60 primăveri, cele patru doamne care formează The Book Club sînt angrenate într-o poveste desprinsă mai degrabă de pe holurile liceului. Toate par să-și fi epuizat resursele emoționale și sexuale, se simt prea puțin tinere pentru a mai stîrni pasiuni și a întreține romantisme adolescentine, dar de asta există trilogia 50 Shades (pentru doamne) și pastile de Viagra (pentru domni).

             

            Ingrediente de acest tip sînt greu de ratat într-o comedie mainstream, made in Hollywood, sînt de fapt mărci specifice genului. Chiar dacă scenariul, la nivel narativ, are parte de o structură care putea funcționa la fel de bine și cu patru adolescente, dialogurile fac diferența aici și plasează The Book Club într-o zona ceva mai așezată, cu ironii detașate despre 50 Shades of Grey sau drame romantice cu final lacrimogen și mult prea previzibil.

             


             

            Dintre cele patru protagoniste, personajul lui Jane Fonda este cel care sparge stereotipul vîrstei și își provoacă prietenele la a depăși granițele livrești. Însă lectură romanelor lui E.L. James nu e singurul trigger (ar fi fost totuși prea facil să fie așa), destinul își face și el simțită prezența și declanșează o serie de reacții și cauzalități care duc în final la o creștere epustuflantă a vieților sexuale ale celor patru doamne.

             

            Sharon (Candice Bergen) e judecătoare, e despărțită de soțul ei de mai bine de 18 ani (de tot atît timp nu a mai făcut sex), iar lectura și discutarea celor 50 umbre ale lui Grey se suprapune peste momentul în care află că fostul soț are o nouă partenera, mult mai tînără și inferioară intelectual și social. Iar această combinație e suficient de puternică încît s-o determine să-și piardă rigiditatea și să renunțe la atitudinea conservatoare, căutînd și găsind relativ repede parteneri pe site-uri de online dating.

             


             

            Diane (Diane Keaton) e văduvă de relativ puțin timp și încearcă, fără prea mult succes, să gestioneze o relație inversată de părinte-copil cu cele două fete ale ei, care sînt hiper-protective și vor să aibă grijă de ea pînă la a-i controla întreaga viață, de frică să nu pățească ceva. Aici intervenția destinului e ceva mai pregnantă (dar și scenariștii mai generoși): în timp ce călătorește cu avionul pentru a-și vizita fiicele, dă (la propriu) peste Mitchell (Andy Garcia) și au loc niște atingeri reciproce, neintenționate, destul de intime. Ceea ce duce mai departe la o relație care îi rezolvă problema cu fiicele ei, dar o forțează în același timp să-și re-evalueze vîrsta și situația socială.

             

            Carol (Mary Steenburgen) e singura dintre cele patru care e căsătorită, însă viața ei sexuală pare și cea mai frustrantă. Bruce (Craig Nelson), soțul ei, trebuie să suporte o erecție neașteptată provocată de pastile de Viagra puse pe furiș de Carol în băutură, precum și lecții de dans care îi stîrnesc o imensă rușine pentru că va fi văzut în public cum dansează stîngaci. Carol însă nu renunță și reușește într-un final (nu știm cum, probabil tot soarta e cea care se ocupă și de asta) să-l convingă pe Bruce să-și depășească fricile și relația lor redevine activă.

             


             

            Dintre cele patru, Vivian (Jane Fonda) e cea mai încercată. Deși nu duce lipsă de parteneri, problema ei e de ordin afectiv. Soarta își face datoria și în cazul ei și i-l readuce în atenție pe un fost pretendent din tinerețe, acum divorțat și interesat din nou de ea. Îl respinge din nou, dar nu cu aceeași lejeritate, iar schimbările majore care se produc în viețile prietenelor ei o influențează și pe ea să dea curs unor noi provocări.

             

            Coincidențele și sincronizările care au loc pe tot parcursul filmului sînt puțin credibile, însă dialogurile și comicul de situație sînt extrem de agreabile. Salvează întregul demers și-l duc la un nivel în care însăilarea de clișee (deopotrivă narative sau de tipologii de personaj) devin insesizabile, acoperind cu multă grație toate hibele.

             


            Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat

            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site

            Comentariile Utilizatorilor