25 aprilie 2019, Autor: AMugglesReview
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

Cel puțin o dată în viața ei, orice fetiță și-a dorit să fie vrăjitoare. Până la urmă, cum să nu o facă, la câte astfel de exemple pozitive (sau nu) există când vine vorba de cinematografie, de la vrăjitoarele din „Hocus Pocus” la simpaticii Harry, Ron și Hermione din celebra serie „Harry Potter” . Pentru a readuce spiritul acesta al copilului visător din noi la suprafață, cei de la Netflix au reînviat una dintre cele  mai cunoscute tinere vrăjitoare atât de pe marile ecrane, cât și din benzile desenate- Sabrina Spellman. Cu un titlu pe cât de lung, pe atât de atrăgător, „Chilling Adventures of Sabrina” (tradus „Sabrina: Între Lumină și Întuneric”) este unul dintre acele seriale de la Netflix care, deși nu pare, poate ajunge a fi apreciat de toată lumea, la orice vârstă

.

Zvonurile în legătură cu ecranizarea celebrelor benzi desenate „Chilling Adventures of Sabrina” au început să circule încă din toamna lui 2017,  fiind creat în strânsă legătură cu acțiunea din drama adolescentină „Riverdale”. După ce se vehicula că serialul urma a fi produs de Warner Bros, la finalul lui 2017 Netflix a preluat conducerea, având în plan un viitor glorios pentru Sabrina: două sezoane, fiecare cu câte 10 episoade. Până la urmă, acestea au ajuns să fie considerate o primă parte a serialului, cu un sezon de 10 episoade, cel de-al doilea de 9, și un episod special de Crăciun neplanificat inițial, dar care a fost primit de către fani cu brațele dechise, pentru că așteptarea între sezoane oricum e grea. În decembrie 2018 s-a confirmat și o a doua parte a serialului de 16 episoade, împărțită, din nou, în două sezoane distincte.

Realizarea show-ului a fost destul de anevoioasă și cu peripeții. Echipa de producție a ajuns să fie dată în judecată în anul 2018 de către activiștii unei organizații intitulată „ Satanic Temple” care mărturisea că statuia lui Baphomet folosită în serial este o copie identică a statuii pe care ei o dețin. Ei considerau că în acest mod erau luați în derâdere și le era prezentată organizația într-un mod eronat lumii întregi. Până la urmă, Netflix a reușit să se împace cu aceștia, probabil prin a le oferi o sumă fumușică de bani.

Primul sezon a apărut în întregime pe Netflix pe 26 octombrie, cu puțin timp înainte de Halloween, pentru noi-o sărbătoare împrumutată, pentru copiii din America- o ocazie să se îmbibe cu dulciuri, iar pentru adolescenta Sabrina (interpretată de Kiernan Shipka)- aniversarea vârstei de 16 ani, moment important în viața oricărei vrăjitoare. În timp ce prietenele ei cele mai bune, Susie si Rose, dar și iubitul ei, Harvey Kinkle (Ross Lynch), de abia așteaptă să o sărbătorească, membrii sabatului „Biserica Nopții” nu mai au răbdare până la ziua copilei. Din ce motiv? Sabrina reprezintă un caz unic: dacă tatăl ei, răposatul Edward Spellman,este un fost mare preot al sabatului și cel mai puternic invocator de demoni, mama acesteia era o simplă muritoare, ceea ce o face pe Sabrina doar pe jumătate vrăjitoare, deși puterile ei sunt mult mai avansate. Decizia pe care o ia în urma „dark baptism-ului” de la miezul nopții („The Witching Hour”), anume să trăiască pe veci ca o muritoare sau să rămână în posesia puterilor supranaturale, o va urmări pe tot parcursul primului sezon. După aceea, toate episoadele vor prezenta întâmplări plăcute sau mai puțin din viața ei dublă, până când unele dintre vrăjile cu care până acum se juca se întorc împotriva ei...și nu e deloc a bună. Va avea nevoie de ajutor și din partea vrăjitoarelor mai experimentate, cum ar fi mătușile ei Zelda (Miranda Otto) și  Hilda (Lucy Davis), și va învăța în sfârșit că orice vrăjitorie vine cu prețul ei, și unele dintre ele sunt chiar costisitoare.

Va scăpa cu bine din încurcătură? Cu siguranță, deoarece, la relativ puțin timp după lansarea primei jumătăți a primei părți, Netflix a postat în întregime, pe 5 aprilie, cel de-al doilea sezon de 9 episoade. Dacă erați obișnuiți cu Sabrina- școlărița mereu devreme acasă și cumințică foc- ei bine...aparențele se schimbă de data aceasta. Deși are aceeași inimă bună ce ține la prieteni și familie, Sabrina, acum studentă la Academia Artelor Oculte, e mult mai ambițioasă, oportunistă și nu ratează nicio ocazie în care să își arate puterile și să spună lumii din ce familie provine. Cu toate acestea, problemele nu încetează să apară: este vânată de demoni, are de a face cu o sectă ce se declară total împotriva vrăjitoriei, iar, ceea ce e cel mai șocant- află că este cel mai important pion într-o profeție legată de aducerea Apocalipsei. Noul sezon din „Chilling Adventures of Sabrina”/ „Sabrina: Între Lumină și Întuneric” a punctat ceva ce alte seriale o fac foarte rar, sau chiar deloc: importanța celorlalte personaje. Unele momente, sau chiar unele episoade întregi, se axau mai mult pe problemele prietenilor Sabrinei, sau a legăturii lor cu supranaturalul (pentru că, până la urmă, toți au ceva magic în ei): Rose se confruntă cu înțelegerea viziunilor pe care continuă să le aibă, dar și cu boala care pune stăpânire din ce în ce mai mult pe corpul ei, Susie are probleme de identitate, Prudence Night (prietena-inamică Sabrinei), încearcă să își găsească locul în societate, în timp ce în familia Sabrinei are loc un fel de destrămare, din cauza dorinței mătușii Zelda de a căpăta mai multă putere. Întregul fir al acțiunii este mult mai incitant și mai antrenant, cu numeroase trădări și întorsături bruște de situație și un ton cu mult mai întunecat față de primul sezon. Ceea e era 100% sigur încă de la început, iar finalul destul de cliff-hanger l-a confirmat, este continuarea cu sezonul 3 pe care fanii îl așteaptă cu nerăbdare, dar care nu are încă o dată de lansare. Având în vedere faptul că am avut ocazia să citesc și câteva dintre benzile desenate originale, aș avea niște idei în legătură cu continuarea, deși s-ar putea să mă înșel. Chiar dacă sezonul 1 are multe asemănări cu acțiunea din povestea scrisă, cel de-al doilea se îndepărtează destul de mult de original, dar capătă o direcție bună.

Unul dintre aspectele care m-au făcut mai interesată de cea de-a doua parte a fost și evoluția unuia dintre personajele secundare, care cu fiecare episod avea un rol din ce în ce mai important. Este vorba de Mary Wardwell, profesoara preferată a Sabrinei. Desigur că ea nu este o simplă profesoară de liceu, așa cum cred elevii ei, ci este, de asemenea, o călăuză pentru Sabrina, una dintre surorile ei vrăjitoare, sau asta este intenționat ca noi să credem. Numeroase secrete se ascund în spatele personajului, dar toate vor fi dezvăluite la timpul lor. Personajul este învăluit în mister, încă de la prima apariție în primul episod, „Capitolul 1:  Tărâmul lui octombrie”. Nu ne este clar în niciun moment de adevăratele intenții ale lui Miss Waedwell și chiar nu o pot categorisii ca fiind un personaj pozitiv sau negativ. În unele momente o ajută pe Sabrina, fiind cea care o încurajează să își semneze numele în Cartea Bestiei, iar în alte ocazii dorește să o omoare din invidie. Însă, prevăd un viitor strălucit pentru Miss Wardwell. Desigur că doamna profesoară-vrăjitoare nu ar fi fost atât de carismatică și provocatoare dacă interpreta, Michelle Gomez, nu ar fi acordat atât devotament față de caracter. Gomez a mărturisit că i-a plăcut la nebunie rolul și s-a străduit foarte mult ca totul să iasă ca la carte, dar că a găsit și amuzament în această interpretare. („It’s difficult because you’re not entirely sure exactly where your character is going to go. The beginning, for a lot of us, is unknown territory…she’s a classic frenemy that you should never take home to your parents because your parents are gonna wanna play with her, too. She’s bad news, but she’s great, at the same time. ”)

Până ce sezonul 3 va rula pe platforma Netflix, aveți mai mult decât sufficient timp pentru a face binge watch-ing sau a viziona câte un episod din „Chilling Adventures of Sabrina”/„ Sabrina: Între Lumină și Întuneric” când aveți timp, depinde cum alegeți să procedați. Tânăra  vrăjitoare Sabrina vă așteaptă cu cele 20 de episoade apărute până în prezent în care ea este protagonistă, și cu întâmplări relaxante din viața unei adolescente mai mult sau mai puțin obișnuite.

Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat